brainwildchild

Alla inlägg den 1 november 2011

Av Ronja Olsson - 1 november 2011 18:35

Har inget att skyllapå, på helgerna gillar jag inte att sitta
vid datorn och har haft så mycket annat för mig.

Lördag: Upp till Skutskär, förfekke hos Perssonsedan cyklade
vi till ytterharnäs och gick på Haunted Halloween. Ja vad ska man säga? Lite
smått kusligt vid början, allt var svart och det enda som hördes var någon kass
skräckfilm på ”bio”. Men när man hörde alla skrika som gick rundan, blev man
lite smått rädd.

Ställde sig och fick instruktioner, någon creepy snubbe med mörk
röst.  

Gick till första stationen skulle se på någon film, prolog
på vad som har ”hänt”.  Det står en kille
på en äng på filmen och mot slutet gick den närmare och närmare.  Och sedan när den stod jättenära kamera och
drog igång motorsågen märkte man en öppning i ”bio”duken och ut kom en person
som såg ut som honom med en motorsåg i handen, sprang och skrek nog som en
gris, flög upp för backen och väntade på emelie och daniel. Gick in i någon
konstig tunnel där det smällde till lite. Inte så farligt, sedan vid sidan när
vi gick emot nästa sak satt det folk fastkedjade emot träden och hoppade fram,
jag och persson fick panik!  Det låg en
person på en bår typ mentalsjukhus känsla. Sedan kom vi till en slaktare som
typ styckade och käkade kött,  Vi gick
lite försiktigt förbi, då tittar mannen på oss och Daniel vinkar och säger hej,
då drämmer han sin köttyxa i bordet och börjar jaga oss jag flyger igenom
skogen, vrickar foten,  ramlar, persson
kryper fortare än jag går och daniel försöker dra upp henne.  Ligger en stund och svettas, skriker och har
chock. Fortsätter gå kommer till en läskig clown som spelar piano, grym på det
dock.  Spelar i högre tempo och drämmer
igen locket, och börjar jaga oss. Samma procedur en gång till. Springer tills
vi kommer  till en liten nerförsbacke,
ser en raksträcka, tanken kommer direkt till mig, nu ska vi springa. Kände att
alla nerver och muskler var på helspänn. Jag och persson springer och
gnäller,  att vi har ont i fötter och
knän.  Kommer ner för backen kollar åt
vänster ser ännu en motorsågsman som kör igång den och börjar jaga, jag och
persson ligger först och springer i 190km/h. Tvärnitar och skriker när vi ser
fem personer ståendes på vägen typ ku klux klan personer. Jag och persson
skriker ”snälla, låt oss vara, vi ber er” de gjorde ingenting, sedan en massa
människor på sidorna i konstiga ställningar och hoppar fram. Kroppar hängandes
i träden och avhuggna huvuden. Hela sista biten så skrek jag ”snälla, skräm oss
ite, vi har ont, snälla snälla”. Vissa skrämde vissa inte, jag och Persson
hängde på Daniel och lät han ”skydda” oss. Sista stationen var ett litet hus,
jag och persson nästan ropade i munnen på varandra och bad att vi inte skulle
behöva gå in. Som tur vinkade han oss vidare och slapp gå in. Åhh fyfan vad
rädd jag var,när man gått in på slingan så glömde man bort att det var
påhittat, det var så verkligt och man blev riktigt rädd. Går nog nästa år
också, fast kanske hoppas jag på en väg utan stenar och nerförsbackar.  Fick skjuts hem av Daniels mamma, satt hemma
hos Persson, käkade chips och umgicks ett tag sen fick mamma komma och hämta
mig, ville inte gå hem själv.;)

Söndag: Åkte till mimmi, städade, myste med Neo. Senare på
kvällen kom Oscar och cricko, snackade och sedan åkte dem till krogen för att
fira Rikard som fyllde 18. Jag åkte hem och skrev klart analysen, sedan gick
jag ut och var med evelyn. Åkte epa och snackade en massa gamla minnen.

Måndag: Ner till stallet och myste med Nelson, både i hagen
och inne. Åkte hem, åkte med evelyn till stallet hos Anette, vi skulle rida ut
men det blev så mörket. Gick upp till mimmi och sedan var jag med blondi, Sofie
och Daniel ett tag. Hem, somnade tidigt.

Tisdag: Åkte ner till sthlm med 12, 42 tåget. Träffade
Martin på station, pratade med honom tills han hoppade av i Tobo.  Kom hem, städade i köket gjorde lunch/middag,
såg på film. Nu ska jag byta om strax och åka till boxningen. Skönt att träna
igen!  

Kommer lite bilder ifrån nya mobilen när jag kommer hem.

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Skapa flashcards