brainwildchild

Alla inlägg under augusti 2012

Av Ronja Olsson - 11 augusti 2012 09:53

Hade en jättetrevlig kväll med massa folk igår, började hos jennifer sedanner på sommaryran. Otroligt kasst var det där!! Okej, sedan gick vi till sofies kompis där blev vi nästan hela kvällen på en inflyttningsfest. Varför hade inte jg det när jag flyttade till sthlm? Det spårade lite med några brudar som tjaffsade om någon kille. Förvånande? Precis varför jag inte gillar brudar, de hittar alltid något att tjaggsa om
nu ska jag in till bomhus och träffa sofie :-)

Av Ronja Olsson - 10 augusti 2012 08:12

Fredag och jag njuter till fullo, blev styrka på morgonen, sängen var så skön att jag inte ville förflytta mig, men sen innan jag tog en långdusch gjorde jag lite styrkeövningar.

Nu förgyller musik och roliga klipp min fredags förmiddag.

Av Ronja Olsson - 9 augusti 2012 21:14

just nu surrar tankar och känslor lite här och där

jag tror jag vet vad jag känner, eller jag vet vad jag känner

men där är frågan större vad känner du?

det är inte irriterande men close, jag kan nöja mig med som det är nu, men då är chansen att känslorna svammlar över och gör det mer komplicerat från min sida

eller kanske är det jag som gör fel att vara frånvarande nu och invänta, men det är mer mig, jag är inte någon som stampar runt på en och samma plats eller är "på" eller dryg, det är bara inte jag

jag vill att båda parter ska ha sina egna liv vid sidan om eftersom det nog inte skulle fungera med en mix där

sedan är det att jag är orolig, för hur du tycker om mig, hur du ser mig,

ser du mig som tjockisen med adhd? hon som fastän att hon inte är sur verkar ändå grinig? hon som kommer helt spontant och vill bestämma? bara den enkla tjejen, en i mängden? hur ser du mig? det är frågan jag ställt mig själv ända sedan dagen efter vi först såg varandra

jag kan verka sur, frånvarande, irriterande, arg, ja allt men det kan ändå vara en spegling av lycka, glädje, nöjdhet men som jag inte vågar visa

sedan vill jag inte ta ifrån varken mig själv eller dig det som vi har bredvid eftersom vi är så olika

just nu surrar och snurrar allt runt runt och jag vet inte vad jag kan eller ska göra för att välja den rätta vägen, kanske tiden inte är inne än, kanske har allt gått för fort? Det är det jag är mest rädd för, inte att bli sårad inte att stå där en dag med ett frågetecken i huvudet, vad hände? utan mer att allt har gått för fort och kanske du inte sett det bra som jag har eller att jag har kvar att ge, utan att allt rushat fram som en virvelvind

allting har nog gått för fort

Av Ronja Olsson - 9 augusti 2012 20:05

Så nu är jag svettig och härlig. Hade lite problem med min höger idag. Långfingret tjaffsade och sa ifrån, hade inga lindor så är ganska känslig i händerna då. Men var med på uppvärningsövningarna och lite teknikslag, sista 25 minuterna skuggade jag en massa ronder med öppna händer i ett högt tempo sedan tio minuter hopprep. Nu ska jag stretcha ut ordentligt och ta en skön dusch.

Lunchade med faster och co idag, god spenat och fetaostpaj. Trevligt trevligt, ska upp till henne på onsdag, kräftor hos farmor och sedan jobb hos faster. Skööönt!

Aja mer jag gjort idag? Lekt hemmafru, absolut inte min grej. Städat och fixat, ska nog ta och skaffa en betjänt eller en kille som får hålla sig till hemmafru sen när jag bor helt själv och har jobb!

Imorgon ska jag springa på morgonen och sedan ska jag hem till Gävle, blir kvällsunderhållning med Jennifer! <3

På lördag ska jag fota Sofi & co, kvällningen blir i Gävle på sommaryra! Najss najss!

även söndag blir jag kvar, på måndag ska skutskärsnissarna få slå upp mig ordentligt ska få in träning där måndag och onsdag nästa vecka :)

Vaknade med att jag hade ett röttöga idag, kommer inte ihåg att jag fick ett slag igår men men :)

Av Ronja Olsson - 9 augusti 2012 08:38

Just nu har jag legat och tänkt på en sak i snart en timme, har lite mental träning och fokuserar på loppet jag springer 30 september. Alltså lidingö tjejlopp 2012. 1mil. Huuah när jag fick det som födelsedagspresent från min faster iår trodde jag aldrig det var sant. Jag springa en mil? No way in hell....

Men nu springer jag runt 8-9 km de dagar jag inte har boxning och inte är uppe i gävle, dock inte samtidigt uten 5-6km på morgonen och resten på kvällen. Det är helt otroligt. Sedan har jag så många som tycker att det är kul att jag springer och att jag vill förändra mig och förbättra. Som nu efter sommarjobbet har jag två "kollegor" som jag kommer springa med någon gång ibland. Linda inne i stan och Ellinor här på Lidingö, är det inte bättre? Slipper man springa själv och jag tar i mer och orkar mer när jag springer med någon än att jag gör det själv. Målet för milen i höst är att springa på 1h och 15 min. MAX 1h och 25min.

Så nu kör jag fullt ut i 2månader, hälsosamt, ´mycket träning. Proteinshakes efter styrka och boxning. Inge godis, inge onyttig mat, ingen alkohol. Bara bra saker!

Here we go!

När jag går i mål efter loppet tänker jag ha TVÅ EXTRA STORA SNICKERS SOM VÄNTAR PÅ MIG, DET FÖRTJÄNAR JAG DÅ!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards