brainwildchild

Alla inlägg den 16 oktober 2014

Av Ronja Olsson - 16 oktober 2014 15:40

Det är torsdag och jag är "ledig" idag. Ska plugga och träna inför tentan, dock tog det fram till 13 innan jag började plugga... Sov till 9, kollade på PH, supernatural och Gilmore girls. Johan jobbar kväll och kommer hem 20.30 Jag ska om ca tjugo minuter gå ner till källaren och tvätta. När jag slängt in första tvätten tänkte jag ta en promenad på ca 30 min, så har man fått det gjort för dagen också. Från 13 har jag kollat på youtube länkar som beskriver T och B lymfocyter samt antikroppar, alltså dem delarna dem kommer gå igenom på föreläsningen imorgon som jag inte kommer gå på. Tror jag fattar och har sett länkarna ca två-tre gånger, antecknat och ritat så jag tror jag förstår grejen. När jag kommer upp efter andra rundan tvätt, tänkte jag sätta mig med övningstentor och försöka mig på dem. Johan kommer få stå ut när jag läser högt osv i bilen imorgon, när vi åker norrut. Men innan vi gör det vill jag ha en pannkaks frukost och därefter ska vi till stallet så ska jag rida :) Kanske åker vi förbi någon biltema också så att vi kan köpa, torkarblad, lite whipes till bilen och spolarvätska.

 


Jag är redan galen i juldekorationerna, dollar store här i eksjö har börjat sålt, så jag köpte lite ljuslyktor, en adventsljusstake samt två stjärnlampor som man kan ha i vardagsrummet. Kommer nog ha en konstgjord gran i år då vi ändå inte ska vara hemma över jul, men jag vill fortfarande ha en julgran med dekorationer!! Ska rensa mammas källare på julsaker så fort jag åker dit den 7e november, för att hämta Lilo.  Ska ha Sofis fralla i ca en månad, för hon åker till Thailand. Så mysigt att ha en liten hund som springer runt här. Hon kommer få följa med till stallet, till skolan men få då sitta i bilen mellan föreläsningarna, så när jag har rast tar jag en promenad med henne. Vi lär dock införskaffa en grind som vi kan sätta upp, så när vi väl inte kan ta med henne. OM ajg t ex åker med Patrik, då får hon vara kvar hemma i ca fyra timmar, kanske johan kan åka hem och ta ut henne då vid lunch. Annars får man väll torka bajs ;) Nej, det ska bli jättekul att ha lilo här! Kanske får det oss på tankarna att skaffa en hund isf. Johan har sagt att vi måste köpa hund innan vi skaffar barn, så ett steg i rätt riktning ;) 

 

Nej nu lär jag springa ner i källaren som en snäll liten hemmafru och tvätta kläder, hörs!

Av Ronja Olsson - 16 oktober 2014 11:03

När jag väl skaffar ett hus kommer det vara fyllt med fifiiga ideér! Här har jag hittat några som jag definitvit vill ha hemma hos mig senare i livet!! Speciellt med vinet under trappan! ;) 

under stairs pull out drawersoutdoor bathunder stairs wine rackabove  stair case playroom

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards