brainwildchild

Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

you were only given this life because you are strong enough to live it

Av Ronja Olsson - 24 mars 2013 19:47

Kort summering av veckan som gått, har inte prioriterat bloggen så mycket som ni kanske märkt. Har haft mycket plugg och annat på mitt sinne att göra istället.

Torsdag - Skola, sedan till Budo och köpte en jacka, lämnade den på klubben och körde ett lätt bröstpass på gymmet där. Bort till skärholmen och såg på "Den unge werthers lidande" med klassen. Den var riktigt bra :) Orkar inte sammanfatta vad den handlade om så här kan ni klicka er in och läsa själv. http://www.stadsteatern.stockholm.se/index.asp?pjaser/werther.asp&main

Fredag - Skola, simmade 45min på håltimmen. Hem, Storkok. Lagade köttfärslimpa, hemmagjorda köttbullar och ugnsbakad lax med broccolipuré.

Lördag - Gick till gymmet och körde ett bål och biceps/triceps pass. Hem, pluggade, fixade lite och tog en stödvila. Åkte in till stan runt 18 och mötte upp Stefan. Vi åkte ut hem till mig, såg på film och låg och snackade. Allmänt trevligt!

Söndag - Vi vaknade ganska tidigt, såg på en till Film, gjorde frukost. Gjorde nästan inget vettigt och sedan gjorde vi lunch. Blomkålspure med lax. Mums! Lite för mycket vitlök hade jag kanske i. Gick upp till Lidingö Centrum, in på akademibokhandeln. Hittade boken jag vill ha men den finns inte i pocket........ Skit!" Åkte in till stan. Gick på HM för att jag skulle köpa hårspännen och en ny pincett. Min försvann på båten tror jag. Glömde nog den. 15,20 Gick stefans tåg hem till Gävle. När jag sagt hejdå till han åkte jag till slussen. Tog en promenad från slussen till klubben idag, vilken fin utsikt det var!! Fick jackan när jag kom till klubben. Snabbt!! Ett pass,Uppvärmning, skugg, 6x3min på säcken i lagom tempo. Sedan 4x2min i matchtempo, var riktigt slut efter det! Avslutade med 5min skugg och 10 min nedjogg. Stretch och på det en till dusch för dagen! Nu ligger jag i sängen och läser Illustrerad Vetenskap!

Imorgon är det nya tag och en ny vecka1

En massa bilder nu istället när jag varit dålig med inlägg! (Tryck på dem för att göra dem större)

'

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards