brainwildchild

Alla inlägg under februari 2015

Av Ronja Olsson - 27 februari 2015 08:08

Skulle man kunna tro. Men nope. Är hemma en snabbis nu för att äta frukost och byta lite saker. Sov över hos J igår, vi skulle fixat en massa men vi hamnade i soffan och stannade där tills vi gick och la oss. Haha, så jävla produktiva...

Ska åka till jönköping nu för att köpa en sak till J, han lär laga bilen tills imorgon då den ska besiktas. Därefter blir det pluggmode, innan jobb. Jobbar 16 - 22 ikväll. 


Igår innan tentan läste jag igenom allt men jag kände att det inte fastnade och jag gör ett nytt besök i maj/juni istället. Det kommer nog gå bättre då jag kan ta en vecka eller två till att plugga.  

 

Jag räknar ned dagarna tills jag äntligen är hemma igen. Njuta av stockholmsluft, GoT utställning. Och Jernets chiliburgare.... Som jag saknat allt..  

Av Ronja Olsson - 25 februari 2015 14:26

Solen skiner, blandat med att det snöar och regnar. Hahah vilket väder det är. Jag har varit ut på en 45 min pw, läst lite inför psykologitentan imorgon, jag är så ointresserad och oengagerad så jag är nästan säker på att jag inte kommer klara den igen. Men vem vet, under kan ske. 


Har städat upp och dammsugat här hemma imorse. Ska till Ikea ikväll med Johan och ska då köpa det sista nödvändiga. Blir en bänk, skohylla och sänglampor. Åhh vad jag längtar till i sommar, när jag köpt ute möbler och kan sitta på balkongen och äta frukost, läsa böcker och bara mysa i solen. 


Det händer inte så mycket intressant i mitt liv, jag går till skolan, jag tränar och jag pluggar. Ibland åker jag till Johan och umgås med honom och ibland jobbar jag. Men det kommer nog toppar där det blir lite intressantare att läsa min blogg,


Av Ronja Olsson - 23 februari 2015 18:36

Det är måndagskväll, jag måste verkligen sätta mig ned och läsa psykologi, men fan jag har ingen ork alls. Kommer troligen inte heller kunna läsa in allt på tre dagar så ska klicka mig in på Ladok nu och se när nästa tillfälle är. Ja, det är fan inte det bästa jag kan göra, men det är en lösning på problemet för tillfället, 

Update mitt i texten, gick in nu och kollade, är en tenta i Juni. Men nej jag testar, får jag F igen så kan jag ändå göra om den i Juni. Hellre att testa två gånger och få mer kött på benen än att vänta ut till i höst. 


Idag var det kursupprop för sjukdomsläran, jag tror det kommer bli en riktigt rolig kurs och väldigt lärorik. Har längtat hit, att få lära sig mer om sjukdomarna som drabbar människor. Visst vi skrapar mest på ytan men det ska bli jäkligt kul. Idag hade vi föreläsning om endokrina sjukdomar utom diabetes som vi skall ha en helt egen föreläsning till. Så fick lära mig om giftstruma exempelvis. Så jäkla intressant, råkade dock somna till lite på föreläsningen. Hahaha, jag är så skillad. 


Imorgon är det skola 8-15, blir gymmet på morgonen, funderar på om det är benen som skall få slita imorgon. Känns som att det är dags för det!! Idag blev det 40 min på crosstrainern och ett 15 min pass med hantlarna, där det var fokus på biceps, triceps och axlar. Alla set utan vila de första 7 min. 


Jag räknar ned dagarna tills jag åker hem till sthlm igen, längtar efter sushi, jernet, indiskt, träffa Johanna, arbetsintervju, GoT utställning, träffa vänner OCH MIN GAMLA SÄNG!!! Alltså den jag har nu är inget jämförbart med den, så mjuk o go. Dock lär nog pappa köpa en ny säng dit, om han inte redan gjort det, den var lite knarrig när jag flyttade ut. "Oskyldig till allt"  ;) 

Av Ronja Olsson - 22 februari 2015 21:19

Folkskygga Ronja var på antagning till fezztingens sexmästeri i helgen. Kom tyvärr inte med, men hade en riktigt trevlig dag/kväll.

Packar väskan inför morgondagens kursstart - sjukdomslära. Hoppas på en väldigt intressant och lärorik kurs. Har även problemet att välja mellan att köra kondition i morgonbitti eller gå ner på gymmet. Hmm. Får bli ett impulsbeslut när alarmet ringer.

Av Ronja Olsson - 17 februari 2015 13:26

Nu är jag återigen hemma igen efter en 5 dagars tripp 30 minuter från Nässjö. Har varit i Eksjö sen i fredags, jobbat jobbat jobbat och tjänat ihop lite pengar. Kollat på filmer och serier samt ätit god mat. Johan var så snäll och lät mig sova över sen i fredags, då det inte är något problem att pendla mellan Nässjö och Eksjö för jobbet, så är det jätteskönt att efter ett pass som slutar 22. Kunna gå och lägga sig istället för att åka buss i 30 min, promenera hem, bli avslappnad och somna. Ja ni förstår mitt I-lands dilemma. Skulle egentligen bara sovit över till lördagen men det blev en längre visit.

Det är jätteskönt att fortfarande vara vän med J. Vi har väldigt roligt tillsammans och gillar samma typer av serier och filmer. Ätit god mat och träningen har varit långt borta. Tränade i torsdags senast, så ska ut lite senare på en långpromenad. Börjar bli allt mer inne i tv-spel, har glott på J, när han spelat hela helgen. Frågat, pekat, skrikit rakt ut "DÄR, Döda han. MEN DÖDA HAN DÅ", haha jag är nog lite smått irriterande som åskådare. Har fått låna Assassins creed Black flag, så jag också har något att spela. Ville låna GTA V också, men J, hade förlagt det någonstans och gick inte att hitta. Haha. 


Pappa ringde igår och berättade att han köpt en bil, han står för alla omkostnader men det blir jag som har den. Fan vad gött. Att lägga pengar på bensin och slippa tänka på skatt och försäkring är underbart. Kanske kan åka upp till stockholm lite oftare nu! Så en skoda felicia -96 rullar ned till småland snart för att få bli min kommande bil ett tag till framöver. Den är liten, och förhoppningsvis inte en rosthög och gullig!!!


Nu ska jag ta tag i hemtentan och göra sista rycket. Ska in med en massa källor och skriva det sista på en fråga, därefter är jag good to go. Börja plugga inför psykologitentan efter det. Har tenta den 26e. 

Av Ronja Olsson - 16 februari 2015 17:45

Cheesy Bloomin' Onion BreadThe

Av Ronja Olsson - 9 februari 2015 15:42

Klockan är bara 16 snart och jag är redan slutkörd. Började morgonen bra, solen lyste och jag åt bacon och ägg till frukost. Gött! Men sedan så kraschade allt, jag vet inte vad det var för utlösande faktor, men efter någon minut låg jag ihoprullad i sängen och grät för allt och inget. Jag kände mig ful, dålig, ensam, arg på mig själv för att jag inte tar tag i saker. Ja en massa saker. Ringde och pratade med Johan som gav mig en riktig pepptalk och blev på bättre humör. Gick ut på en 30 min powerwalk i solskenet och blev på bättre humör igen.


Kom hem, skrev på hemtentan som börjar ta form ordentligt nu. Snart är jag nöjd. Har svarat lite på alla frågor och vet nästan vad jag ska skriva, men jag behöver en till bok och ska välja ut en avhandling att använda som källreferens. Efter några timmar var jag lite nere igen och kände mig tjock. Haha, trots att jag inte ätit något "dåligt", så jag gick ned till gymmet. Jag tog tag i mig själv och gick in trots att det var en massa bilar utanför, började direkt få en gnolande känsla i magen och kände mig inte alls bra till mods. Men jag röck upp mig själv och gick in, jag körde ett 25 min kettleball pass, avslutade med 7 ronder skugg x 30 min. Jag blev helt slut och andfådd, men om jag fortsätter med det så kommer jag snart ha en mycket bättre kondition. Hoppas jag på iallafall. Hahah!


Nu har jag kommit hem igen, beställt biljetter upp till Stockholm. Ska bli otroligt skönt att åka iväg på en weekend, torsdag - söndag. Arbetsintervju, fika med kompisar, GoT utställning och mycket träning. Jag ska få åka hem till Lidingö och må bra en stund. Precis vad jag behöver. Fram tills dess har jag lagt en massa tillgänglighet från torsdag-söndag samt måndagarna, hoppas på att få jobba ganska mycket. Behövliga pengar sen. 


Nu ska jag fortsätta på hemtentan, jag funderar faktiskt på att strunta i omtentamen och göra det nästa år istället. Jag tror jag är mer redo och mottaglig för det, jag är inte så mentalt stabil för tillfället och att grotta ned mig för mycket i något som gör att jag kanske tänker ännu mer. Är inte det bästa. Men jag kommer försöka läsa in, se vad jag hade fel på och göra tentan den 26e, men får jag F igen. Då kommer jag inte att göra om den, inte den här terminen i varjefall. 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6 7 8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards