brainwildchild

Alla inlägg under april 2011

Av Ronja Olsson - 25 april 2011 12:05

En liten bildbomb från torsdagen och fredagen!

                                 

 
Av Ronja Olsson - 24 april 2011 23:48

Nu kommer bilder + video från idag!'


                                                         Nelson du vet inte hur mycket du betyder för mig!

Du är den vackraste jag vet, och vart jag än är, vad jag än gör så kommer alltid mina tankar gå tillbaka till dig.

Jag kommer aldrig glömma dig, Aldrig!

Jag älskar dig så otroligt mycket!

Mitt hjärta kommer aldrig sluta slå för dig, min fina vän!

  




Av Ronja Olsson - 24 april 2011 21:08

Har varit och tävlat idag, och igår var jag på en grym födelsedagsfest, Rebecka var födelsedagsbarnet! Var även under kvällen på en cykeltur till tegelbruket också. 

Kom inte hem försen typ halv tre typ. Somna fyra och vaknade sju, det var ju så här ganska roligt att sova tre timmar och sedan så skulle man iväg på tävling vid 11.  


Tävlingen gick bra, har inte ridit på två veckor så hade inte så stora mål för dagen förutom att ha kul, komma runt banan och inte dö av solsting, var typ 25+ idag!  

Framridningen var bra, han lyssnade på mina hjälper.

80:n Blev inte första hoppet bra, och tills andra hade jag inte rätat upp mig så det rev jag, + jag blev lite okoncentrad. Sedan red jag kanon på resten av hindren och Nelson var superduktig! Blev ingen bra film på 80:n så den lägger jag inte upp!

Tog lite bilder på framhoppningen som kommer upp + filmer när jag fixat en sladd till kameran! 

90:n Var allt mycket bättre, bra avstamp på första hindret, men sedan rev jag 2:a hindret igen hade inte själva drivet i honom, kände att han började bli trött, men det förstår jag i den värmen. Resten av hindren blev kanon! Film kommer så fort som möjligt!  


Men jag är super nöjd med dagen!

Sedan cyklade jag till farmor, på släkt middag, bilder från det kommer också förhoppningsvis snart! Fick ett "påskägg" av syrran också, hon var typ tvungen efter ett fb vad! Fick senaste Harry Potter filmen del 1, del 2 har ju som känt inte kommit ut än! 

Nu är jag med Emelie och G, ska dra ut snart vi! Jennifer drog iväg på någon fest. Är väll med dem tills G åker vid tolv tiden!      


Av Ronja Olsson - 23 april 2011 01:10

Ja dagen blev absolut inte som jag tänkt mig, pappa kom ner med Saga till mig, och vi åkte ner till stallet!  

Träffade Christina snackade tävling, fick tips och sådant, danke schön!

Sedan kom Farbror Pär och hämtade oss vid halv 1, han släppte av oss hos Johan och Pia, där var pappa. 

Sedan var jag där tills 22. Plockade ihop studsmatta, la betongplattor, och hade allmänt kul. Käkade även på tre små rum, så jäkla godmat!

Har sprungit runt i shorts hela dan kallt det blev vid 22, när jag gick och mötte Sofie, Timmy och Jennifer. Vi drog hem till mig och varit här sen dess!

Snackat och skrattat som ett as med morsan, dansat, sjungit sing star och flummat, stackars mina grannar säger jag bara!!!  

Dessutom har Timmy våldtagit och lekt gangster med min kanin! Stackarn har men för livet!  

Sofie slaggar här, verkar nästan som att de andra två IQbefriade människprna, gört också! Menmen vi älskar dem fasta tt dem är IQ befriade!   

Vi ska fortsätta att flumma innan alla deckar i rummet!    

Av Ronja Olsson - 22 april 2011 10:54

Just det glömde skriva det i förra inlägget, jag vet ju redan att jag kommit in på VASA i Gävle, men gick in på gyantagningen, sthlm, igår och kollade vilket det lägsta meritpoängen va på de skolor jag sökt, och det visade sig att jag kommit in preliminärt på Viktor Rydbergs Gymnasium på Djursholm, åhh jag är så happy just nu!! 

Nu måste jag skärpa mig lite för det var precis på gränsen, den sista antagne med meritpoängen 275 var nog jag! Så nu måste jag höja lite betyg!

 

Av Ronja Olsson - 22 april 2011 10:34

Förlåt, jag skulle bloggat igår men mamma hade gjort något med datan så att inte internet fungerade, fatta va irriterad jag var!  

Men men, igår gjrde jag väldigt mycket!

Först så åkte jag och Jennifer in till stan, tack Pia och Markus för skjutsen!

Sedan när vi shoppat åkte vi hem och tog en powerwalk på typ 4 km, vad duktiga vi är!  

Sedan duschade jag och vilade några timmar, sedan cyklade vi t och var med Linnea och Emelie.

Satt på Jungfruholmen och knäppte bilder (kommer måste få en sladd först) sedan när vi var påväg mot Rotskär så ringde nån till Jennifer, och hon drog iväg på någn fest.

Jag, Emelie och Linnea åkte bort till Rotskär, klättra på tak, tog död på mig och stog på händer. Fan jag kom upp men fick panik och slog runt!  

Vid nio dissade jag dem, och skulle va med Sofie, men dem tog min cykel så jag sprang efter dem i 12cm klackar, och råkade snubbla på en padda, AHHH!!!

Jag fick sådan jävla panik!

När dem stannat, kom Johanna och Sofia pratade lite med dem, sen cyklade jag och mötte Sofie!

För en stund hade vi ingen aning vad vi skulle göra, så vi cyklade runt lite, träffade Adam och Lisa, Chrille och några andra, hahaha Chrille sprang runt med mina klackar, vad roligt det såg ut!

Sen kom Timmy och vi var med honom till typ tolv, sedan åkte dem hem och jag åkte hem och dampa på mamma för att inte internet fungerade! 

Men nu är det fixat!  

Idag, ska jag ner till stallet, har rensat ur garderoben, va med Sofie sen, hon sover över hos mig sen!  

Köpte en kjol! Gina Tricot

 


Linne från JC!

 


Linne från JC!
 

Skjorta och Shorts från Cubus!





Av Ronja Olsson - 20 april 2011 23:50

Jag har inte orkat blogga något idag har kommit upp från Stockholm igen!


Jag började nog dagen klockan sju av att pappa ropar frukost, åhhh jag var nära att kasta något i huvudet på människan!  

Sedan tog jag och Saga en lång promenad runt Lidingö, eller visserligen runt kyrkogården men det var ty 6 kilometer så det kändes som en evighet!

Sedan begav vi oss ner på söder, pappa träffade Hasse och Harry och sedan tog vi en lunch på Restaurang Snövit, en rödsnapper med pepparrotssmör och broccoli, tog jag. Och pepparrotssmöret var det drag i höll nog på att svimma, så stark var den!  

Lekte lite i lekparken med Saga sedan åkte vi upp till Norrtull/Odenplan, och kolla på någon byggnad som pappa skulle ha nå jobb på, kollade även till VRG på odenplan var typ fem meter från huset så checkade in lite grann då! Jag hoppas verkligen jag kommer in där!

Efter det åkte vi ner på Östermalmstorg, tog en mjukglass och mötte upp Harry. Gick till och med vilse när jag letade efter bilen så en kille som jobbade i en affär fick hjälpa mig och berätta vilken bil jag klev ut ifrån, PINSAMT!  

Sedan åkte vi upp till Skutskär med mig, blev en snabb visit hos mamma och upptäckte att hela lägenheten var fint städat men att hon hade total raserat mitt rum, snacka om att jag är bra lack. Hon fick till imorgon på sig att ta bort sina kläder och stolar annars kastar jag ut dem! 

Var på "Hur många lingon finns det i världen" med Jennifer på Rio bio, haha fan rolig film, skrattade som en gris, men sedan blev det jätte ledsamt när Leif dog!  Men verkligen värd att se är den!

Jag och Jennifer gick upp till kusin mimmi som fick barn för två veckor sedan! Där uppe var hon, Niklas, Oliver och Rikard, såg på film och snackade, hade allmänt kul! 

Såg på Gullivers Resor, haha fan rolig den med!

Nu ska jag sova sätter i gång en film och somnar in för ett tag!  

See ya!

 

Av Ronja Olsson - 19 april 2011 19:36

Kom hem till lägenheten på Lidingö nu!

Var på Rio, haha så rolig film, visste det var lite för mer barn men den var ändå riktig bra!

Sedan så var vi på Jernet och käkade mat, dit kom Hasse och Agneta och åt mat med oss! Jätte roligt har inte träffat dem på ungefär två år! 

Jag käkade en lammrostbiff med bönor och några speciella potatisar, och det var så jätte gott, FOODGASM!!! 

Fick även påskägg av Agneta, hehe tackar!  

Nu sitter vi fem, i lägenheten och käkar godis och har trevligt!  

Åker upp till skutskär igen imorgon då blir det gävle med jennifer om det inte blir försent annars åker vi in på torsdagen och umgås! Har ju inte träffats sen i fredags, känns lite konstigt! Hahaha, jag är beroende av min bby!!

Nu ska jag bli social igen istället för att bara sitta här och blogga!

 Och jag kan verkligen rekommendera att om ni åker ner till stockholm någon gång, åk in till Lidingö centrum och boka bord på Jernet, visst det är ganska dyrt, men det är värt pengarna!       

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards