brainwildchild

Alla inlägg den 13 juni 2014

Av Ronja Olsson - 13 juni 2014 17:06

För jag har tagit studenten, ja jag har tagit studenten! Känns helt jävla otroligt. Min studentdag var underbar. Började dagen 04.30 med dusch och fix o sedan buss in till stan. Champangefrukosten var på kungsholmen hos min klasskompis syster.

Därefter åkte vi till gamla stan och åkte en båttur med alla studenter runt slussen, hammarbysjöstad samt djurgården och det avslutades med ett gemensamt tåg till skolan från slussen.

I väntans tider togs foton samt lunch åts, betyg fick vi och vissa fick priser. Vi taggade till tusen och vid 12.30 gick vi ut mot parken för att ställa upp oss och springa ut. När Malin säger kör så fattar jag inte helt vad som händer, jag springer över Ebba, springer rakt fram genom gången och letar efter den där jävla scenen vi ska upp på, väl däruppe blir man träffad av en champange sprutande människa som smutsar ner en. Allt gick så fort, sen efter någon sekund så är allt klart och jag går ner för att leta reda på familjen.

Det går knappt att förstå att jag sprungit ut och är klar med gymnasiet, jag är klar, jag är arbetslös och jag är ung. Hade min ”mottagning” hos Carina på hennes jobb och fick lax och dillstuvad potatis, klagar inte! Snabbt hem för att hämta alkohol och åka till Jesper på hans mottagning. Var där lite mer än en timme och sedan åkte jag hem till Rickard där resten av kvällen spenderades. Vaknade upp jävligt bakfull dagen efter och nu är jag ”hemma”, oj vad konstigt det känns att säga hemma i eksjö.

Johan har åkt till Jönköping med kompisar och kommer inte hem försen inatt, så jag ska fixa här hemma och packa upp alla grejer och sedan så ska jag bara ta det lugnt. Uppdaterar med bilder så fort jag fört över dem till datorn. 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards