brainwildchild

Alla inlägg den 18 november 2014

Av Ronja Olsson - 18 november 2014 11:45

Look Ma! No hands!

Av Ronja Olsson - 18 november 2014 08:09

Ja äntligen fann jag orken till att skriva av mig om helgen som varit. På lördagen var det Höstmiddag med högtidsklädsel = långklänning. Helt underbart. Johan var en av dem hedersinbjudna vilket jag var då också. Började kvällen på Regementschefens kontor där vi hälsade och pratade med lite människor innan vi fick åka buss till matsalen ( ca 500m, men vi ville ju inte förstöra håret ;))


Då var det ännu fler hälsningar, och jag upprepade 'Hej, Ronja" ca 90 gånger, huha mig. Till bords så låg det en ros (den var färsk, nu när jag tog en bild har den torkat ut) till mig och Manchesterknappar, vilket alla vi hederinbjudna fick. Kanoners. Middagen bestod kort av


Laxtartar av rimmad lax med senap, kapris och rimmade rotfrukter

 

Fläskfilé med apelsin och grönpepparsås, tillsammans med Pommes Anna, brynt svamp och höstgrönt

 

Kanel-Lingonpaj som serveras med vaniljcreme och flarn

 

Väldigt god och trevlig middag med gott vin, dock var dessertvinet inte alls i min smak.  Alldeles för sött och nä, det var inte bra alls. Det var det enda jag kunde klaga på. Därefter spelade musikkåren några låtar och sedan gick bussen tillbaka till stora byggnaden, men då för att fortsätta festen på Mässen. Vilket fortsatte fram till klockan 2. Då hade jag hunnit dansa ca två tre låtar med tjejerna och två med Johan, så tiden hade verkligen flygit förbi och vi hade verkligen haft en jätte trevlig tid. Ja, man var lite mer än salongsberusad när vi gick hem. Och på söndagen låg jag i soffan, Johan har så tur att det  inte är ofta han blir bakfull, jag blir alltid det, varesig jag drack tre glas vin eller hur mycket som helst. Enda som skiljer på sig är hur lång tid det tar innan jag mår bra. 

 

Men det här var verkligen en till kväll att ha kvar på minnet resterande del av mitt liv. 

               

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards