brainwildchild

Alla inlägg den 18 december 2013

Av Ronja Olsson - 18 december 2013 18:30

Som jag älskar dig, jag är så otroligt lycklig och glad att jag har dig min allra finaste. Du lyser upp min tillvaro på ett sätt ingen någonsin kommer att göra. Du får mig att må bra och stöttar mig genom motgångar. Jag vet att vi kommer vara tillsammans ett bra tag till om inte för resten av våra liv. Vi får se, det får framtiden visa. Men jag vill inte förhasta fram vårt förhållande, jag vill ha dig stadig på två ben bredvid mig så ser vi vad som kommer. Jag vill vara din vän, din flickvän och din stöttepelare genom livet. Jag finns där för dig, likaså som jag finns här för dig. Att få somna bredvid dig på ditt bröst är det rofullaste och en av de bästa stunderna för dagen eller veckan, beroende på hur ofta vi ses. Att få se dig le o skratta gör att mitt hjärta tar ett extra skutt, jag vill se dig må bra. På samma sätt som du lyfter upp mig när jag är på väg ner vill jag hålla dig kvar och uppe, jag vet att jag är inne i en period just nu där inget känns bra, allt är förjävligt och ibland vet jag inte vad jag ska ta mig till. Men ett samtal med dig ändrar det. När du kittlar mig eller gör mig på ett skojsigt sätt frustrerad blir jag glad, jag trodde aldrig jag skulle hitta någon som kan säga att jag har fel men inte bli förbannad, en som klarar av mina små utbrott på allt eller inget, en som ser mig för den jag är, ser min personlighet, ser igenom mitt yttre och har hittat Ronja. Den ronja som jag vill vara, den ronja som jag vill utstråla och den ronja som gör både han och mig lycklig. Johan, du har uppnått något i mitt liv som jag bara har drömt om i tid o otid. Jag trodde att de här dagarna skulle komma, men inte så snabbt och inte nu. Visst vi är unga men vad gör det? Att få känna alla känslor jag känner med dig nu, istället för om tio år spelar ingen roll. Jag är lycklig, och vill att det ska stanna så!!


Jag älskar dig Johan Bär.       

Av Ronja Olsson - 18 december 2013 10:04

Hej hej!

Det har inte hänt sp mycket i min värld på sistone! Har varit i skolan, tränat, Johan har tagit examen och snart har jag Jullov. Under jullovet kommer jag vara väldigt mycket hemma i Gävle och Skutskär, men även lite nere i sthlm för att träna med mera. Men det ska bli skönt att koppla av och glömma saker och ting för ett tag. Jag ska kanske också hyra Nelson någon dag och hoppa upp och rida lite, det var ju mer än ett år sedan jag satt på en häst senast, så ska få se hur det går. Men får se, inget bestämt, Lotta skulle höra av sig imorgon. Annars flyter allt på bra, jag o Carina tränar på vardagarna för det mesta och har tränat några pass med eliten nu på sistone, skönt att vara tillbaka! Nu satsar jag på 2014, jag ska gå ner i vikt, må bättre, ta studenten och ha en riktigt härligt år!       






Av Ronja Olsson - 18 december 2013 09:52

Det är svårt det här för mig. För tillfället mår jag sämst, jag stressar och mår allmänt inte bra. Jag tror inte många har uppmärksammat det men nu är det så. På grund av detta så blev allt tusen gånger värre, nu har jag fått psoriasis. För er som inte vet vad det är så är det en hudsjukdom kan man säga, man får utslag på hela kroppen som klias och svider och det finns ingen botemedel för det. Om inte det går bort av sig själv, måste jag leva med det, resten av mitt liv. Den kan försvinna om jag börjar må bättre och inte stressar, den chansen finns. 

Varför stressar jag? Jo jag stressar som en idiot i skolan för att klara av allt, och uppnå de betyg jag vill ha. Jag har gått upp så mycket i vikt, och vill gå ner igen så jag kan kolla mig i spegeln och tycka att jag är vacker. Jag vill visa folk vad jag klarar av och att jag är duktig nog, allt det och mycket till. Men jag är så glad att jag har Johan, mamma och Jennifer som hjälper mig, står bakom mig och hjälper mig att varva ner och bli bra. Det glädjer mig. Att se sig själv i spegeln med en massa utslag som man vet kommer för att man inte mår bra, gör att man mår sämre, man kan inte helt koncentrera sig på det viktiga och den inre stressen ökar nå otroligt. 

Jag har ingen riktig bra bild på utslagen då de flesta sitter runt brösten, på dem, halsen, och nacken. Men ungefär så här ser prickarna ut som jag har på kroppen, ska till läkaren på torsdag igen och se vad dem kan göra åt saken. 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards