brainwildchild

Alla inlägg den 7 mars 2011

Av Ronja Olsson - 7 mars 2011 18:52

Nu ska jag börja med dagens inlägg! 

Där jag skriver något som hänt under dagen som måste uppmärksammas/ något jag läst!

Idag blir det Kungafamiljen och Våra egna!

Jag tycker det är fint att vi har en kungafamilj och ingen president men det skulle nog bli bättre om vi hade en president. Att ha en kung känns som medeltiden, och han styr ju inte ens över Sverige han kanske är med och bestämmer lite grann men det är statsministern som styr Sverige. De står för en bra sak, mycket välgörenhet och bryr sig om omvärlden. Men nu läste jag i en tidning (inte idag mn ) att de vill ha 5,5miljoner mer per år! Asså de får en bra massa pengar redan, varför inte ta de 5,5 miljonerna och hjälper våra svenskar som är hemlösa, arbetslösa eller har en massa problem och inte får hjälp?? Vi behöver få våra egna på fötter så att det kan bli en grund för ett arbetssamhälle igen! Väldigt många i Sverige, överkonsumerar alkohol, drogmissbrukar eller bara mår dåligt av många anledningar. 

Jag har själv överkonsumerat alkohol och ciggaretter när jag gick i 7:an men jag har både slutat druckit och rökt. Jag tycker det bara är onödigt, har ingenting emot om andra dricker i min omgivning men bara det inte blir för mycket så att personen ifråga kanske slutar skolan, får sämre betyg, stänger av omgivningen eller blir arbetslös. Det tycker jag är för mycket. 

Jag har aldrig ens varit i närheten av att säga ja till droger, har inget emot knarkare heller de kan vara trevligare än de flesta människor. Men själva drogerna tycker jag bara är onödigt det med det förstör bara kroppen. 

Min mor har inte varit alkoholmissbrukare men har druckit en hel del förut, hon har också slutat, min pappa har varit amfetaminmissbrukare men har varit ren många år nu! Min mamma är inte psykiskt sjuk utan hon är deprimerad pågrund av en situation och stressar så mycket att hon blir jättedålig. 

Men för att inte flyta ut för mycket och knyta ihop detta inlägg, jag skulle själv vilja hjälpa andra som behöver ett hem (tänk mitt i vintern -30 måste du sova ute eller i ett trapphus) eller behöver hjälp med sig själv om jag hade tillgångarna till det. Jag vill hjälpa både ungdomar, barn, vuxna, djur alla möjliga. Eftersom jag vet hur det är att leva jobbigt, må dåligt och sådant. Därför tycker jag att det bara är dåligt att kungafamiljen ber om mer och mer pengar. Ne lägg det på annat!


Så nu över till mitt liv!

Har varit i skolan inte så speciellt.

Nu sitter jag och läser igenom lite material på 223 sidor, det är bara ena de andra är ungefär 650sidor tillsammans och hälften är på engelska!

  

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Skapa flashcards