brainwildchild

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Ronja Olsson - 15 maj 2013 19:16

Den eviga frågan man får men som de flesta vägrar tala om är vilket parti de kommer rösta på och varför. Jag får den nu när jag är 17 och nästa år kommer få rösta. Det är svårt att helt veta som 17 åring vart man står eftersom man har för lite kött på benen för att verkligen välja anser jag. Men eftersom jag gillar att debattera och engagera mig politiskt i olika ställnings frågor så har jag nu valt att tillträda ett ungdomsförbund till partiet som jag kommer rösta på nästa år i valet. Nämnligen SverigeDemokraterna!


Varför är jag Sverige demokrat? Är jag rasist? Hatar jag muslimer och negrer?

Varför är en svår fråga att förklara vilket är enklare att svara på efter de två första så att ni inte tror att jg är nästa Anders behring breivik eller hitler. NEJ jag är INTE en RASIST! Jag har inget emot utlännignar i Sverige så länge de sköter sig, alltså inte begår brott eller försöker ta över VÅRT land. Jag har själv många utländska kompisar som jag värderar högt och verkligen tycker om men när de börjar ställa till med trassel det är då jag inte tycker om dem. Sedan har jag lite invändningar om vilka som beviljas svenskt medborgarskaps och hur det sköts senare i livet men till det i ett annat inlägg. Som sagt jag HATAR INTE muslimer och personer med en annan kultur, hudfärg och religion JAG ser folk som likartade individer. Alla är alltså lika mycket värda i min mening, MEN det finns folk som i mina ögon inte förtjänar vissa saker samt gåvan till livet. Men återigen det kommer i ett annat inlägg.


JAG har valt sverige demokraterna eftersom jag ställde mig mest till deras åsikter och idéer, inte bara i invandringspolitiken utan i samhället överlag. Jag gick noggrant igenom Socialdemokraterna, Moderaterna, Folkpartiet samt Miljöpartiets tankar och allt som allt är det sverige demokraterna som får min röst. MEN jag anser att det finns mycket bra tankar och idéer hos andra partier som jag ska ta upp i ett annat inlägg.

Här under har jag kopierat och klistrat in de åsikter dem har i olika sammanhang som JAG ANSER är viktiga för mig och som jag vill se i den Svenska politiken, det är dags att det tas upp på allvar i riksdagen istället för att bevilja illegala invandrare FRI tandvård vilket VÅRT egna svenska folk INTE har!!


  • Kraftigt begränsad asyl- och anhöriginvandring till en nivå mer lik den som finns i våra grannländer
  • Invandrare som kommit till Sverige måste anpassas till det svenska samhället
  • Stopp av: könssegregering, förbud av traditionella skolavslutningar, annan anpassning till andra kulturer
  • Ökat stöd till kvinnor som lever under religiöst och hedersrelaterat förtryck i Sverige
    • endast bevilja asyl till flyktingar enligt FN:s definitioner
    • ta krafttag mot det utbredda asylbedrägeriet
    • prioritera verkliga flyktingar i sina hemländer genom UNHCR
    • kraftigt minska anhöriginvandringe
  • Skärpta krav för svenskt medborgarskap genom bl a språkkrav
  • Kraftiga straffskärpningar för grova och upprepade brott.
  • Införandet av verkliga livstidsstraff för de allra värsta brottslingarna
  • Kraftigt sänkt skatt för pensionärer.
    • avveckla det mångkulturella projektet
    • att den svenska kulturen uppmärksammas och görs mer tillgänglig
    • att mer resurser läggs på att behandla psykisk ohälsaatt äldre garanteras korrekt läkemedelsanvändning
    • avskaffa den kostnadsfria sjuk- och tandvården för illegala invandrare
    • att all personal inom vården ska behärska svenska i tal och skrift
  • En bred satsning på förbättrad matkvalitet inom äldreomsorgen.
  • Ett trygghetsprogram för att bekämpa brott och övergrepp mot äldre.
  • En ökad satsning på att förbättra livskvaliteten och den sociala stimulansen för brukare inom äldreomsorgen.

  • att polisen tar hatbrott mot svenskar på allvar
  • sänka straffmyndighetsåldern till 12
  • höja straffen på våldsbrott

  • Stoppad arbetskraftsinvandring till låglöneyrken
  • Satsning på högre utbildning och komvux

  • Tioårig grundskola
  • Betyg från årskurs 4
  • Satsning på bättre skolmat
  • Fler vuxna i skolan
  • Återinför värnplikten
  • Upprusta försvaret
  • Utveckla försvarsindustrin
  • Bevara Sveriges alliansfrihet
  • Satsa på forskning inom kärnfysik, genteknik, nanoteknik, mineralogi och geovetenskap
  • Stimulera byggande av studentbostäder
  • förbjuda minkfarmning och chinchillafarmning
  • Förbud import av varor där djur utsatts för lidande
  • Satsning på akutmottagningarna
  • Korta kötider
  • Låga patientavgifter

    

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Skapa flashcards