brainwildchild

Alla inlägg den 6 november 2011

Av Ronja Olsson - 6 november 2011 20:42

Jag ska tända ett ljus för dig, sända mina tankar till Eric Lamaze med team. En av världens bästa hopphästar har dött, men en ny stjärna har tänds på himlavalvet. Vi i häst världen är i chóck och sörjer. En häst på miljonen det var Hickstead. 

Tillsammans med Eric var dem ett av de bästa ekipagen som skådats. De hade ett perfekt samspel, precis som man som håller på med hästar suktar efter.

Godnatt sovgott Hickstead!

(i dessa minnen så tänker man efter att man inte ska ta allting förgivet, det kan hända vad som helst när som helst, jag tänker tillbaka på mina egna djur som jag tog bort utan vetskap innan, jag tänker på Nelson hur jag skulle ligga i chock och inte kunna leva om han dör utan att jag vet om det, att han dör smärtsamt, att han dör olyckligt, i dessa tider får man som människa minnas och tänka till)

Av Ronja Olsson - 6 november 2011 16:14

Sitter hemma på Lidingö igen, och ser på Världscupen live. Ser en massa fina rundor och så kommer världsettan Eric Lamaze med Hickstead in, Super runda, sock ett nedslag men annars fint, ser att hästen är lite nervös rullar med ögonen men inget som utmärker sig vara konstigt tycker jag, har sett många rundor där hästarna är stressade och rullar lite med ögonen.

Sedan efter rundan går dem några meter sedan i direkt sändning ser man hur hästen ramlar ihop på plats, dör och får dödsryckningar. Det var absolut det värsta jag sett. Jag får se världsettan dö i direktsändning. Då brast det satt i soffan och storgrät. Jag lider med Eric, jag vet själv hur det är att förlora sin bästa vän men hans sorg är bra större. Nee det går inte ens att förklara, det var vidirgit, läskigt och en tragedi för hoppvärlden. En stor tragedi! Alla i Italien där deltävlingen är är chockade, vi som kollar på datan live, är chockade. Hopp världen är chockade!

Jag kommer nog alltid ha den där bilden i huvudet när jag ser Hickstead ramla ihop och ha dödsryckningar. Det var hemskt!

Tillbaka till något glatt!

Igår var jag upp till Mimmi och sedan var jag med Persson och Daniel, spelade kort, yatzy såg på skräckfilmer och skojade runt! Stopp i toaletten fick vi till också! Haaha, ja vi skrattade en rad massa igår!

En luden nudel får avsluta den historien, Mamma mötte mig, feg som jag är!;)

http://svt.se/2.128686/1.2592297/hast_dog_under_varldscuptavling 

Visas det när Hickstead ramlar ihop, som tur tog dem bort när han låg och hade dödsryckningar!

R.I.P en av hoppvärldens bästa hästar, blott 15 år. Har individuellt os guld och lag silver som meriter!


Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards