brainwildchild

Alla inlägg den 24 oktober 2014

Av Ronja Olsson - 24 oktober 2014 15:19

Ja jag är jävligt less på dagen än så länge. Jag trodde att laborationen skulle vara rolig men nej den var uttråkande från helvetet. Först o främst var vi i alldeles för stora grupper, man skulle nog vara två och två för att det skulle varit bättre och lärorikare. Därefter så var det verkligen saker man gjorde i nian, droppade lite vätska och kollade vad som hände. Vi fick typ inte röra mikroskopen alls, men det gjorde jag ändå för att ställa in skärpa osv. Tiden kanske inte finns för dem förbättringspunkterna jag skulle vilja ha. Därefter tycker jag att det är jobbigt när man går i en klass där andra inte gått natur, okej vissa har gjort det men vissa inte. Det gör att jag står och stampar och suckar när gruppmedlemmar står och typ inte har en aning och gissar hejvilt. Ne, hade jag fått göra om mitt högskoleval hade det inte blivit sjuksköterskelinjen. Men men nu är det som det är. 


Efter skolan åkte jag upp till Tone och fixade, först så orkade jag inte rida för att jag hade så ont i handleden. Men tillslut när jag borstat henne så blev jag jätte taggad på det. Så det var bara att bylsa på alla saker och sedan upp på hästen. Dock kom jag nog inte mer än 200m innan Tone fick nå frispel och tyckte allt var läskigt och ville inte alls gå ifrån kompisarna. Hon stegra, gick ner i diket och var allmänt dum. Tillslut när hon var på väg rakt in i ett träd kännde jag inte att jag skulle vilja krossa mitt ben så hoppade av, snubblade och tappa hästen som sprang iväg. Bara att gå efter, tillslut stod hon stilla. Gick till ridbanan istället då jag var så jävla less. Red ett pass på ca 30 minuter. Hon skötte sig jättebra då och arbetade på fint. 


Efter stallet åkte jag till Nässjö och köpte en crosstrainer jag tänker ha hemma i vardagsrummet. Blir jättebra, som jag tidigare nämnt så är det ett perfekt redskap när man inte har lusten att g¨ut i det d¨liga vädret som hösten oftast bjuder på. 


Nu efter många om och men har vi i allafall enats här hemma (jag fick ge mig) att äta pizza idag. Jag ville ha kålpudding eller ugnsbakad falukorv men johan ville endast ha stuvade makaroner eller pizza. Ja han betalar så det är väll bara att lyda.... Men nästa vecka ska jag göra både ugnsbakad falukorv, kålpudding, stuvade makaroner och färsbiffar med fetaost. Så jävla sugen på det. 

   

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards