brainwildchild

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Ronja Olsson - 4 oktober 2012 21:35

Just nu är jag riktigt taggad och uppåt! På lördag kommer jag få åka på ett event/konferens med inriktning på sport och hälsa. Många elitidrottare och andra personer med bra utbildning och kunskaper kommer vara där och föreläsa. Min guide under eventet kommer vara en grym boxare som har gått många matcher och just nu anordnar boxningstävlingar och är tränare. Detta ska bli så kul! Hoppas på att jag kommer att gå därifrån med nya kunskaper ! Så min lördag är nu uppbokad!

Trevlans!

Kan nämna att boxaren kommer ifrån mina hemtrakter i Gävle och har själv tränat en gång för honom men det var ungeäfr två år sedan när jag var på Falken!


Av Ronja Olsson - 4 oktober 2012 19:58

Så bara en dag kvar sedan är det en efterlängtad fredag som väntas!

Skolan flöt på, matteprovet var inte så farligt som jag trodde, gjorde en massa fel med tar igen det på nationella provet!

Marknadsföringsmöte - jag flippar, Inte så ovanligt

Har signat upp på en ADHD utredning också, börjar den 15/10. Med något test eller ja vet inte, lyssnade inte.

På boxningen höll jag i uppvärmningen, inte min bästa någonsin men de blev varma (hoppas jag, för det blev jag), sedan körde vi lite olika övningar och därefter parövningar, slog på lite hårt på Lovisa så hon ville inte köra med mig så bytte till en annan kille, det var lärorikt och kul. Då kunde jag slå på lite. Men jag slår inte hårt med mening, jag vet bara inte vad alla tål, hemma i Gävle så slåss jag ju mot fan stenbumlingar då är det bara att mala på, här nere är de så små så jag glömmer bort det ibland.

Avslutade med 20min fys och sedan drog jag i mig en proteinshake och gymmade lite. Eller aa det är att ta i, jag tog hantlar och tränade handleder och underarmar !

trimmad tjej? Hahah nee inte än varje fall!

Nu ska jag bara njuta av att jag är på happy humör och att det lilla monstret PERSSON aldrig kan bestämma sig för vad hon vill eller ska göra. Så jag kör ett simpass imorgon efter skolan och så ser vi sedan vad jag gör av helgen!

Lite inspiration

Av Ronja Olsson - 4 oktober 2012 07:47

http://namninsamling.se/index.php?sida=2&nid=6915#.UGwqplEVyul


SKRIV UNDER!!

Jag har inget alls emot invandrare eller någonting, men det finns en gräns. Om de anser att det är rasistiskt att sjunga nationalsången och att man inte ska få ha skolavsltningen i kyrkan. Då ska vi ******* inte tillåta att vi ska få lyssna på böneutrop! Rätt ska vara rätt! Man ska respektera kulturen och traditioner som landet har när man kommer, vi respekterar deras kulturer och traditioner om vi någon gång skulle resa till deras länder ! Så nu är vi överens okej ;D Inge böneutrop i Sverige!!

Av Ronja Olsson - 4 oktober 2012 07:40

Det här skrev jag för precis ett år sedan!

Min mage hänger lite och putar ut men jag eeeelskar den ändå

Av Ronja OlssonAndersson - 4 oktober 2011 22:08

Träning 20-21.

Började med uppvärmning, hade en amerikansk boxare som tränare på uppvärmningen, han var trevlig och visste vad han gjorde. kommer inte ihåg vad han hette men något på M eller N. Sedan skugg, mycket styrka och kondis, jag kan säga att det kändes som ett fys pass ifrån mig. Sista tio minuterna var inte jag med de hade tävlingar och jag kände att när det är lag tävlingar spelar det inte någon roll hur ont jag har jag sliter tills mina muskler gåt av och det fungerar inte för mina knän eller rygg eller egentligen hela min kropp så körde 90 grader istället, och sista var att ruscha och det pallar inte mina knän än, min sjukgymnast och jag har sagt hösten nästa år då ska jag kunna springa snabbare, just nu joggar jag bara i lätt takt, kan springa och hålla ett friskt tempo men i ca 500m och dagen efter kan jag knappt gå. Så ingen ide att prova.

Jag tycker IF Linnea är en grymt bra klubb, tränarna är kunniga, de VET vad de håller på med, de angagerar sig och har bra varierande träningar. Super!

Nu satsar jag verkligen på boxningen och få mina knän att bli friska igen, höst nästa år, då har vi en helt ny frisk RonjaLinneaLuckyOlssonAndersson!

Just de invigde smoothie maskninen, vaniljyoughurt, björnbär och hallon och banan, mmmmmmmm mums! Tack faster Maria för en ny bästa vän!


Nu har det gått ett år och mina knän är så gott som hela och friska. Jag sprang fan Lidingö tjejlopp och jag känner mig så mycket bättre till mods och har bättre självkänsla än vad jag hade då. Wooho!

Mee för ett år sedan!

   

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Skapa flashcards