brainwildchild

Alla inlägg den 10 januari 2017

Av Ronja Olsson - 10 januari 2017 23:36

06.30 ringde klockan.
08.30 gick bussen, trodde det skulle vara en heldag i bergen. Men fram till 12 satt vi på en reklamvisning av ullprodukter. Fick taskigt röd vin. Macka från typ pressbyrån. Var måttligt road då jag betalat 10euro. Lillkusin (liten och liten, 15 år nu) Elvira fick följa med. Stackarn. Därefter började färden (efter ett stopp på ett dåligt cafe/restaurang) mot bergen. Gran Canarias motsvarighet till E4 och därefter upp i bergen. Otrolig utsikt. Otroligt vackert. Åkte igenom Santa Brigida, San Mateo och stannade på Cruz de tejada. Makalös vy. Trodde därefter att vi skulle till Roque Nublo, vilket var det enda jag faktiskt ville till.... Men nej. Det visade dem lite snabbt men inge mer. Ett stopp vid en tjaskig restaurang där man fick betala mat för typ 10 euro om man ville... Därefter till Gran Canarias "grand canyon" för ett 5 min fotostopp o sen hem. Kan INTE rekommendera Skandinaviska utflykter i Gran Canaria.... Åk hellre själv med hyrbil eller lokalbuss. Totalt bluff o båg. Det enda positiva från den här resan var utsikten. Annars så var det en trång (otroligt trång) buss. Saker i broshyren som man skulle till åkte dem inte till. En flera timmars presentation om ullprodukter. Nej fy. Usch. Så less på den här dagen. Hade det inte varit för utsikten och att jag är fattig student så hade jag hoppat av och tagit taxi eller något hem..

Men en otroligt härlig natur på ön. Rekommenderar starkt om man är på ön att hyra en hyrbil och åka runt allt. Jag skulle vilja åka till västkustsdelen på ön nästa gång.

Av Ronja Olsson - 10 januari 2017 20:30

Vad önskar du mer av 2017 som du saknat 2016?

 

Mer toppar i mitt psykiska mående. Mindre panikattacker och mer självkänsla och mod. 

Bättre ekonomi och framförallt stadigare.

Mer träning och förbättrad hälsa. 

Mer klarheter inom yrket, färre känslor kring uppgivenhet och hopplöshet. 

 

Jag önskar som man alltid gör - på ett bättre år. 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Skapa flashcards