brainwildchild

Alla inlägg den 25 april 2019

Av Ronja Olsson - 25 april 2019 11:27

Det är nu dags för mig att avsluta ett kapitel i livet som varit lika fartfylld som en berg-och-dalbana. Lika energirik som ett flak redbull och två burkar koffein piller. Lika känslosam som grinfilmerna på tvn. Lika erfarenhetsberikade som den tjockaste facklitteraturboken du kan hitta. Lika mycket vändningar i livet som när jag fick för mig att skifta hårfärg stup i kvarten ett tag.

Det är dags att pröva mina vingar och se vart jag hör hemma, samtidigt som jag kanske avlägger en magister eller två, eller ska vi ta master på det?

Jag är säker på att jag inte hade varit den jag är idag utan dessa nu 5år i småland, varav 3år på universitetet, kämpande med andan i halsen. Samt 2år på den mest lärorika och underbara arbetsplatsen jag kommer hitta. Jag har vuxit personligt samt professionellt och jag har så många människor att tacka för detta.

Ett stort tack till Johan som funnits där och stöttat mig, jag är inte en lätt person att handskas med och jag vänder i humör samt temperament snabbare än en åskblixt. Stort tack till alla nya vänner och bekantskaper som jag lärt känna med tiden, den stöttepelare ni varit genom vått och torrt. Ni är helt fantastiska individer som alla bidragit med just er personlighet till att jag stannat kvar under dessa år. Jag var trots allt på väg tillbaka till Stockholm 2015 men nu med facit i hand så är jag glad att jag stannade kvar.

Ett extra stort tack i form av en överhandshöger till Nässjö BK som tog emot mig med öppna armar och där jag kände mig som hemma från dag ett. Att alltid känna sig välkommen och se Dominus stora leende på läpparna och ögonen fulla med bus.

Tack ledningen på Akutklinken för att ni trodde på mig och anställde denna morgontrötta, energirika, skämtsamma person som jag är. Jag tror jag vuxit professionellt och är en annan sjuksköterska samt person idag än där på anställningsintervjun i Januari 2017.

Tack till alla underbara kollegor som tröstat när det behövts, stöttat när det varit behövligt, och lärt ut när det är något jag inte kunnat. Jag har nog aldrig haft ett tråkigt pass med er, jag har aldrig känt mig ledsen eller nedstämd innan eller efter jobbet, jag har aldrig bävat efter att gå till jobbet, tvärtom ni har nästan aldrig blivit av med mig. Ingen tanke har varit för stor eller för liten. Ingen fråga har varit för svår eller för konstig. Jag är stensäker på att om alla arbetsplatser skulle varit som våra så hade det inte varit några problem i hälso-, och sjukvården.

Ett stort tack till alla läkarkollegor (AT-läkarna, kirurg- , urologi-, ortoped- samt medicinläkarna) , som varit hjälpsamma när man vill kunna lite mer och bli lite bättre. Förlåt om jag har varit lite dryg och ibland kort i ton.

Jag är helt säker på att jag inte hade varit den sjuksköterskan som jag är idag, med en massa kött på benen och glimten i ögat med viljan om att lära mig mer. Det är ni, alla ni på akutmottagningen i Eksjö, det är ni som lärt mig eller fått mig att vilja lära mig mer. Jag minns så väl en av dagarna när jag varit sjuksköterska i någon månad, jag grät när jag gick hem från jobbet för att jag tyckte jag var usel och totalt värdelös. Jag gick hem med fyra böcker inom akutmedicin skummade igenom och undrade om jag tagit mig vatten över huvudet och ett alldeles för stort ansvar. Jag gick tillbaka och tänkte, jag måste försöka, efter så många år som boxare hade jag lärt mig en sak. Du lägger dig aldrig ned och du ger aldrig upp, du försöker gång på gång tills du lyckas. Och det tycker jag i ärlighetens namn att jag har gjort.

Jag kan inte namnge er alla, det skulle bli alldeles för långt. Men ni vet alla hur mycket ni betytt och fortsatt betyder. Jag säger inte hejdå, jag säger på återseende!

Det har varit en jävla fest! ?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019
>>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Skapa flashcards