brainwildchild

Alla inlägg den 27 maj 2011

Av Ronja Olsson - 27 maj 2011 22:17

Har lite tråkigt så gick in på garaget.se för att kolla på lite snygga bilar, och kom att tänka på lite vilken bil jag vill ha, och så!

Så tänkte att jag kunde dela mina tankar med er!  

Jag är en liten all människa i nästan allt, musik, stilar, bilar ja nästan allt!

Men vissa bilar och modeller gillar jag lite bättre än andra och där har vi:

Nissan Skyline!

En sådan grymt snygg bil! Alla jag har sett låter som en gud, ser ut som en gud, och går super fort vilket en bil i MIN klass ska göra, DEN SKA GÅ FORT, och vara snygg! Tycker dem nyare modellerna är snyggast, sedan beror det såklart på hur man stylar den och vad man lägger till! Men 2005-2012 modellerna är helt klart godkänt för mig!

Audi R6 är också en enastående snygg bil, liten men snygg, och fort går den! Och ljudet!!!! Det enda jag stör mig på att den är lång och liten, det ser lite roligt ut, men inte gör det så mycket! Nyare modeller snyggast!

 Audi A8 är i min syn den perfekta vardags bilen som man kan glida med på dagen, ta den till jobbet och till fin middagen! Den går skapligt fort, designen inne i bilen på de nyare modellerna är klart snyggast! Och självklart är den snygg utan på! En sådan här kan jag tänkas ha som vardags bil sen!

Sedan har vi såklart klassikern! Den trogna gammal 240, den går bra, går knappt sönder, (min gjorde inte det), och om man stylar den kan den bli riktigt snygg! Detta är en riktig Svenne bil, jag skulle kunna se alla svenskar med en sådan här i garaget! Bara för att ha en och känna sig svensk inte åka runt i den!

 MEN NU KÖR VI TOPP 1:AN!!!! FORD MUSTANG 80 och före det!

Asså detta är en bil som inte går att jämföra med någon annan, detta är one of its kind! En mustang är den första bil jag kommer ha! (Haha suckers har en redan, Ford Mustang cab -70) Ilööööööveeee myyyy caaar!  




Av Ronja Olsson - 27 maj 2011 21:59

Ja nu ligger jag och myser i Fasters soffa med hennes gosefilt!  

Ser på Wallander men det är så jä**a mycket reklam, så byter över till Pluras kök!

Blev Skutskärs Fläskfilé idag igen! Den sitter alltid!

Pappa berättade att det blir Sandvikens Crusing imorgon med buicken, vi har tre andra som ska med så vi kan inte ta mustangen som är lagad!  

Men imorgon ska jag städa och fixa mustangen till toppform!  

Har blivit bjuden till två fester idag! Såklart ska allting hända när inte jag har tid eller inte kan!

Men det kommer fler tillfällen! Men lite synd att inte kunna fira Natalia på hennes 18-års fest!!!!  

Nej nu ska jag åergå och vara sociala! Men jag finns alltid på telefonen!

Av Ronja Olsson - 27 maj 2011 19:01

Varit och ridit, är hos faster nu ska sova här med pappa! Ska upp till Tre små rum och käka! Göööött!

Ridningen:

Lyssnade bra och hade framåtbjudningen när jag red fram! Sen började vi med en övning i grupp att rida i en ått volt över ett räcke! Det gick bra förutom att både jag och Nelson har svårt att byta galopp så att det blir rätt!

 

Sedan över gick vi till att hoppa studs på diagonal och där var det mer problem, jag fick det svårt att visa det i tid så han bröt ut några gånger! Men tillslut så gick det super bra och jag fick till det! ABSOLUT MITT FEL!

 

Sedan gjorde vi en övning som blev betydligt bättre, hoppade ett hinder, volt, ett hinder, volt, och så vidare över fyra hinder! Fina och runda (lite ovala ibland) volter och KLOCKREN över hindren!!! Så nöjd jag är det gjorde vi från båda håll!

   

Sista övningen, fan vad många övningar vi fick till på en timme!!

Vi hoppade en oxer och sedan fem galopp språng över ett räcke! Än en gång KLOCKREN!!!

Väldigt glad över min och Nelsons insats idag!  

Nej nu ska jag vara social och dra iväg på en liten kvällsmiddag med pappa, Saga, Pär och Maria!:)

Av Ronja Olsson - 27 maj 2011 14:54

Känslorna växer sig starkare och starkare, 

Drömmarna blir bara fler

Varje gång jag ser dig, så tar mitt hjärta ett jätte skutt

Snart kanske det är försent

Men någon gång lär jag visa för dig hur mycket jag tycker om dig, 

Men just nu är jag bara inte modig nog, 

I am a blyyyyg liten cheey!

  

Av Ronja Olsson - 27 maj 2011 13:00

Så sista "riktiga" skoldagen färdig!   

Hade verkligen inte mycket alls, 

Svenska: Gick igenom ordklasser, den "enda" lektionen som vi jobbade på !

No: Film om människan

LÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNG rast: Hem och tbx på sju min, sedan satt jag i studion och åkte på Samuels skateboard,(SHHHs) Inte så duktig på dt. Ritade lite. Tränade med Petrus! 

SO: Film

Sedan hade vi niornas fotografering istället för tyska!

Nu är jag hemma, ska göra i ordning fiskpnnar! Inte så gott men mamma och jag har bestämmt oss för det. Sen ska jag ner till stallet på träning! Hem och duscha sen kommer pappa, blir att vara hos han hela helgen! Super sköönt, så det kommer inte bli så många uppdateringar från mig eftersom täckningen inte är den bästa men på dagarna när man är ute är den ganska bra!  


Veckoplanering inför nästa vecka!

Måndag: Skola, cykel tävling(funktionär), Lunch med elevrådsstyrelsen, marschträning, stallet

Tisdag: Skola, teambuilding, brännboll, stan?

Onsdag: Skola, öppen scen, stallet

Torsdag: Ledig

Fredag: Ledig Funnktionär Laxhoppet

Lördag: Funktionär på laxhoppet

Söndag:?

 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Skapa flashcards