brainwildchild

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Ronja Olsson - 13 maj 2011 18:12

Hemma ifrån stallet, satt på mig pulsklockan bara för att testa hur många kcal jag förbränner på en cykeltur till stallet-ridning-cykeltur hem! Och kan ni gissa hur mycket jag förbrännde??? 1300kcal!!!! Asså jag blev helt paff, det är liksom både min frukost, Lunch och Middag!  


Han gick halva barnslingan utan att tjaffsa DUKTIG NELSON!

Men sedan fick Ira ta över ledarrollen!  

När jag red fram var han väldigt lyhörd, lyssnade på mig och gjorde som jag ville. Travade först på en 8 volt över cavalettina i mitten som uppvärmning sedan satt vi upp dem till studs och gjorde samma sak i galopp.

Sedan så red vi studsen, red upp till vänster, ett räcke fångade upp och hoppade en oxer, och sedan över studsen, två-tre gånger var. Sedan la vi till oxern med kort anridning och räcket med 3 galopp språng emellan. 

Han var så fin idag! Jag är fett happy just nu och hoppas det fortsätter så!  

Stackars Nina föll av och gjorde en riktigt ned dykning idag! Hoppas det är bra!

   

Av Ronja Olsson - 13 maj 2011 14:54

Varit i skolan, hade NO, ska skriva om hästens evolution! 

Gick igenom en massa till på måndag, då UTOM nämnden kommer till skolan och ska träffa oss i elevrådsstyrelsen! 

Gjorde oförberätt prov på Son, tränade med Petrus, 20 min tyska! Det var en kul skoldag!

Gjorde kyckling idag igen, tycker det är så jäkla gott! 

Snart cyklar jag ner till stallet, vad hittar man på ikväll då?  

   

Av Ronja Olsson - 13 maj 2011 08:18

Jaha den här dagen började riktigt bra!

Försov mig!

Knät håller på och exploderar har så jäkla ont!

Hade inge blåbärssoppa till frukost!

Kul eller hur?  

Och än är inte dagen slut, jag har skolan och ridningen och kanske ska vara med Mimmi senare!

Hoppas att jag inte får mer otur!  

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards