brainwildchild

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2014

Längtan efter ett barn

Av Ronja Olsson - 22 oktober 2014 10:00

Jag vill vara ärlig, jag vill ha ett barn, jag vill ha ett litet knyte som jag kan ge all kärlek till. Jag vill ha en bebis som för vidare mina gener, en bebis som jag ska lära allt jag kan och en bebis som jag kan älska föralltid. Johan är inte redo och vill verkligen inte ha barn just nu. Annars hade det inte varit frågan om något annat, om han skulle velat vill säga. Jag kan ta ett år ledigt från skolan efter att jag stannat kvar så länge som möjligt, om jag skulle bli gravid nu så skulle jag försöka gå i skolan ända fram till någon eller några få veckor innan BF, beroende på hur mycket man orkar vill säga. Men då för att kunna vara hemma ett år med barnet, eller lite mer, innan det börjar på dagis eller dagmamma, efter att pappan haft några månader ledigt och varit hemma med barnet Jag vet inte. Jag spekulerar bara, men jag vet att jag skulle inte brytt mig så mycket om vad familj och dem sa. Ja de kanske är dumt att skaffa barn mitt i en utbildning men mellan 18-25år är kroppen som bäst redo för förlossning och graviditet. Jag skulle vilja pluggat klart så att jag är något, men bara för att man får barn betyder inte det att man lär avsluta sin utbildning, kanske på gymnasiet, ja, men inte på högskolan, man kan ansöka om avbrott. Som beviljas i exempelvis sådana här fall. 

 

Ja jag, Ronja Olsson vill starta en familj. Men är man inte två i den tanken så kommer den ej att ske. Bara att vänta några år och se vad som händer. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards