brainwildchild

Direktlänk till inlägg 27 november 2014

Veligt fram o tillbaka

Av Ronja Olsson - 27 november 2014 08:48

Det känns hemskt att erkänna det här, det känns fel, det tar emot och det smärtar. JAG FLYTTAR HEM TILL GÄVLE/UPPSALA igen..... Det är det sista jag vill, men jag ser ingen annan lösning. Jag är för psykiskt instabil för tillfället och känner att jag kommer inte klara av att bo själv i småland. Att inte ha någon, ingen att prata med, ingen att umgås med. Med ett redan tärt och förstört psyke, vill jag inte veta vilka hjärnspöken jag kan få... Så det blir att komma hem till mina trakter igen. Jag vill verkligen inte, jag vill till sthlm. Men har inte ekonomin till det. Så det här är den sista utvägen för att leva ett helt okej liv, och samtidigt ha psyket i behåll. Jag har mina vänner kvar i gävle och det blir enklare att gå vidare. Dock ska jag försöka komma in på universitet i uppsala. Jag vill verkligen inte plugga på högskolan i gävle. Men då kommer jag till insikten, aha vill jag fortsätta bli sjuksköterska eller vill jag bli något annat? Jag har gjort några intresseanmälningar på lägenheter i gävle. Men alla har inflyttningstid i mars och ajg ligger på iallfall plats 5-10 på alla. Vilket gör att nej, jag kommer nog inte få dem. Så jag går in varje dag på gavlegårdarna och letar, söker, och anmäler om jag hittar något. Möjligheten finns också att jag kan bo med mamma, det fanns en ledig lägenhet i skutskär. En trea, dock kostar den 8-9 tusen men om mamma och jag delar på kostnaden så blir det som en vanlig hyra. Fördelarna då är att jag slipper nog städa och laga mat ;) Vi får se. Men jag kommer hem. För stunden. Jag ska tillbaka tll stockholm på¨ett eller annat sätt. Det här är inte lätt att inse och acceptera. Jag har varit emot att flytta hem sen jag flyttade till sthlm. Jag sa att jag aldrig vill hem. 


UPDATE: Jag ringde precis pappa, och han sa att jag får komma hem till Lidingö. Alltså vilken lättnad jag känner just nu. Jag vet inte hur lycklig jag kan vara på en skala 1 - 10 Men alltså fyfan, jag vill hem, och jag får komma hem. Ska kolla med några högskolor och universitet i sthlm om jag får byta till den och fortsätta plugga i sthlm. Nu kanske jag kan le igen!!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards