brainwildchild

Alla inlägg den 7 oktober 2016

Av Ronja Olsson - 7 oktober 2016 13:36

Kände att jag behövde skriva av mig lite. Jag var på avslutningssamtal nu hos remiss och bedömningsenheten i Eksjö. Jag har gjort en neuropsykiatrisk utredning i snart totalt 6 månader. Det var välbehövligt att få allt förklarat för mig. Det som kom fram i utredningen är att jag är extremt snabb i mitt tänkande. Jag har en IQ som är cirka 120-125. De har sett att genom intervjuerna och alla delar som ingick att jag har ADHD samt att jag har Aspergers. Samt de hade diskuterat kring om jag touretts men kom fram till att mina ticks är en form av rastlöshet från adhd. 


Att jag har adhd det kunde jag sagt med säkerhet för en massa herrans år sedan, men på gymnasiet så skyllde BUP på min uppväxt. Dock att jag har Aspergers kom som en nyhet. Jag har skämtat om det nu på senare tid då jag lärt känna fler som har aspergers men har aldrig pratat eller läst om det. 


Tanken är att jag skall till en sjuksköterska om 3v för uppföljning och läkarkontakt för medicinering. 

När överläkare började förklara att de diskuterade kring touretts men eftersom alla mina ticks inte skadar eller är något jag lider av utan är mer att andra irriterar sig påt, så fick jag inte diagnosen tourettes. Men tyckte faktiskt själv att det räckte med ADHD och Aspergers. Lär bara ta in det först att det är så här, därefter skall jag söka hjälp från skolan, till exempel få göra mina prov muntligt och använvda mig av ståbord vid tentor och så. Hoppas det är möjligt. Det fungerade i gymnasiet. 

Bildresultat för adhd + asperger

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards