brainwildchild

Alla inlägg under mars 2011

Av Ronja Olsson - 4 mars 2011 09:56

Nu äre fredag igen!

Alltså det är inge kul längre med helger för det är alltid samma gammla tråkiga för nästan alla, vissa festar varje helg, vissa pluggar, vissa tare lugnt hela helgen! När ska det bli lite omväxling? För hur kul är det att göra samma sak varje helg, inom min mening är det inte alls kul! 

Jag roar mig på helgerna med omväxling, ibland plugg och verkligen INTE hela helgen, ibland är jag med vänner eller med familj. Kanske tar en tur i stallet. Det är så mycket roligare att variera sig.


Jaja nog om det, idag blir det mycket i stallet. Först vid 11 cyklar jag och Frida ner till stallet. Ska rida Malte, har en massa övningar jag ska göra. Sedan ska jag få prova att rida Noah (Fridas hyr häst) och testa honom, har aldrig ridit honom så det blir skoj.  

Jag ska pyssla med min bebiz som börjar bli frisk.  

Sedan tar jag en cykelrunda hem, och käkar lunch. Sedan ska jag tillbaka till stallet på dressyr lektion, med Malte.

Efter det när jag kommit hem och duschat ska jag ut till min far som fyller 44 imorgon men då är inte han hemma, så vi firar honom idag istället. Fullspäckad dag framför mig.  


Nu tänker jag käka lite frukost, en rejäl blire idag, 

Flingor (k-special)

En macka med ost och tomat (lingongrova special så jäkla gott bröd!)

En yoggi-yalla (jordgubboch lime smak, mm foodgasm!)

Av Ronja Olsson - 3 mars 2011 14:41

Red Malte idag, och Frida red Noah. Skrittade fram ute på ridbanan bra att rida i mycket snö!

Sedan red vi in i ridhuset, jag tränade kontroll övningar och galoppombyten på diagonalen! Han lyssnade mycket bättre på mig och gjorde fina galoppombyten. Det känns väldigt bra.:)

Det blir dressyr imorgon på träningen, Nelson går med Marina istället med mig, så kan jag ha honom på hoppträningen nästa vecka!

Trodde inte att jag hade några läxor men så såg jag högen jag måste göra.-.- 

Ne så farligt är det inte har två filmrecensioner att skriva och frågor att besvara. Då vet man vad man ska göra denna kväll då!

Nu ska jag laga lite mat, gratinerad kassler med ananas så jäkla gott det får bli!!

Av Ronja Olsson - 3 mars 2011 09:54

Yes, nu bär det av till stallet. 

Ska ha Malte tror jag eftersom finaste fortfarande är skadad.:(

Känner mig inte fit for fight! Undrar om jag kanske börjar bli sjuk.:(

Kallsvettas, mår illa och har ont i huvet kanske förkylning pågång?

Hoppas inte det, har ju hästar att ta hand om imorgon också!

Syrran kommer ner till stallet idag och fotar lite vilket känns väldigt kul! 

Hon har en jättebra kamera som tar otroligt fina bilder. Har nästan inga ridbilder på mig, så har frågat Vickan (Viktoria Bjöörn i min klass) om hon vill följa med några gånger och fota även hon. Hennes blogg--> http://vickipus.devote.se/

Jag flyttar ju kanske snart, vi får se om jag kommer in först i Stockholm. Vliket skulle vara så otroligt kul!

Sedan skulle det vara en bra ny start för mig att få komma bort ifrån allt här som har hänt!

Ne nu ska jag ut på en cykeltur i det vackra vår vädret!

   Min ridoutfit för idag!

Leggings- Cubus (mina ridbyxor ligger i tvätten alla förutom tävlingsbyxorna)

Blommiga ridstrumpor från Hööks

Skoltröjan 

Och under har jag sportunderkläder, och en tröja från pappas företag!

Av Ronja Olsson - 2 mars 2011 22:19

Vaknade åtta, morsan väckte mig.-.-

Sov några timmar till, åkte ner till ÄRK och satte på luddet på Nelson krubbbitar rem gud så glad han blev!  

Cyklade till Ingela, myste med Oscar, åkte och handla, sedan festade vi på varsin semla, gött!

Åkte hem och städade, var ju förfan kläder i hela rummet! Så nu är det ordning i mitt rum igen!

Hade filmkväll med Annet, Anna och Donny, såg på musikal filmen, inte hela. Vi åkte ner till morfar som har problem med ryggen, han skulle egentligen till akuten men det blev inte så.

Annars hade jag sovit i Bomhus och varit barnvakt åt lillkusinen!

Nu är jag super trött och ska mysa med mitt ljus!

Imorgon kommer syrran ner till stallet och fotar när jag rider.:D

Av Ronja Olsson - 2 mars 2011 08:26

Ni skriker Justin Bieber! Jag skriker Bon Jovi!!  

Av Ronja Olsson - 1 mars 2011 22:10

Haft en riktigt trevlig dag.

Träffade Felicia på bussen påväg in till stan så hon följde också med och shoppade.:)

Köpte:

           

- Ett doftljus från Ikea blott 19:-!

- Nosludd till Nelson på Hööks, 39:-

- Hästgodis, 17:- 

- Nya ridstrumpor, rea 39:-

- Jeans från Cubus, 199:- Har gått från 44-42.:D:D Ska gå ner till 38 har jag bestämt!

- Tröja från Gina Tricot, 99:-

- Nagellack, och nagelförstärkare 39:-

- Tights från Gina Tricot 59:- 

Summa: 510:-

Blev inte så dyrt som jag trodde.:P


Gick på Just go with it (Min låtsasfru) Grymt dålig översättning på namnet. Ahh så jävla rolig film, tror jag skratta nästan hela tin, värd att se lover jag er!


Ligger och myser i min varma säng, tack gode gud för den som uppfann King size täcke!! Tänt mitt doftljus och värmt en kopp te. Mmmmm så goott!!

Av Ronja Olsson - 1 mars 2011 09:49

Ska in till Valbo med, Jennifer, Rikard och Mimmi, today!

Måste köpa nya byxor, och nytt ludd till Nelson! Och nya ridstrumpor!

Sedan ska vi på Bio! Min Låtsas fru, tror jag att det var!

Så det blir ett större inlägg senare när jag kommer hem!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Skapa flashcards