brainwildchild

Alla inlägg den 11 november 2011

Av Ronja Olsson - 11 november 2011 21:22

Skön fredag, underbar fredag!

Började lite dåligt dock med att jag var helt groggy inatt och var uppe klockan två och käkade frukost, klädde på mig och fixade väskan sedan när jag skulle kolla när bussen gick så såg jag på klockan och märkte att den var 01.58 Alltså vad håller jag på med, går och lägger mig igen. Vaknar runt sju åker till skolan runt halv nio. Kommer till TBS får reda på att våran motion har vunnit och kommit med till finalen och debatten idag mot Cop tror jag! Yey!

Sitter och skriver på ett tal med gruppen till tjugo över 11.

Åker till globala gymnasiet och ska ha TBS-parlament i deras aula. Kommer lite försent.

Där vi hade finalen våran motion vann efter några år. De som opponerade sig mot oss ljög i deras argument och sa saker som inte ens vi hade med i våran motion, men vi vann och det är väll det som räknades! Vi vann med en röst i marginal alltså då har man ganska tur! Den andra klassen som hade hemlöshet hade 62 röster och vi 63!

Slutade runt 15 så hann hem och käka lite innan träningen som gick så här:

Uppvärmning(hade Dani ”stav” Nimar var borta) i tio minuter med olika övningar, knät tjaffsade inte så mycket som tur var!

Skuggboxning med olika teknik slag och två ronder fritt.

Parade ihop oss och sparrades, körde först med en tjej, och vi slog på varandra ganska så hårt, fick några jäkla smällar i ansiktet och på bröstet, men fick nog in några bra på henne också. Hon frågade efter andra ronden om hon slog för hårt, jag svarade, nej nej det är bara kul att någon slår till mig lite hårdare de flesta slår lite löst och jag är ju stor så jag klarar av att ta några smällar utan att det känns!

Sedan bytte vi partners,. Jag kände att fotarbetet fungerade galant hade relativt bra grundteknik kan självklart förbättras mycket eftersom det och mina slag brister! Rörde mig bra och det enda som jag nu kommer ihåg att när jag slår ska jag gå framåt ist för att stå kvar på samma ställe vilket ger mitt slag sämre styrka och jag kommer inte åt ordentligt. Tänker på det inför Tisdagens träning. De påminde om hur viktig kondition och löpning är (förstår det efter några minuter på träningen) så på söndag morgon kör jag ett löp pass i Skutskär ska ta tid och se hur länge jag orkar!

Nu ska jag käka lite, drick en kopp te, se på rocky 3 och njuta av fredagen!

Going north tomorrow!

Översta bilden från idag Johan en lärare klädde ut sig till Gudrun shyman med några oranga kontiga byxor, sjal, läppstift och örhängen, snacka om att vi alla fick ett gott skratt!

Under Mina kycklingar inlindade i bacon redo att stekas!:)

   

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards