brainwildchild

Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Ronja Olsson - 29 augusti 2012 19:55

    Produktiv är bara förnamnet på mig!

Skolan flöt på fick redigt mycket gjort, bra där!

Har handlat med pappa, pengarna flödar!

Sprungit med Ellenor och haft pratstund. TrevligT!

Käkat paj och banan, duschat och nu ska jag sätta mig med läxor i en timme. Ska gå på coachtid imorgon, satsarn. Första veckan av året och är redan på coachtid. Grymt!

Väntar på svar från en vän ang helgen, så den är ännu inte planerad.

Imorgon äre tvätttider och läxdag känner jag!


Av Ronja Olsson - 29 augusti 2012 07:24

Jag vet hur svårt det är att börja tycka om havregrynsgröt, det har tagit mig ungefär ett och ½ år för att tycka att det är gott. Vet ni lite saker som kan göra gröten godare? Jag är ingen som gillar saker som är smaklösa (vilket gröt är). Jag brukar alltid salta lite, hälla i lite kanel och sedan skivade eller skärda bitar av äpple, päron, banan eller torkade frukter som russin, tranbär. Även färska och frysta bär så som hallon, blåbär och jordgubbar är jättegott att ha i. Allt beroende på vad man gillar. Vill man ha någon äppelmos, hallonsylt eller lingonsylt är det också jättegott. Jag som är beroenda av nötter har även i det, brukar ha hasselnöt, valnötter, mandel och cashew.

En kompis berättade att om man knäckte i ett ägg blir det bättre och man får i mer vitaminer.

Jag äter inte vanlig havregrynsgröt utan fiberhavregryn, det blir lite godare och "bättre".

Av Ronja Olsson - 29 augusti 2012 07:12

Även fast att man börjar klockan åtta på tisdagar var den ganska skön. Fysik på morgonen, två timmars hål innan matte och sedan historia. Helt okej. Tog det lite lugnt igår, har tränat lugnt nu men vill ändå köra hårdare idag efter skolan och imorgon ska jag intervall träna på morgonen. Ska träffa Ellinor idag och vi ska träna :) Pappa kommer även ner idag så nu ska det månadshandlas, vilket skulle gjorts redan förraveckan men envisa jäkeln fick som han ville.

Idag är det en "tung dag" börjar 9,20 slutar 16 har fysik, svenska, matte och engelska.

Ne nu ska jag kolla till äggen och min älskade gröt.

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Skapa flashcards