brainwildchild

Alla inlägg den 27 oktober 2014

Av Ronja Olsson - 27 oktober 2014 13:45

Hemma igen, äntligen. Regnade när jag var ut med Tone så blev bara en halvtimme. Fick tillbaka tentan, hade ett poäng tillgodo för E. Hahah! Det var nära! 

Som sagt så var jag i stallet och fixade innan jag åkte till skolan, så hämtade Tone och red ut direkt, dock tjafsade vi ett tag då jag hade på mig regnponcho och den var livsfarlig tyckte hon. Men tillslut kom jag upp och då gick vi ut i skogen. Hon var ganska uppblåst då det små regnade och smattrade samt att det blåste, så mycket ljud var det ute i skogen. 

Eftersom man blev omdirigerad efter Tenhult så fick jag köra ut till forserum och äng innan jag kom till nässjö, så tog lite extra lång tid att åka hem. 


Nu ska jag sätta mig i fotäljen och läsa på inför tentan. Därefter ska jag laga mat. Stuvade makaroner och falukorv, grabbarna grus har inte gjort annat än spelat hela dagen, vilket dem säkert kommer göra resten av dagen också. Dock ska dem gå och klippa sig senare eller ja Nicklas ska. Nu sitter små idioterna och tycker att jag ska skriva om hur Johan spelar! Johan har ju mad skills på Destiny,, tycker han... Jätte stolt att han ligger två i sitt "lag" just nu. Han tycker att han är jätte duktig. Jag som inte förstår mig på sånt, fattar ingenting! Men men. 


Back to the intressanta (svengelska på sin bästa nivå), jag ska plugga och koka en kopp te nu! Skulle vilja gå  och köpa lite goa ostar och fixa en ostbricka. Mmm, det hade varit gott. 

Av Ronja Olsson - 27 oktober 2014 09:35

Trots att klockan bara är halv 10 så har jag hunnit med väldigt mycket idag. Jag vaknade först 05.45 och var super pigg, men nej sa jag till kroppen då. Några timmar till!! Så det blev det, 07.30 gick jag upp, gjorde frukost och begav mig mot Jkp. Stannade till i stallet först, mockade och fixade maten så sen när jag åker tillbaka hemåt så kan jag bara åka till stallet och rida. Skönt!


Iallafall. Var förbi Studentkåren och köpte parkeringstillstånd för november så jag har det. Annar får jag betala ca 25kr per dag och det blir ca 300. Så sparar minst 50kr när jag köper tillståndet. Samt så får jag stå på flera andra parkeringar än när man betalar avgift. Har skrivit ut lite saker till nästa kurs som börjar nästa måndag, då jag har tenta på mikrobiologin nu på frdag. Egentligen så försöker jag bara fördriva tiden bäst jag kan just nu, ska träffa en lärare kl 10 och få se förra tentan. Därefter ska jag som sagt upp till stallet igen för att rida. Skönt att få komma ut lite trots att det regnar.


Dock vette tusan hur det blir att komma hem. Dem har stängt av ca 3mil av vägen jag brukar åka på mellan jönköping och nässjö. Så dem har dirigerat om trafiken, undrar hur lång tid det tar att komma hem idag. Tror även avspärrningarna ska vara kvar tills på torsdag så imorgon när vi åker till skolan så får vi ta "special" vägen hem sen. Nej nu ska jag gå upp och leta rätt på läraren!

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards