brainwildchild

Alla inlägg den 26 oktober 2014

!

Av Ronja Olsson - 26 oktober 2014 11:15

I offer a drink to a girl yesterday, she said

Av Ronja Olsson - 26 oktober 2014 11:06

Jag ska spy lite mer galla den här veckan. Den här gången blir det på organisationer hit och dit som har reklamer hit och dit. Nu hörde jag på radion om någon insamling av glasögon som skickas till Afrika till barn som inte ser. Ja de är synd om dem, det säger jag ingenting om, MEN, det finns barn här i sverige som inte får glasögon eller har ett par som är ihoplimmade och dåliga. Men där bryr sig ingen, eftersom att det finns inget fattigdoms problem i Sverige. Men jo det finns det. Det är bara så att staten vill sopa problemen under mattan och lägga det i ett hörn och inte ta reda på problemet. DÄR har vi problemet. Det finns många barn som har alkoliserade föräldrar, föräldrar utan jobb som inte har pengar att ge barnet mat på bordet varje dag. Det kanske är så att deras största måltid om dagen är när dem är i skolan och får gratis mat. Det smärtar och är jobbigt när det är utflykter och barnen är tvugna att ha med sig matsäck.


FAST ATT DEN SVENSKA SKOLAN SKALL VARA GRATIS. 


Barn som behöver kläder, barn som behöver glasögon, barn som behöver medicin. Vart finns de stora rubrikerna? De stora insamlingarna? De stora reklamerna? De finns inte. Det göms och glöms istället. 


SLUTA UPP MED DE FÖRBANNAT TRÅKIGA REKLAMERNA OM AFRIKANSKA BARN, det går säkert två tre styckna reklamer. Från olika organisationer. Med ett och samma mål. Hjälp barnen i AFRIKA till en bra framtid. 


NEJ. FEL. Hjälp barnen i SVERIGE, att få en framtid. Det är där vi ska starta, det är där vi som medborgare ska lägga våra pengar. Inte i Afrika. Utan i Sverige. Vi lär hjälpa våra medmänniskor till bättre liv. Vi lär hjälpa våra svenska medborgare INNAN vi hjälper andra som har sin egna stat/land att vända sig till.  Ja jag tror på att det är dags att hjälpa vårt fosterland istället för att pumpa ut miljoner till andra länder. Jag tror på att den svenska befolkningen ska främjas och hjälpas. Jag tror på att dem svenska barnen ska få en bra uppväxt och framtid. 

 

JAG lägger hellre pengar på att hjälpa de svenska barnen som har det tufft hemma än att skicka ett enda öre till afrikanska barn, eller asiatiska eller vilka som helst som inte är svenska. Jag lägger hellre flera tusen och hjälper svenska barn med en vinterjacka eller glasögon än att ge fem kronor till dess hjälporganisationer. Där de mesta av pengarna går till cheferna. 

 

Jag hoppas att DU gör det samma. Jag tycker att vi lär uppmärksamma till exempel Majblommans arbete. Jag tycker att alla ska skänka pengar till dem istället för att hjälpa världsorganisationer. 

 

Vill DU stödja majblommans arbete? Gå in på deras hemsida redan idag och skänk en gåva eller bli månadsgivare.  http://www.majblomman.se/Stod-Majblomman/privatperson/

 

Nej det här inlägget är inte sponsrat eller tillgjort utan det är mina egna åsikter och tankar som jag vill sprida till fler människor!

Av Ronja Olsson - 26 oktober 2014 09:07

Vi var inte ute så länge igår. Kanske till halv ett bara. Blev två glas rött. Första glaset var helt okej men ändra var njae. Inget jag tar igen iallafall. Spelade Blackjack. Satsade 100kr. Vann 300kr (200kr i +). Satsade 100kr. Förlorade allt. Satsade 60kr, förlorade allt.... Så gick + 40kr. Snackade lite osv.


Dagen blir nog bara chill idag, det enda vi lär göra är att gå o veckohandla. Så ska tänka ut vad vi ska äta i veckan. Blir säkerligen färsk kyckling iallafall. Johan vill ha stuvade makaroner och kålpudding har jag tjatat om länge nu. Grabbarna grus vill ha pizza, jag orkar inte tjafsa så jag tar en sallad idag annars kommer jag vara jättetjock!! Lär städa upp här hemma också men jag orkar fan inte! Kan se ut så här tills Nicklas åker för det kommer ändå se kaos ut. 


Jag är jättetaggad till nästa helg. Först på fredagen är det tenta och därefter åker jag till sthlm för träningsläger och ska sova hos syster. Jag längtar verkligen till det. Jag kommer nog ligga uttorkad och döende efter uppvärmningen på första passet (totalt är det sex träningspass och två teoripass). Men sista dagen är det sparring, som jag saknat det!! Ska beställa hem ett par träningsshorts och tröja idag, då alla mina tjocktröjor som jag brukar träna i är lite för små nu när jag är tjock. Dessutom kan det vara skönt att inte träna i tights hela tiden. Som typ när man sparras blir det så jävla varmt i dem. 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards