brainwildchild

Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Ronja Olsson - 24 oktober 2011 20:32

Lite bilder ifrån dressyren. Anmärkningar och respons jag fick var, "En jämn uppvisning, ställ och böj bättre, mjukt och fint ridet" Jag själv tycker att det var en av de värsta ridturerna jag gjort, och jag gjorde bara lite bra, annars var det Nelson om fixade det mesta. Men vi lyckades ändå ganska bra tillsammans!

Bilder tagna av Linda!:)

                     

Av Ronja Olsson - 24 oktober 2011 13:31

Ojoj vad jag har varit dålig på att blogga nu då!

Men vi tar det från i frdags.

Fredag! Skola, tema dag sprang runt i grupper i stockholm och letade reda på olika platser, vi kom i mål 5/40, ganska OK! Fick sluta runt 10:30, (de andra gick till 15.00), tog tåget upp till Uppsala först och var med Pontus och hans kompisar. Som jag saknar min Poppiz!

14,19 tåget mot Skutskär, mötte både Malin och Jennifer på tåget, en massa memories was brought up to discussion.!

Ner till stallet direkt och fläta Nelson och gosa med honom.

Hem, dusch sedan upp till Mimmi och Linnea, vi åkte in till stan och skulle upp till Andersberg, men det blev inget, så donken käk och träffade en massa vänner. Och man insåg vem som var sina ovänner också! Jag fattar inte att en människa kan vara så falsk och tro att man vet och kan allt!

Träffade Carro och Becka, när jag och J och M, var påväg till S,J & A. Flummade runt och sedan kom två raggarbilar, och tro att ajg blev förvånad där kom Linn, Elina och Magda som inte jag träffat på kanske 1 ½ år. Fun fun.

Sedan när jag skulle hem fick J och M stanna och vänta på mig men när deras "killar" kom så blev de dissare, PUCKON! Fan vad lack jag var, tur att Zanna och Timmy kom och gjorde mig sällskap. Ja sedan ska jag inte ens nämna bussresan hem! Juste ska vi nämna att jag stukade foten också!-.-

Lördag! Upp tidigt till stallet, Christina red först, en jättefin runda på 62.43% tror jag. Sedan red jag med Nelson, efter först så trodde jag att det var hälsning men ne det var det inte, .-,- 2p avdrag. Sedan på moment 4 fastnar stigbygeln, Gaah! Men Nelson var en ängel och gjorde allt jag bad om, fint var det nog inte med min smärta och fasta fot! Men vi givk ut med 59,63% Aldrig haft så högt, har ridit dressyr två gånger innan då hade ajg 49 och sedan 51&, så jag var överlycklig!

Så det betydde att jag kom trea i KM!:) Linda var med och hjälpte mig hela dagen.

Nelson fick kolik efter tävlingarna, som tur klarade han sig och det var inte så allvarligt han var snabbt på benen. TUr men vi lät hon vila på söndagen så ingen Hopp-KM, lite små surt, men det är bra mycket viktigare att Nelson blir bra och mår bra.

Jag och Linda begav oss till Blondi för att trycka medaljen i ansiktet på henne!, Hehe!;) Flummade runt med Henne och Daniel. Jag och Linda gick hem till mig och käkade och sedan förbi Jennifer. Gick med Linda till bussen och sedan gick jag och J upp till Blondie för att misshandla henne lite grann, blev ju facerapead, och inte lite heller!!!

Mördade henne lite grann och sedan gick jag och J, upp till Mimmi och Linda och Neo. Satt och lekte med Neo, hade ruskigt kul med M,L och J. Det är sådana här kvällar man vill ha ibland. Sov hos Mimmi!

Söndag! Ner till stallet och flaggade hela Clear rounden. Sedan var Arne snäll och hämtade mig och så fick jag skjuts hem. Sov, sov och återigen sov, hostade och halvspydde emellanåt, och sov och sov. Blev riktigt sjuk.

Måndag! Pappa dunkade på fönstret och skrämde livet ur mig, åkte ner till Sthlm, sov, sov, lunch på Jernet, data, och nu sova. Tagit arabisk hostmedecin, och börjar redan känna mig bättre ¨så skola och träning imorgon!

Tänk att känslorna aldrig försvinner. De ligger begravt djupt in i mitt hjärta och varje gång jag ser dig igen kommer de fram. Då börjar drömmarna, minnena, och känslorna, fast än att de inte är lika starka som förut, det kommer de aldrig bli.

Jag kommer alltid älska dig!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards