brainwildchild

Alla inlägg den 26 november 2014

Av Ronja Olsson - 26 november 2014 22:16

Jag skulle vilja gråta, jag skulle vilja skrika, jag skulle vilja slå. Jag skulle vilja göra många saker men jag varken kan eller har orken till det. Jag vill bara krypa upp i ett hörn och gråta , jag skulle vilja gråta tills alla tårar är borta, tills alla problem är lösta och alla problem bara försvann. Jag skulle bara vilja. Jag vill ha det jag och Johan hade. Jag vill ha det där lilla extra, jag vill känna den där känslan. Jag mår dåligt. Jag mår så jävla dåligt att vid vissa sekunder önskade jag att jag aldrig hade träffat honom. Att jag aldrig behövde känna den här känslan, iallafall inte nu. Inte nu. 


Alla säger att det bara är att gå, det är bara att stänga dörren och inte se tillbaka. Men det är inte så lätt. JAG HAR FUCKING FLYTTAT 30MIL för den här karln. För att HAN bad mig. Jag startade ett liv här nere, jag började högskolan här osv. Jag kan inte bara åka tillbaka till sthlm. Det är inte bara att hoppa av högskolan och börja på en annan dagen efter. Jag orkar inte. Jag orkar inte tänka. Jag har ingen motivation till något, jag fick tvinga mig själv att äta idag vid lunch för min mage skrek men min hjärna hade inte orken att gå och VÄRMA matresterna från igår. Då är det illa. Jag orkade inte plugga, jag orkade inte träna. Jag vill bara ligga i sängen hela dagen, inte tänka på något och bara ligga där. Inte göra något. Det är hemskt att känna känslan att du inte vill leva, du vill inte gå upp, och du vill inte göra något. Det är hemskt att förlora livsgnistan. 

Av Ronja Olsson - 26 november 2014 11:45

A SEQUEL to my previous post. More reasons to stay alive!

Av Ronja Olsson - 26 november 2014 10:11

Drömma sig bort för ett tag, drömma sig bort till en bättre värld, drömma sig bort till lycka och välfärd, drömma sig bort. Drömma sig bort, det är det jag gör, drömma sig bort, där jag ler och är lycklig, drömma sig bort, där man inte behöver gråta, drömma sig bort där allt är som man vill. Drömma sig bort. 


Sålänge jag har saker att göra behöver jag inte drömma mig bort, men så fort det är tomt i schemat är tankarna där och drömmarna vill ta över. Mörka tankar, ljusa drömmar. Smärta, välmående. Smärtan i hjärtat, ilskan i hjärnan, skadorna på kroppen. Kunde jag lösa problemet skulle jag det. Att vara sårad, att må dåligt från morgon till kväll, att känna sig hjälplös och ovillig till livet. Det är hemskt, det är jobbigt. Jag orkar inte mer

 

Let's dream away from here tonight
Just let it go and close your eyes
Leave all your troubles here with me
You'll always know where I will be

Let's dream away and go back home
Don't wanna do this all alone
Can't find a reason not to go
Won't need to say I told you so

 

So let me take you away
Say goodbye to your broken heart
Just let me take you away
When you're dreaming, don't ever stop
Don't ever stop


Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Skapa flashcards