brainwildchild

Alla inlägg den 10 oktober 2011

Av Ronja Olsson - 10 oktober 2011 19:41

Varit både hos mamma och pappa i helgen så inget internet för mig.

Fredag: Skolan såklart, helt okej, sedan träning inte så jobbig men ja svettig var man. Åkte hem till Lidingö hade bråttom så att jag skulle hinna upp tidigt till skutskär. Såklart så när man väl har bråttom för ungefär första gången så blir det växelfel, står still 20 min, sedan måste jag byta till buss vid gärdet till lidingö, ja nog ska 300 personer på 1 buss, hur har SL tänkt det? jo efter en evighet kom tre till, ja då missade man det tåget, så fick ta det andra. Duschade och käkade och begav mig hemåt, gick förbi mimmi en stund sedan gick jag hem.

Lördag: Vaknade 8, åkte till stallet med Christina, Jesper och Nelson. Åkte till Högbo, lång vänte tid fram till första klassen de skulle starta, så träffase Pernilla och Pelle, samt flera. och hälsade på en Walle och Hop-Zan. 1m, christina hann inte värma upp helt men de gjorde en bra runda och gick ut som 8, lite långsamt men blev nedpetade till 10 plats sedan.

Väntestund, 1.10, de rev tyvärr 2an men annars tyckte jag, (inte så duktig på att se ifa det var en bra runda eller ej) att det var en bra runda i mina ögon.

Åkte hemåt efter en stund. Det var kul att följa med Stina och se Nelson ute, har bara varit med honom och sätt honom på Ärk.

Ingela kom och hämtade mig, duschade och åkte till farmor på middag, älgstekgratäng med kantareller och annat gott mums!

Sedan var jag med Emelie, Daniel och Viktor i ca två timmar, jag och Blondie flummade runt som vanligt och Daniel och Viktor tyckte vi var lite halvt dum i huvudet!

Åkte in till Indat och mötte upp Jennifer och Madde och Jesper, gick upp till Sörby och skulle vara med en massa men hittade inte så virrade runt i en halv evighet tillslut fick två komma och möta oss. Nisse och ja den andra. Kom till en kompis och umgicks med alla som var där, hade allmänt trevligt i några timmar. Sedan skulle de ut på krogen och jag madde, Jesper och Jennifer gick ner till stan igen. Sprang runt och träffade en massa människor. Och tog 2 bussen hem med Jennifer och Madde, och när vi kom till skutskär ja då hittade vi ännu fler människor att umgås med. Social dag? Skoja inte! Men trevligt hade vi hela kvällen!

Söndag: Ja vad brukar man göra på söndagar? sova, yes och jag hade jätteont i halsen så åkte ut till pappa med farmor och låg i soffan hela dagen!

Käkade älgstek och spelade spel med saga.

Måndag: Ja pappa väckte mig klockan tre I MORSE och sa, nu åker vi. Snacka om att då kunde jag strypa karln! Men men bara att gå upp halvdöd och jätteont i halsen, kom ner runt halv sex tiden, somnade om och gick upp 9 bestämde mig att stanna hemma eftersom jag hade så ont i halsen. Så har legat framför tvn hela dagen och inte gjort annat, inte ätit inte pluggat bara sovit och sätt på tv, och druckit minst 4 liter vatten. Nu på kvällen så blev det sushi, spydde inte upp det så det är bra, nu ska jag sova ännu mer! Imorgon testar jag gå till skolan och ser hur lång tid jag orkar, vem vet jag har en tendens att somna på lektionerna när jag är sjuk och ingen klarar av att väcka mig!

Så det blir ingen träning för mig men en joggingtur kanske på onsdag, om jag inte har ont i halsen fortfarande. Tjockisen vill ju bli fit!

Jag och lillasyster och lilla gubben i somras!

 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards