brainwildchild

Direktlänk till inlägg 17 februari 2015

Back in Nässjö

Av Ronja Olsson - 17 februari 2015 13:26

Nu är jag återigen hemma igen efter en 5 dagars tripp 30 minuter från Nässjö. Har varit i Eksjö sen i fredags, jobbat jobbat jobbat och tjänat ihop lite pengar. Kollat på filmer och serier samt ätit god mat. Johan var så snäll och lät mig sova över sen i fredags, då det inte är något problem att pendla mellan Nässjö och Eksjö för jobbet, så är det jätteskönt att efter ett pass som slutar 22. Kunna gå och lägga sig istället för att åka buss i 30 min, promenera hem, bli avslappnad och somna. Ja ni förstår mitt I-lands dilemma. Skulle egentligen bara sovit över till lördagen men det blev en längre visit.

Det är jätteskönt att fortfarande vara vän med J. Vi har väldigt roligt tillsammans och gillar samma typer av serier och filmer. Ätit god mat och träningen har varit långt borta. Tränade i torsdags senast, så ska ut lite senare på en långpromenad. Börjar bli allt mer inne i tv-spel, har glott på J, när han spelat hela helgen. Frågat, pekat, skrikit rakt ut "DÄR, Döda han. MEN DÖDA HAN DÅ", haha jag är nog lite smått irriterande som åskådare. Har fått låna Assassins creed Black flag, så jag också har något att spela. Ville låna GTA V också, men J, hade förlagt det någonstans och gick inte att hitta. Haha. 


Pappa ringde igår och berättade att han köpt en bil, han står för alla omkostnader men det blir jag som har den. Fan vad gött. Att lägga pengar på bensin och slippa tänka på skatt och försäkring är underbart. Kanske kan åka upp till stockholm lite oftare nu! Så en skoda felicia -96 rullar ned till småland snart för att få bli min kommande bil ett tag till framöver. Den är liten, och förhoppningsvis inte en rosthög och gullig!!!


Nu ska jag ta tag i hemtentan och göra sista rycket. Ska in med en massa källor och skriva det sista på en fråga, därefter är jag good to go. Börja plugga inför psykologitentan efter det. Har tenta den 26e. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards