brainwildchild

Alla inlägg under maj 2011

Av Ronja Olsson - 17 maj 2011 16:01

Så dåligt väder det ska vara då! Var ju jätte fint när man cyklade till skolan!

Vaknade av att jag hade en otrolig smärta i knät vilket jag fortfarande har får knarka alvedon nudå!

Skolan var okej, fick cykla till Stora Enso för att det inte gick att skicka mitt stipendie arbete via dator det vara för stort!

Sedan hände inget speciellt, började spöregna när man cyklade hem så man blev lite smått sur! Ligger i sängen och kollar på Domino, tycker om den filmen jag! Handlar om Bounty Hunters! Rekomenderas att se! Ska även se Beyond Borders som är en av mina favorit filmer!

Blir hemma dag idag så ska jag till stallet imorgon och så ska jag och Jennifer ner till Morfar och plocka mask inför våran fisketur på friluftsdagen på torsdag! Eller så gör vi det idag! Undrar hur det kommer sluta! Gissar på inte fullt så bra!

   


Av Ronja Olsson - 16 maj 2011 18:06

Dagen har varit helt okej! Dåligt att det var urselt väder men sådant får man ta ibland!

Skolan helt okej, fick reda på att man hade VG i nationella matte! Jag personligen tycker att det är helt okej, för att det var ett svårt prov!

Hade UTOM, (utbildning och omsorgs nämnden) möte med elevrådsstyrelsen gick super tyckte jag! Både Lena och Annika tyckte att det var jättebra det jag gjorde men att jag lär få med andra i samtal och frågor, och inte bara svara på en fråga själv och som jag själv tänker! 

Hade teknik och blev äntligen helt färdig med stipendiet!

Fast jag fick åka ner till Annika vid 16,00 för att fixa lite på det gällande layout och en annan sak.

Åkte förbi faster, väckte henne! Hehe! Fick lite fotoramar!

Åkte slutlingen ner till Nelson, pussade på han, borstade och gav godis! Mums!  

På Lördag är det tävling och Frida och Viktoria följer med och fotar! Najss!!









Fick även en kommentar att en personen ville veta om jag hade bra betyg och vad jag har betyg så kan väll rada upp hela listan, jag vet ju inte vilket betyg jag ligger på i de ämnen som vi har nu eftersom de slutgiltiga inte satts så 8 Juni kommer det sista betygslistan för högstadietiden komma! De betyg som är markerade med fet text är slutbetyget i ämnet

Matte: Vg hade jag när jag slutade ht -10, och tror att jag fortfarande har det

Svenska: Hade vg ht-10, och ligger nog fortfarande på det

Engelska: VG ht-10, och ligger nog fortfarande på det

Språk (Tyska): Mvg ht-10 samma här

Teknik: mvg

Fysikvg

Kemi: har haft kemi men fick aldrig reda på vad det blev! men ligger på vg-mvg

Biologi: har biologi nu så vet inte vad jag får

Musik: mvg

Hemkunskap: mvg

Bild: ligger på vg-mvg

Slöjd (trä & metall): ligger på ett vg men satsar på mvg

Samhällskunskap: mvg

Religon: ligger på runt mvg 

Historia: mvg

Geografi: mvg

Idrott: har g men vet inte om jag ligger på gräns till vg

Har som sagt ingen koll men ungefär ser det ut! Ganska bra men tycker det kunde vara bättre dock!

 

Av Ronja Olsson - 15 maj 2011 23:45

Ja jag och Teszliz kom inte ut försen halv 9 och då tyckte jag att jag ändå kunde ta 23.07 bussen hem. Vi drog ut och promenerade, och blåste med ballonger!

Hade även sminkat varandra som luffare och katt, har man kul så har man!

Jennifer kom vid halv 22, vi gick hem till Tessan men hon var tvungen att söva, så jag och Jennifer gick för att väta på bussen, men Pia var jätte snäll och kom och hämtade oss istället!  

Duschade när jag kom hem , sen tyckte jag att jag kunde ta ett fotbad med badsalt och badyolja. Lena fötter har man!


Min vecka ser ut ungefär så här:

Måndag: Skola, promenad till stallet, plugga

Tisdag: Skola, 

Onsdag: Skola, prov Engelska, promenad till stallet

Torsdag: Skola, 

Fredag: Skola prov SO, presentation Jury, Ridning

Lördag: Tävling, Pappa

Söndag: Pappa!

 

Av Ronja Olsson - 15 maj 2011 19:17

Jag och Tessan sitter i hennes säng med varsin data, facebook nördar! 

Håller på med en lista 99 saker vi måste göra innan vi dör! Uppe i 68 hitintils!

Vid 8 går vi ut på en promenad! För äntligen lyser solen! 

Tar bussen hem 21.07 och imorgon blir det skolan! 

Av Ronja Olsson - 15 maj 2011 14:45

Har legat och kollat på O.C tills nu, vaknade vid 12.

SKa fixa det sista på stipendiet eftersom det ska vara inlämnat imorgon! 

Väntar på att Tessan ska bli färdig på ett kalas hon är på nu, sedan ska jag fälja med henne hem och vi ska plugga tillsammans!  

Om ungefär 3 ½ vecka går jag ut årskurs 9, jag förstår det fortfarande inte! Så overkligt att lilla jag ska göra det! 

Om man räknar är det 24 dagar, men bara 12 är skoldagar vilket är hälften!

Vad ska man göra i sommar så? Har sökt sommar jobb hos en hoppryttare men de skulle fundera så ska skriva och fråga om jag får komma och jobba hos henne!   

Av Ronja Olsson - 14 maj 2011 22:50

Ja jag skulle ju vara hemma men det blev inte som jag precis hade tänkt mig!

Vid tolv kom Jennifer vi åkte ut med cykeln och inlinesen, i typ en timme! Sen drog hon hem och jag åkte hem till mig och gjorde broccoligratäng! Jennifer kom tillbaka och vid fem gick vi ner till Willys och köpte Powerking.

Träffade Chrille på vägen hem och vi följde med honom in till stan. Åkte in med shorts och tunika med cardigan över. Såklart skulle det börja regna när vi kom in! Tur nog fick jag låna en mössa av Jennifer.

Var med Chrilles polare, gick runt i stan och sedan till någon replokal men blev bara där typ en timme för Jennifer var tvungen att ta 22.02 bussen hem!

Träffade Timmy och Sebbe på bussen nu!

Skulle till Emelie men det började regna så pallade inte!

Bild från igår med Sebbes keps!

   Bild från imorse!   Bild nu!

   Kläderna från idag!

Tunika från Eliteladies!

Shorts från Gina Tricot

 

Av Ronja Olsson - 14 maj 2011 11:36

Åhh vad irriterad man blir, nu när det väl börjar bli sommar ska det bli sådana här dagar!-.- Eh det får vara så här!

Idag blir jag väll inne vill inte gå ut om det regnar! 

Ska plugga lite har några svenska författare att bli färdig med!

Igår var jag med Jennifer, Emelie, Christoffer, Sebbe och Timmy hos mig, lyssnade på musik och hade trevligt! 

Blir inget mer bloggande idag tror att jag även börjar bli sjuk!

Av Ronja Olsson - 13 maj 2011 18:12

Hemma ifrån stallet, satt på mig pulsklockan bara för att testa hur många kcal jag förbränner på en cykeltur till stallet-ridning-cykeltur hem! Och kan ni gissa hur mycket jag förbrännde??? 1300kcal!!!! Asså jag blev helt paff, det är liksom både min frukost, Lunch och Middag!  


Han gick halva barnslingan utan att tjaffsa DUKTIG NELSON!

Men sedan fick Ira ta över ledarrollen!  

När jag red fram var han väldigt lyhörd, lyssnade på mig och gjorde som jag ville. Travade först på en 8 volt över cavalettina i mitten som uppvärmning sedan satt vi upp dem till studs och gjorde samma sak i galopp.

Sedan så red vi studsen, red upp till vänster, ett räcke fångade upp och hoppade en oxer, och sedan över studsen, två-tre gånger var. Sedan la vi till oxern med kort anridning och räcket med 3 galopp språng emellan. 

Han var så fin idag! Jag är fett happy just nu och hoppas det fortsätter så!  

Stackars Nina föll av och gjorde en riktigt ned dykning idag! Hoppas det är bra!

   

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards