brainwildchild

Alla inlägg den 22 november 2011

Av Ronja Olsson - 22 november 2011 23:07

Dagen startade lite roligt när man kom till skolan. Ska ha
samhällskunskap, står först vid dörren kommer Johan och flinar upp i ett
jättesmile, och nickar. Direkt kontrar jag ” Jaja det var bara en dålig dag för
Brynäs igår, vi kommer igen!” Johan hejar dock på Luleå men som alla vet ligger
de ganska långt ner i tabellen, om de ens är med. Så han får ha skadeglädje då
istället! Han tål inte brynäs, glömt varför men något med smurfkedjan och ove Molin!

Tisdag betyder lång dag med 2h kemi, faktum är så flöt dagen
på bra, fick klart uppgifter som skulle göras och ingen läxa i kemi eller
matte, bara labbrapport och inlämningsuppgift 11/12!

Hem på med linser, stod i nog ½h med vänstern igen, den vill
inte! Handla med pappa och därefter indisk mat.

Träning, Arthur sjuk så hade Edgar.

Uppvärmning och jag blev så glad när jag började träna
orkade jag nog jogga 1-2 min sen var jag halvdöd. Idag orkade jag 10 min om jag
varierade i tempo och rush två gånger! Wooho! Snart så!

Skugg och träning på slag, mycket bättre när jag skuggas än
när vi står still på samma ställe, både med fot och teknikarbete!

Sedan fys i en halv timme

1:a ronden 15sek skugg, 15sek armhävning med upphopp, 15 sek
skugg, 15 sek fällkniv med upphopp

2:a ronden 15 sek skugg, 15 sek benböj, 15 sek skugg, 15 sek
”cykla med raka ben” på rygg

3:a ronden 15 sek skugg, 15 sek benböj, 15 sek skugg, 15 sek
”vifta med raka händer i cirklar”

1min vila mellan varje rond.

Sedan började vi trippa på tåna sanbbt allt vad vi hade, lät
det inte fick vi göra extra. Sedan när Edgar eller den andra tränaren sa till
så skulle vi snabbt ner och göra ibland armhävning, situps eller grodhopp.
Sedan sista 15 sex på de 2min ”spurtade” vi sista biten och tog ut allt.

Samma sak i ungefär tre ronder.

Därefter stretching i 10 min enskilt, heeeeemmm!

Ur med linser, tog ett tag men snart får jag till det
enkelt. Dusch och nu sitter jag här!

Upp runt sju i med linser, utvecklingsamtal 10.20, tyska
11.15 Sedan har jag HLR prov och simlängder att göra på idrotten!

 

Av Ronja Olsson - 22 november 2011 23:07

Dagen startade lite roligt när man kom till skolan. Ska ha
samhällskunskap, står först vid dörren kommer Johan och flinar upp i ett
jättesmile, och nickar. Direkt kontrar jag ” Jaja det var bara en dålig dag för
Brynäs igår, vi kommer igen!” Johan hejar dock på Luleå men som alla vet ligger
de ganska långt ner i tabellen, om de ens är med. Så han får ha skadeglädje då
istället! Han tål inte brynäs, glömt varför men något med smurfkedjan och ove Molin!

Tisdag betyder lång dag med 2h kemi, faktum är så flöt dagen
på bra, fick klart uppgifter som skulle göras och ingen läxa i kemi eller
matte, bara labbrapport och inlämningsuppgift 11/12!

Hem på med linser, stod i nog ½h med vänstern igen, den vill
inte! Handla med pappa och därefter indisk mat.

Träning, Arthur sjuk så hade Edgar.

Uppvärmning och jag blev så glad när jag började träna
orkade jag nog jogga 1-2 min sen var jag halvdöd. Idag orkade jag 10 min om jag
varierade i tempo och rush två gånger! Wooho! Snart så!

Skugg och träning på slag, mycket bättre när jag skuggas än
när vi står still på samma ställe, både med fot och teknikarbete!

Sedan fys i en halv timme

1:a ronden 15sek skugg, 15sek armhävning med upphopp, 15 sek
skugg, 15 sek fällkniv med upphopp

2:a ronden 15 sek skugg, 15 sek benböj, 15 sek skugg, 15 sek
”cykla med raka ben” på rygg

3:a ronden 15 sek skugg, 15 sek benböj, 15 sek skugg, 15 sek
”vifta med raka händer i cirklar”

1min vila mellan varje rond.

Sedan började vi trippa på tåna sanbbt allt vad vi hade, lät
det inte fick vi göra extra. Sedan när Edgar eller den andra tränaren sa till
så skulle vi snabbt ner och göra ibland armhävning, situps eller grodhopp.
Sedan sista 15 sex på de 2min ”spurtade” vi sista biten och tog ut allt.

Samma sak i ungefär tre ronder.

Därefter stretching i 10 min enskilt, heeeeemmm!

Ur med linser, tog ett tag men snart får jag till det
enkelt. Dusch och nu sitter jag här!

Upp runt sju i med linser, utvecklingsamtal 10.20, tyska
11.15 Sedan har jag HLR prov och simlängder att göra på idrotten!

 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards