brainwildchild

Direktlänk till inlägg 24 november 2011

Carry on with your pathetic life, don´t care about me

Av Ronja Olsson - 24 november 2011 22:09

Ännu en lång dag uthärdad och en trött Ronja halv sover i soffan!

Börjar 8 upp tidigt!

Matte-får tillbaka provet alla rätt på de svåra uppgifterna och fyra fel på de svåra, standard! Men helt okej och är nöjd och glad med det!

Samhällskunskap - teorigenomgång. Viktigt men tråkigt, sedan samhällsekonomi har vi gjort redan i nian och nu verkar det vara repetition eller så gjorde vi det utöver det är nästan exakt samma sak som då!

Engelska - Sista gruppdiskutionen och därefter fortsatte jag på mitt final seminar som äntligen är färdig, bra då har jag en vecka på mig att träna!

Sedan hade inte jag Kemi eftersom jag var och labbade förra veckan så var vi lediga idag:))

Hem, städade rummet, dammsög, fixade klädhögen i stolen, skyfflade undan tavlor och dammade!

Plockade undan i resten av rummen så kan jag dammsuga imorgon bitti!

Gillar min och pappas lilla lägenhet den är mysig och inte alls för stor, kanske lite för liten ibland när vi båda är här.

Men pappa har pratat om att flytta efter nyår, nu har han varit och kollat på en lägenhet i Hammarby sjöstad, mm fina lägenheter och hus där! Sedan så har han en tanke om att hyra ett hus i Värmdö nio rum kanske med Harry och Anki, så att det blir som ett flerfamiljshus. Jag nöjer mig med vilketsom, gillar Lidingö och kanske jobbigt att åka fram och tillbaka till värmdö när jag har träning i stan! Hmm!!

Iväg på träning, var så grymt otaggad och hade sträckt höften, somnade på t-banan också! Hade pulsklockan på mig idag och ville få en så hög maxpuls som möjligt, jag ska ha runt 205 i maxpuls, idag kom jag upp i 189 som max! Lite bättre kan jag väll? Ska ha på mig den inatt och se vad min vilopuls är, ju lägre den är desto bättre kondis (har ju inte den bästa) Hade Ashkan idag, började med uppvärmning, stretchade två gånger (sämre än i tisdags). Tekniktränign. Lite parövningar, jag med Johannes, körde främre axel, vänster/höger, främre axel-främre knä-främre fot, och sedan en balansgrej med att man skulle ha högerfot mot varandra hålla i varandra och försöka välta den andra. Varken jag eller Johannes fick någon av oss att ramla, vi stog där och tog i och jäklar vad stark pojken är!! Okej visst han har gott på boxning säkert bra längre än mig, och han är grymt duktig. Men shit! Och jag envis som en åsna och trots allt ryttare (med bra balans) ger mig inte! Tillslut i andra ronden sa Ashkan att både jag och Johannes fick köra fem armhävningar var bara för att, ingen förlorade och ingen vann!

Skugg två ronder, offensiv och defensiv. Sedan lite "sparr" man skulle sikta på händerna och motståndaren skulle plocka.

Vänster höger, motståndaren kontrar vänster höger. Nu jäklar blev jag förvånad vilken explosivitet Johannes hade, jag hängde inte med, han bara pam pam på ungefär 2 sek, och jag fattade knappt vad som hände!

Sedan vänster höger, ducka och krok, körde med Maria.

Bytte tillbaka till Johannes sista.

Vänster höger, vänster uppercut, ducka.

Heeelt slut!

Avslutade med en ringövning, man stog två och två, (nu med Frida) och körde 10 slag vänster höger, explosivt och snabbt för att få mjölksyra i två minuter, switchade var tionde sexund. Frida glömde alltid bort det tionde slaget och jag glömde bort hur man slog rakt!.-...- NO COMMENTS!

Stretching och sedan avfärd! Ett bra och jobbigt pass, exakt som det ska vara!

Duschat, tagit ur linser och väntar på att tvätten ska bli klart så att jag kan hänga den och gå och lägga mig!

Imorgon ska jag dammsuga kök, hall och vardagsrum, skola ofc och träning!

Min låt för tillfället, las ut på youtube igår!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards