brainwildchild

Alla inlägg den 29 oktober 2013

Av Ronja Olsson - 29 oktober 2013 05:41

När jag ser på mig själv i spegeln, ser jag en stolt, rakryggad, effektiv, impulsiv och trevlig 17 åring med framtiden vid sina fötter och klivet över tröskeln är nära. Men jag ser även min kropp, jag ser mitt fett, jag ser mina celluliter jag ser mina muskler. Jag ser min goa rumpa :) Vilket jag inte har några som helst problem med. Det är jobbigt att vara stor, se folks blickar på en som oftast kollar ner på en. När man är smal så lyssnar folk och automatiskt har mer respekt för en, vilket gör mig så jävla irriterad!! Men det kan jag ta. Därför vill jag säga till alla därute som är lite större av sig, det spelar ingen roll, du är vacker men för din hälsas skull, börja träna. Det kommer göra att du mår så mycket bättre.       '


 Avslutar med en lite mer exponering av rumpan, min runda goa rumpa. För att poängtera, trots dessa ofantligt fina celluliter är du ändå vacker. Trots fettet som omger din kropp. Det ger dig former, kanske inte de former man strävar efter, men man får ta vad man har. Det är både bättre och grymt mycket snyggare än platta raka kvinnor.  Som egentligen hur kan man tycka att en sådan här kropp är normal och snygg? Jag förstår det bara inte!!!

Jag säger ej heller att min kropp är hälsosam, men den är vacker, den är min. Man skall vara stolt över sig själv. Såklart finns det drömkroppen att ha, men så länge du mår bra, du känner att du kan leva och mår bra, ja men vafan skit i samhälletsnormer det är ändå skitsaker!!! Du är vacker precis som du är !  

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Skapa flashcards