brainwildchild

Alla inlägg den 11 oktober 2013

Av Ronja Olsson - 11 oktober 2013 11:30

Nu går jag på en "diet" fast det egentligen inte är en sådan. Haha. 

Frukost varje morgon är varma bär med en matsked kesella

Lunchen är lika vanlig portion som vanligt. 

Middag är två-tre ägg vitor. 


Ska köra det här så länge som möjligt men minst en månad och se om det ger någon skillnad. Tillsammans med träning osv. Så ska vi se om jag går ner något. Jag blandar promenader, sparring och styrketräning. Jag äter så lite kcal och kolhydrater som möjligt. För den gyllene regeln när man vill gå ner i vikt är att förbränna mer än vad jag äter. Och om jag äter så lite kcal och kolhydrater tillsammans med två träningspass per dag så borde något hända? Eller hur? Blir ett mänskligt experiment det här :)

Av Ronja Olsson - 11 oktober 2013 08:04

Så nu har jag tid vid datorn, för en stund.. I onsdags var jag först i skolan och sedan skyndade jag mig bort till klubben. Tränade med Carina. Blev först 6 ronder sparring x 1 min. Känns skönt att vara igång igen nu!! Därefter körde jag ett benpass som kändes efteråt. Orkade knappt lyfta ffötterna. Haha. Men det är skönt. Sedan hem igen, pluggade lite, somnade pladask. 

Igår var jag som vanligt i skolan och pluggade och därefter åkte jag till klubben och körde ett magpass med lite axelövningar också :) Därefter höll jag och Oscar i ett pass 10-14 åringar. I slutet fick dem verkligen kämpa i fysen och vi var jätte nöjda och stolta. De var hur duktiga som helst och gav inte upp trots att de var helt slut. Så jäkla duktiga!!!


Fick även ett besked igår. Den 7 November ska jag opereras. Då ska dem göra en artroskopi på knät och förhoppningsvis komma underfund med vad felet är. Jag är lite orolig då det ska göras under narkos och jag har aldrig blivit sövd förut och vet inte hur det känns med mera. Så lite orolig men det blir nog bra. Efter operationen är jag sjukskriven i en vecka men åker till Krakow på måndagen så fyra dagar är jag sjukskriven ^^ 


Idag har jag fysikprov därefter matte, engelska, kemi. Därefter åker jag till Arlanda och möter upp Johan. Äntligen är 12 dagar över och jag får se han igen. Vi åker därefter tillsammans upp till gävle. Fast jag sover hos mamma inatt och umgås med henne lite då jag inte träffat henne på jättelänge. Men på lördag åker jag in till stan igen. Möter upp Johan och ska fira honom och Ullis om jag förstått rätt. På kvällen går vi ner på stan och fikar med Jennifer. Min älskade bästa vän. Som jag saknat henne! 


Nej nu ska jag sätta mig ner med fysikuppgifterna så att man kan allt inför provet idag. Måste packa väskan också!! Hörs sen!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Skapa flashcards