brainwildchild

Alla inlägg den 2 september 2012

Av Ronja Olsson - 2 september 2012 18:58

Tänk att det är ett år sedan nu. Vad för något? Jag brukar läsa mina gamla inlägg som jag skrev på dagen för ett år sedan och idag är det dagen då jag svepte en flaska Magic Crystal, ramlade omkring i klackar i Gävle, spydde ner två poliser + polisbil med alkohol och sushi, vaknade dagen efter med världens huvudvärk, spyor från topp till tå. Glasögon, 1500:-, guldklocka och massa andra saker helt borta. Jag fick kontakt med soc igen eftersom jag fick skjuts av poliser hem.

Det känns så overkligt, för ett år sedan var jag osäker, rädd, ensam och nu är jag inte världens säkraste men på god väg, jag är inte rädd för att misslyckas eller göra något nytt, och det viktigaste - jag är inte ensam jag har min underbara familj som jag älskar mer en livet själv, jag har underbara vänner som finns och stöttar mig när det behövs som mest. Jag har under det här året bara umgåtts med härliga människor som har gjort ett positiv intryck i den jag är.

Hela den här sommaren har jag vuxit som människa, tack vare jobbet, vänner och erfarenheter jag fått. Tack vare det här året i sthlm på Thoren har jag fått tillbaka vad jag en gång hade, förtroende och glädje i skolan.  Jag är en helt annan människa, jag bryr mig, jag tänker innan jag agerar och jag hoppas att jag väljer de bästa valen i mitt liv och inte det som verkar smartast för stunden

Allt har blivit så mycket bättre här nere. Säger inte att jag inte saknar skutskär, eller ska jag vara ärlig SAKNAR JAG INTE SKUTSKÄR jag hatar skutskär, men jag älskar de personer som finns där och som jag har kvar idag.


Ni ska veta att utan er hade jag inte varit något jag älskar er, nu och föralltid <3 Jag tackar er för att ni stöttat mig genom de svåra tiderna jag varit igenom och att ni finns kvar när jag skärpt mig, ni stod ut med mig och allt jag gjort. Hur fittig jag än varit mot er har ni ändå stannat kvar, jag skulle kunna ta tusen kulor för er om det var det som behövdes för att behålla er !

Av Ronja Olsson - 2 september 2012 17:30

Har faktiskt inte tänkt på det så mycket men det är bara åtta dagar kvar inför första avsnittet av SOA i USA! I loove it. Som jag har väntat på säsong 5, nu kommer jag glo sönder hela den säsongen som jag gjort med 1-4!!

Av Ronja Olsson - 2 september 2012 14:58

Snorisen här ! Jäklar vad jag pepprar på med inlägg, har verkligen inte så mycket att göra. Pluggar körkortsteori just nu, har inte gått någonkurs så får inte övningsköra än, men fick mitt körkortstillstånd i fredags så nu ska mamma och jag bara gå handledar kursen :-)

Av Ronja Olsson - 2 september 2012 13:00

Okej, nu har jag tröttna! Skulle bara vilja smaska den här jävla snornäsan så att man kan andas. Cyklade som sagt  morse och har inte feber eller hostar bara täppt. Då får jag träna men hatar att andas med munnen när jag joggar så jag får lida mig igenom!

Persson hade du varit i närheten nu så hade du flygit fram och tillbaka genom fönstret för att ha smittat mig!!!

Sedan ville jag se Magic Mike, men det sprack ju, ne nu ska vi smaska (ta inte fel på att "äta" och smaska, smaska betyder ungefär spöa skiten ur det tyyp beroende på situation) denna jävla näsa!!!

Mig i morse efter att näsan faktiskt visat medlidande och fungerade ett tag

 


Av Ronja Olsson - 2 september 2012 09:45

submitted by bgenius

Av Ronja Olsson - 2 september 2012 08:53

Det bästa med att jag vaknade tre inatt är att jag har klarat av ganska mycket idag. Kört styrkan för idag mage, triceps, biceps och axlar. Cyklat 4km, ska ta en promenad senare på 5km,

Nu ska jag sätta mig och skriva lite om Djiningis Khan och äta frukost.

Nu ska låren, armarna ner i fett, här ska vi producera lite muskler!!!

 

Av Ronja Olsson - 2 september 2012 04:48

Okej så jag kunde inte somna om, vilket betydde film time istället. Har totaltröttnat på filmer och tv nu efter den här helgen!

Men har haft ganska så snygga skådespelare istället att glo på i min ensamhet. Vilket är ganska så ok!

Blivit även två drama/kärleksfilmer och de som känner mig väl är att romaner/drama är inte mina favorit filmer eller böcker. Det är oftast så overkligt med happy endings och massa annat. För vem blir egentligen kär i en person som är helt främmande och bara springer förbi en på gatan och veckan efter är man lyckliga. Säger inte att det inte händer men det är inte så ofta. Kalla mig inte bitterfitta nu för jag tror på kärlek och kärlek vid första ögonkastet men inte att det sker under första minutrarna som man träffats för första gången i sitt liv. Låt mig förklara så ska allt bli perfekt!

För mig betyder "första ögonkastet" inte direkt när jag ser dig utan mer som när jag hittar någon ny erfarenhet, minne eller egenskap hos den jag gillar som jag aldrig sett förut.

Okej nog om det här listar jag tre saker. Ett - något jag anser alla jag börjar "gilla" ska ha. 2-3 något som verkligen får mig att gå igång

1. Killens personlighet och sättet han behandlar mig på inför sina vänner

' - jag vill ha en gullig kille men som ändå är bestämd av sig när det krävs, och om han behandlar mig som skit framför sina vänner men inte när vi är själv så är han antingen rädd eller inte ett dugg intresserad bara uttråkad av åsynen av mig och ger vinken "nemen ska inte du ta och sticka snart".

2. Jag vill hellre ha en kille som är lite mullig än en spinkig kille med bara magrutor

 - DET är nog den egenskap/utseende hos en kille som jag är ganska noga med. Hellre att han har lite mer fett än andra och kanske har muskler men som skyms av fett (som mig ;D) än att bara ha magrutor för synens skull.

Bara för det så hittar jag ingen bra bild på google, men typ som det här anser jag inte är en snygg kille, kanske vägs det upp av hans personlighet och sätt att vara men han skulle inte vara den som jag kollar in på stranden. Utan där är det mer någon som har en snygg rygg, ett snyggt ASS och ben som får min uppmärksamhet. Jag känner en kille som tar ögonen ifrån mig och får mig verkligen att dreggla när jag ser på hans baksida. Okej S :s framsida är inte att tacka nej till heller men de som känner mig än en gång vet att jag älskar killar med snygg rumpa och rygg, och hans är verkligen  Yum Yum!

Nu överdriver jag lite med bilden men typ som det här exemplet. Han hade kunnat haft en ölmage där framme och jag skulle ändå glott på hans mhmmm baksida istället.

3. Något som riktigt får mig att gå igång är män i uniform

 - nu menar jag inte att han ska klä ut sig i sovrummet utan att hans jobb går i uniform stil, som när jag var i Paris i somras patrullerade militärer runt med högdragna vapen och jag höll ju på att dö. Tur att jag inte var där så länge och kunde åka till Sverige innan jag började få ideer.. Såhär såg det ut i Paris och jag smälte, (tur att jag hade annat för mig i tankarna då)


Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards