brainwildchild

Alla inlägg den 22 maj 2017

Av Ronja Olsson - 22 maj 2017 19:00

Idag är det 4år sedan min stora idol här i livet vandrade över till andra sidan. Jag saknar gammelmormor och jag kommer alltid sakna henne. Så här skrev jag för fyra år sedan när jag åkte upp och tog farväl.

 

"Det är väldigt svårt att förstå att du är helt borta, världen fortsätter snurra, livet går vidare. Att sörja är inte enkelt, det är inte lätt att veta vad du ska göra eller tänka, jag somnade och sov några timmar när jag kommit upp från gävle och jag drömde om dig. Jag drömde att vi var ute och gick inne i stan en sommar när det var varmt och skönt. 
Du låg så fridfullt där på din säng, när vi sa farväl, det var svårt att se ett skal utan sin levande själ och jag kunde inte förstå att du inte kommer öppna ögonen, jag tyckte att jag såg dig svälja och andas men det var bara en synvilla. Du låg där så fint och alla minnen kom tillbaka. När vi satt och löste korsord, när vi var ute på promenad, när jag åkte till dig på julafton med hembakade kakor och du blev så glad. Men jag är glad att du somnade in fridfullt och inte led mer än andra personer. De kunde varit värre. Jag vet fortfarande inte hur jag ska sörja och det kommer ta ett tag innan jag riktigt förstår att du är borta, att jag inte kan åka in till dig längre när jag ät i gävle. Att jag inte får ett mobil samtal när jag fyller år och du sjunger för mig. Jag vet att du har mycket bättre nu och jag ska minnas de fina stunderna jag fått med dig genom åren, jag är så glad att jag hade världen bästa gammelmormor, jag älskar dig och jag saknar dig Kakis?
Jag sa inte adjö jag sa på återseende!"

Av Ronja Olsson - 22 maj 2017 14:05

Idag är sista dagen för att förbereda mig inför slutseminariet. Där jag går upp och försvarar min uppsats samt skall opponerapå någon annans. Jag lyckades blanda ihop allt så jag har förberett mig under en veckas tid på en grupps uppsats. Men det var ju fel grupp.. Hur!? Hur har jag lyckats med detta, så har stresspluggat fram tills nu och är äntligen färdig med den rätta uppsatsen. Skall åka iväg en sväng nu och därefter förbereda det sista av min egna uppsats. Känns ganska sjukt att ändå sitta där imorgon och göra detta. Efter allt så har jag 7 dagar på mig att komplettera. 


Niklas (Johans bror) har varit här i helgen och är fortsatt här så skall skjutsa hem honom till Uppsala imorgon efter seminarierna då jag själv skall upp till Gävle, lämna tillbaka skorpan samt umgås med kompisar. Ska bli skönt att ta det lite lugnt innan jobbet startar på heltid. I helgen är det även Sandviken cruising, Hoppas att det blir några varv i raggarbilen!


Jag börjar min anställning på akutmottagningen från och med 1 juni och jag är väldigt förväntansfull och spänd inför detta! Har jag tagit mig vatten över huvudet eller kommer allt flyta på bra?

     

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards