brainwildchild

Alla inlägg den 22 oktober 2014

Av Ronja Olsson - 22 oktober 2014 18:51

Alltså nu tänker jag spy lite galla, jag är rent utav pissed off på några individer just nu, som jag kallat/kallar vänner. Men när man beter sig så här är man inte en vän, det är det sista man är. Jag går hellre ensam här i världen än att ha falska vänner. Vänner som inte sett än på flera månader, blir pissed off när man vill hälsa på. Aha här trodde jag vi var ganska tajta, men jag hade nog fel. Vänner som inte har "pengar" men kan göra annat typ samma vecka för exakt lika mycket pengar. Vänner som blir lack för att man skaffar pojkvän, men vafan ville ni ha mig från första början, visa det då istället för att vara muppar. Vänner som försöker ge en skuldkänslor för man aldrig hälsar på. Varför ska JAG som studerar och har lite med pengar, lägga typ ettusen kronor varenda gång. Medan vänner som bor hos föräldrar och lägger sina pengar på onödiga saker inte kan lägga typ 600-800. Ne jag har tröttnat på idioter, jag blir så less.


Vill du vara min vän? Förvänta dig inte att jag ska göra allt, ringa, smsa, hälsa på osv. För nu har jag gjort det allt för länge. Vill du behålla mig får du fan försöka ta tag i kragen och visa att du vill vara min vän....Jag har inga problem att stå ensam, jag har inga problem att vara utan vänner. För det har jag varit och jag har klarat mig.

Vill du vara min vän? Visa då det......

Av Ronja Olsson - 22 oktober 2014 14:07

Det är onsdag, det är dåligt väder och det är kallt. Nej jag gillar inte höst eller vinter!!! Har varit i skolan på föreläsning om vårdhygien. Det mesta visste jag redan, men det är väll bra med repetition. Fixade så jag slipper åka till skolan imorgon utan fixar allt på måndag. Så hoppas jag får jobba imorgon kväll. Lär vara noggrann så att jag inte "tjänar" för mycket, så jag blir av med mitt csn lån. Just nu har jag tjänat 35000:- sen 1 Juli och jag får max tjäna 70000:- fram till 31 december. Så mycker kommer jag verkligen inte jobba, men jag försöker jobba så mycket kvällar och helger så att man får OB tilläggen. Funderar på att vara här hemma över jul och jobba dem tre dagarna, shit vad mycket pengar man får då! 


Har suttit och kollat böcker inför vårterminens kurser, lite är beställt redan nu men mycket är kvar. Böcker för ca 1500:- lär beställas hem senast Januari. Funderar på att köpa böcker i slutet av månaden för att se hur mycket pengar man har kvar sen tidigare. Så att allt inte hamnar som en klumpsumma sen. 

 

Jag längtar till i helgen då jag och Johan ska till sthlm, vi ska till target för att skjuta och sedan får vi se vad vi gör. Jag skulle vilja ta hål i öronen och tungan, men jag kanske ändrar mig :) 

Nästa helg ändå åker jag upp till sthlm igen, sover hos syster yster och träningsläger på IF Linnea väntas. Ska bli så jävla kul!!!! Har inte boxats på länge och jag kommer säkert få hjärtattack men det ska bli kul att umgås med dem igen :) 

Av Ronja Olsson - 22 oktober 2014 10:00

Jag vill vara ärlig, jag vill ha ett barn, jag vill ha ett litet knyte som jag kan ge all kärlek till. Jag vill ha en bebis som för vidare mina gener, en bebis som jag ska lära allt jag kan och en bebis som jag kan älska föralltid. Johan är inte redo och vill verkligen inte ha barn just nu. Annars hade det inte varit frågan om något annat, om han skulle velat vill säga. Jag kan ta ett år ledigt från skolan efter att jag stannat kvar så länge som möjligt, om jag skulle bli gravid nu så skulle jag försöka gå i skolan ända fram till någon eller några få veckor innan BF, beroende på hur mycket man orkar vill säga. Men då för att kunna vara hemma ett år med barnet, eller lite mer, innan det börjar på dagis eller dagmamma, efter att pappan haft några månader ledigt och varit hemma med barnet Jag vet inte. Jag spekulerar bara, men jag vet att jag skulle inte brytt mig så mycket om vad familj och dem sa. Ja de kanske är dumt att skaffa barn mitt i en utbildning men mellan 18-25år är kroppen som bäst redo för förlossning och graviditet. Jag skulle vilja pluggat klart så att jag är något, men bara för att man får barn betyder inte det att man lär avsluta sin utbildning, kanske på gymnasiet, ja, men inte på högskolan, man kan ansöka om avbrott. Som beviljas i exempelvis sådana här fall. 

 

Ja jag, Ronja Olsson vill starta en familj. Men är man inte två i den tanken så kommer den ej att ske. Bara att vänta några år och se vad som händer. 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards