brainwildchild

Direktlänk till inlägg 18 december 2013

Jag mår inte bra, Jag måste varva ner, och lära mig att skita i små saker.

Av Ronja Olsson - 18 december 2013 09:52

Det är svårt det här för mig. För tillfället mår jag sämst, jag stressar och mår allmänt inte bra. Jag tror inte många har uppmärksammat det men nu är det så. På grund av detta så blev allt tusen gånger värre, nu har jag fått psoriasis. För er som inte vet vad det är så är det en hudsjukdom kan man säga, man får utslag på hela kroppen som klias och svider och det finns ingen botemedel för det. Om inte det går bort av sig själv, måste jag leva med det, resten av mitt liv. Den kan försvinna om jag börjar må bättre och inte stressar, den chansen finns. 

Varför stressar jag? Jo jag stressar som en idiot i skolan för att klara av allt, och uppnå de betyg jag vill ha. Jag har gått upp så mycket i vikt, och vill gå ner igen så jag kan kolla mig i spegeln och tycka att jag är vacker. Jag vill visa folk vad jag klarar av och att jag är duktig nog, allt det och mycket till. Men jag är så glad att jag har Johan, mamma och Jennifer som hjälper mig, står bakom mig och hjälper mig att varva ner och bli bra. Det glädjer mig. Att se sig själv i spegeln med en massa utslag som man vet kommer för att man inte mår bra, gör att man mår sämre, man kan inte helt koncentrera sig på det viktiga och den inre stressen ökar nå otroligt. 

Jag har ingen riktig bra bild på utslagen då de flesta sitter runt brösten, på dem, halsen, och nacken. Men ungefär så här ser prickarna ut som jag har på kroppen, ska till läkaren på torsdag igen och se vad dem kan göra åt saken. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards