brainwildchild

Direktlänk till inlägg 23 februari 2015

Per aspera ad astra

Av Ronja Olsson - 23 februari 2015 18:36

Det är måndagskväll, jag måste verkligen sätta mig ned och läsa psykologi, men fan jag har ingen ork alls. Kommer troligen inte heller kunna läsa in allt på tre dagar så ska klicka mig in på Ladok nu och se när nästa tillfälle är. Ja, det är fan inte det bästa jag kan göra, men det är en lösning på problemet för tillfället, 

Update mitt i texten, gick in nu och kollade, är en tenta i Juni. Men nej jag testar, får jag F igen så kan jag ändå göra om den i Juni. Hellre att testa två gånger och få mer kött på benen än att vänta ut till i höst. 


Idag var det kursupprop för sjukdomsläran, jag tror det kommer bli en riktigt rolig kurs och väldigt lärorik. Har längtat hit, att få lära sig mer om sjukdomarna som drabbar människor. Visst vi skrapar mest på ytan men det ska bli jäkligt kul. Idag hade vi föreläsning om endokrina sjukdomar utom diabetes som vi skall ha en helt egen föreläsning till. Så fick lära mig om giftstruma exempelvis. Så jäkla intressant, råkade dock somna till lite på föreläsningen. Hahaha, jag är så skillad. 


Imorgon är det skola 8-15, blir gymmet på morgonen, funderar på om det är benen som skall få slita imorgon. Känns som att det är dags för det!! Idag blev det 40 min på crosstrainern och ett 15 min pass med hantlarna, där det var fokus på biceps, triceps och axlar. Alla set utan vila de första 7 min. 


Jag räknar ned dagarna tills jag åker hem till sthlm igen, längtar efter sushi, jernet, indiskt, träffa Johanna, arbetsintervju, GoT utställning, träffa vänner OCH MIN GAMLA SÄNG!!! Alltså den jag har nu är inget jämförbart med den, så mjuk o go. Dock lär nog pappa köpa en ny säng dit, om han inte redan gjort det, den var lite knarrig när jag flyttade ut. "Oskyldig till allt"  ;) 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjock...

Av Ronja Olsson - 20 mars 2018 17:03

När ska politiker, chefer och dessa högt uppsatta män och kvinnor förstå? Hur viktigt det är att alla arbetare på golvet är de som styr, eller inte styr riktigt men som leder och som driver Sverige framåt. Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmotta...

Av Ronja Olsson - 20 januari 2018 18:00

Juni C-uppsatsen godkänd. Examen avklarad. En heldag i Österbo med familjen där vi firade mig. Började min anställning på riktigt den här månaden som sjuksköterska på akutmottagningen i Eksjö.                 Juli   Vi hade många ...

Av Ronja Olsson - 10 januari 2018 13:49

Lite sent men har varken haft tiden eller tålamodet att sitta ned och skriva en resum? av 2017. Det var ett år av mycjet förändringar och utvecklingar inom flera fronter. Men det var ett för jävla härligt år! JanuariNyår firades hemma hos Sofies mamm...

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Skapa flashcards