brainwildchild

Alla inlägg den 30 juli 2015

Av Ronja Olsson - 30 juli 2015 22:15

"Tjena kexet står du här å hänger " hö hö hö, dålig kvällshumor ?

Av Ronja Olsson - 30 juli 2015 20:34

Den som inte säger att boxning är jobbigt har fan inte gjort det ordentligt. Dels vaknade jag av att jag hade ett snurrande huvud, värkande näsa och svullen under ögat, störd i huvudet som jag är så njöt jag och kände - äntligen! Det här har jag saknat! Fan nästan så att jag ville vakna med en blåtira. Hah.

Iallafall, åkte till stallet vid 14.30 och hämtade Madonna, testade att rida med det bettlösa idag några varv och några volter i båda riktningarna och gångarterna. Inga krav, lösa tyglar och kände efter. Gillar bättre att ha bett, hon går bättre och är mer samarbetsvillig. Kände direkt när jag hoppade upp att shit vilken träningsvärk jag har i magen, haha värkte hela passet. De var nog de där jäkla plank-intervallerna från igår. Förbi ok och hämtade ut ett paket med 5 nya parfymer samt 5 produkter från Blondinbellas hår serie. Torrschampo x 2, vanligt schampo o balsam och värmeskydd. I med lite ägg och sill.
Sedan promenera ned till klubben.

Fys stod på schemat. Först 15 min fri uppvärmning, därefter 5 x 3 min stationer. Vila. O 5 x 3 min till fast nya övningar. Avslutade med 20 min skugg och 10 min stretching.

Imorgon har jag VILODAG! Fyfan vad jag är otränad. Men ge mig en månad eller två med 3 gympass, 2 boxpass och om tid finns över pw eller intervaller 1-2 gånger i veckan. Så kommer jag nog säga annorlunda. Fläsket ska bort. Ska skriva lite recensions inlägg om mina nya träningsprylar, men det får bli någon annan dag. Imorgon är det shopping och nattjobb som gäller.

Av Ronja Olsson - 30 juli 2015 00:05

Två ord feminism - f****r. Som jag har ledsnat, om jag inte halvsov med ena ögat stängt så hade jag skrivit ett långt jävla inlägg. Om Feministisk initiativ tar sig in i riksdagen vid nästa val så sticker jag långt uta helvete norrut in i någon jävla skog för annars tar det nog hus i helvete för mig.

Bara för att ungefär 5-6 personer på min fb delat inlägg som handlat om dessa tre ämnen så tar jag upp dem.
Jag BACKAR inte Zara larsson (den här diskussionen orkar jag inte ens ta med mig själv klockan 00), jag tror att det inte behövs kvotering i företag (jag BACKAR inte Allbright), jag avskyr att se ammande människor helt öppet. Om det är okej då borde nudister få gå omkring som dem vill och varför inte godkänna sex på offentliga platser? Det är ju lika naturligt som ammande. Liksom utan sex hade den där parveln du har i armarna inte funnits. Människan är född UTAN KLÄDER. NO shit sherlock. Men man ska anpassa sig. Därav anser jag i amningsfrågan att kvinnor kan amma sina barn HEMMA, och om ungen skulle bli hungrig när man inte är hemma, finns faktiskt - flaskor. Och ta på en filt o sätt er ett hörn. Lika lite som ni vill se mina badonkas svänga fritt någon sekund, ( eller ja någon kanske vill), lika lite vill jag se dig amma. Jag ska i varje fall inte amma offentligt om jag inte kan skyla mig.

Så, mission accomplished (stavning? sluta klaga), nu har jag hetta till de vid öronen på iallafall 10 personer jag känner. Nu kan jag sova gott o vara återigen hatad. Ingen nyhet. Godnatt. (Blev visst ett långt inlägg, o visst älskar ni mina paranteser).

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2015 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards