brainwildchild

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Ronja Olsson - 4 oktober 2011 23:03

Vi börjar med HISSEN:

SMOOTHIEMASKINER'! Alltså det finns inget ord för hur gott det är med smoothie, du kan göra den precis hur du vill, nyttig eller ej, isig eller youghurt konsistens. Mummus!

DISSEN: Nya licenssystemet i ridsporten,

Svenska ridsportförbundet kommer från och med 2012 att införa ett nytt licenssystem. Betydligt högre kostander är en av nyheterna.


Förändringarna innebär också att licens löses efter ålder och inte längre tävlingsnivå. Licenserna får tre nivåer, ryttare upp till 12 år, ryttare/kuskar upp till 18 år och ryttare/kuskar från 19 år och uppåt. Licenserna gäller för alla nivåer så du kan alltså lösa en licens för ryttare/kusk upp till 18 år och starta på lokal som internationell nivå.

Nytt för 2012 är också endags/meeting licens. Det betyder att den som bara tävlar vid enstaka tillfällen kan lösa en licens för ett tävlingstillfälle och detta kan göras obegränsat många gånger.

Häst- och ponnylicens kommer dessutom att behöva lösas varje år. Det är alltså ingen livstidslicens längre. Redan lösta livstidslicenser kommer dock att fortsätta gälla med en årlig uppdatering i systemet. Menar de då att man inte behöver betala om man redan löst häst-/ponnylicens eller betalar man årligen som de nyutlösta?



Prislista licenser 2012:


Endagslicens/meetinglicens                       150kr/anmälan
Internationell                                    
          800 kr/meeting
Internationell                                    
          4000 kr/år
Ryttare tom det år man fyller 12 år               250 kr/år
Ryttare tom det år man fyller 18 år               500 kr/år
Ryttare from det år man fyller 19 år              750 kr/år

Det enda jag gillar är endagslicensen/meeting eftersom jag inte vet hur mycket jag kommer tävla men kommer troligtvis lösa ryttare tills år 18!

Av Ronja Olsson - 4 oktober 2011 22:08

Träning 20-21.

Började med uppvärmning, hade en amerikansk boxare som tränare på uppvärmningen, han var trevlig och visste vad han gjorde. kommer inte ihåg vad han hette men något på M eller N. Sedan skugg, mycket styrka och kondis, jag kan säga att det kändes som ett fys pass ifrån mig. Sista tio minuterna var inte jag med de hade tävlingar och jag kände att när det är lag tävlingar spelar det inte någon roll hur ont jag har jag sliter tills mina muskler gåt av och det fungerar inte för mina knän eller rygg eller egentligen hela min kropp så körde 90 grader istället, och sista var att ruscha och det pallar inte mina knän än, min sjukgymnast och jag har sagt hösten nästa år då ska jag kunna springa snabbare, just nu joggar jag bara i lätt takt, kan springa och hålla ett friskt tempo men i ca 500m och dagen efter kan jag knappt gå. Så ingen ide att prova.

Jag tycker IF Linnea är en grymt bra klubb, tränarna är kunniga, de VET vad de håller på med, de angagerar sig och har bra varierande träningar. Super!

Nu satsar jag verkligen på boxningen och få mina knän att bli friska igen, höst nästa år, då har vi en helt ny frisk RonjaLinneaLuckyOlssonAndersson!

Just de invigde smoothie maskninen, vaniljyoughurt, björnbär och hallon och banan, mmmmmmmm mums! Tack faster Maria för en ny bästa vän!

Av Ronja Olsson - 4 oktober 2011 22:02

Skolan idag dåe!

Samhällskunskap, föreläsning om kommuner och landsting, ta inte illa upp Johan (min lärare) men jag somnade halvt, har tröttnat på alla föreläsningar, visserligen är de great men vissa saker vill jag hellre läsa om!

Kemi i två timmar, började med reaktionsformler, ganska klurigt men jag fixade det till slut, och det var ju kanelbulensdag så vi tog en 15 min paus, tänkte köpa sen eftersom jag ändå skulle upp till centrum och handla så orkade inte gå och köpa men då hade Daniel köpt typ 10 styckna och frågade om jag ville ha en, tackar!

Lunch vegwok, gooott!

Matte, gick igenom procent.

Svenska gick igenom nya projektet ungdomsparlamentet.

Hem och fixade, upp till centrum köpte te, Lidingöblandning grönt te som luktade underbart!!! Och lånade böcker om hemlöshet ska skriva en motion om det, ja vi tar det mer sen!



Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards