brainwildchild

Alla inlägg under maj 2012

...

Av Ronja Olsson - 31 maj 2012 16:05

Snart slut på den här Torsdagen!

Började nio i skolan engelska - lunch - biologi - matte - svenska. Slutat 25 min tidigare.

Väntar nu på pappa som ska komma så ska vi gå och köpa Thaimat :)

Träning ikväll, näst sista innan uppehåll.

Skriver mer sen

Av Ronja Olsson - 30 maj 2012 23:19

Efter en trevlig kväll på Paladar de Cuba. Med Johan, Ylva och pappa. Några maträtter (läs myyyycket mat), två vin flaskor, några te, massa Mojitos, rom så avslutades kvällen hemma hos oss på Lidingö med lite mer Rom, Xbox, brottning mellan mig Johan och Ylva. Tjejerna på killarna, han var utklassad!

Nå återigen, nu har jag hamnat efter ett tag i sängen, ska soova! Synd bara att det inte är någon sovmorgon imorgon, både pappa och jag lär gå upp runt sex för att hinna med allt. Tur att man är nykter! Woop

Aja slut på dan, jag tänkte mysa med kudden, hörs imorgon!


Av Ronja Olsson - 30 maj 2012 20:15

Sanningar om mig

  • Jag har fobi för clowner, bajs, 
  • Jag har klaustrofobi
  • Jag har ADHD 
  • Jag måste ha något ljud i bakgrunden för att kunna somna
  • Jag vill bo och arbeta utomlands efter högskolan
  • Jag vill helst bli läkare men har polis, pilot, advokat eller austronaut som plan B
  • Jag är rädd för att ha ett förhållande och tyr mig inte till många människor
  • Jag får lätt stress och prestationsångest
  • Jag har psoreasis (stav) men som inte brytit ut än
  • Min största rädsla är att leva ett dåligt liv
Av Ronja Olsson - 30 maj 2012 10:13

Egentligen är vi människor världens konstigaste djur. Eller det är min åsikt. Vi går upprätt, tänker och bygger saker som förstör världen som skapade oss. Vi har brist på respekt, lojalitet, kärlek och empati. Hälften av oss saknar intelligens och mer än hälften är idioter. Så varför står vi egentligen högst upp i näringskedjan? Vi kan inte övervinna alla naturens krafter, människor dödas av vilda djur, men istället för att låta de stackars djuren vara ifred så skjuter vi eller dödar dem istället. För att de kan "utgöra ett hot för människan" skärp er. Vi var inte här först så vi ska inte heller vara dem som sätter reglar på jorden. Släpp djuren på cirkus och zoo fria. Alltså de vilda djuren typ lejon, elefanter och nu vad man har. De ska vara i sin naturliga miljö, skjut hellre idioterna som jagar dem istället. Men tänker människan så? Nope. Vi är bara ett gäng, självupptagna, idiotiska djur som tror att vi vet och kan allt. Men tro det eller ej. Vi är faktiskt inte bäst här i världen!


Och nu kommer någon patetisk människan skriva "ja men hur är det så att vi har utvecklats från att blivit apor till att stå upprätt, vara smart, och ite se ut som  "vanliga" apor längre"

Jo innan ni ens tänker frågan kan jag besvara den - Evolution som tänker snett. Evolution som trodde att den gjorde något bra men som i själva verket gjorde helt fel om man nu tänker långsiktigt från några miljoner bak tills nutid. Men min förhoppning är att evolutionen ska förändra oss radikalt innan det är försent!


Av Ronja Olsson - 30 maj 2012 08:54

Onsdag, snart slut på dagen! Haha ne men nästan!

Tyska prov 12 - 13. Herre vad jag hatar det här!

Skulle gått ut och sprungit på morgonen man hade så ont i halsen och var helt dissig, börjar nog bli lite sjuk igen. :((((((

Vill inte!

Har uppdaterat sommaren, kanske blir det sommarträning ändå på Linnea. Men är uppe i Gävle ibland så blir bara fyra veckor som jag kan träna! Hoppas det är något på de veckorna!

Jag är så taggad på sommarlov just nu.

Ne nu ska jag plugga lite mer tyska. Inte för att jag vill, men ska ha ett jäkla C i slutbetyg annars blir jag besviken på mig själv!

Funderar på en ny design :) Vad tycker ni? Men vet bara inte hur jag vill ha den, eller vilka bilder, eller text. Beslutsångest. No shit Sherlock!

Aja trevligt inlägg? Nope, damp barn, yeees!


Av Ronja Olsson - 29 maj 2012 22:15

Gårdagens träning:

Började med 5 min cykel, fem min jogging. Lite små ont i knät.

Par övningar, främre axel.

Snurra runt i full speed, kolla upp i taket. När arthur sa skugg så skulle man genast sluta snurra och börja skuggas. Oh herre vad det snurrade!

Skugg. Lite teknikträning.

Sparring, Just love it!

Avslutade med "brottning" eller "putta" ja ja vad det nu kallas, putta ut varandra från en fyrkant..


Av Ronja Olsson - 29 maj 2012 16:20

Ligger i sängen och är så oproduktiv man kan bli. Hade ingen biologi då Christian var hemma och tog hand om sin son när han fru är sjuk. Gud så invecklat! Så såg på filmerna hemma istället. Har lagat middag, jag vet den blev väldigt tidig men det gjorde inget. Så nu när jag ska gå upp igen tänkte jag att tyskan ska få min fulla koncentration. Har prov imorgon, vilket jag inte är så taggad på men sådant måste man göra. Jag lägger mer fokus på grammatik provet på fredag :) 

Träning ikväll, konstigt att det är bara tre träningar kvar för terminen på Linnea :( 

Men som jag skrivit tidigare, kondition ska jag ha efter hösten så satsar på det i sommar. :) 

Bara 12 skoldagar kvar nu och 17 dagar till SOMMARLOV. känns helt overkligt. Första ring i gymmnasiet är klart då. Tänk att för fyra år sedan började man 7:an och tyckte att gymnasiet var en evighet bort. Och nu är det bara två år kvar av det! Herre!!!

Träningsoutfiten idag! R.I.P min kamera! :((

 

Av Ronja Olsson - 29 maj 2012 09:02

Morgonen har varit full med jobb, hjälpt pappa med att beställa hem passerkort, ringt och bokat tid till Gardasil sprutan, ringt Intervision och gav mig ett prisbesked ungefär 3800:- skulle det gå på att laga kameran och istället rådde de mig att köpa en ny kamera så har bestämt att köpa. Den kostar bara runt 3500:- så sparar lite också :)

Panasonic DMC-GF3KEC

Den är liten och de som har en säger att den är jättebra. Synd om min andra kamera, gillade verkligen den! Men prismässigt är det bättre att köpa en ny. Så står utan kamera för ett tag framöver :(( Sorgligt men sånt händer.

Nu ska jag bege mig till skolan där vi ska filma klart scenerna till engelska filmen.

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards