brainwildchild

Alla inlägg under oktober 2012

Av Ronja Olsson - 31 oktober 2012 10:07

Mitten av höstlovet och träningsvärk som gudar känner av! Men som pappa säger "träningsvärk är till för att tränas bort", han den store filuren sitter på ett plan till Israel och blir borta två veckor, ne ne lämna dotra här gör det! Hahah needå jag spenderar två veckor med farmor och andra trevliga personer i Skutskär/gävle nu när jag har praktik här i två veckor.

Gårdagen: Tog 7km på morgonen, sedan ner till sthlm, åkte förbi skolan och hämtade lite saker och träffade Staffan som jobbade på skolan och fixade dörrarna. Ut till Lidingö, käkade lunch och såg på film, bara tog det lugnt. Därefter träning 19-20. Bra träning igår, som satt minnen i kroppen idag! Började med en vanlig uppvärmning, därefter skugg, parövningar och avslutade med fem ronder säck olika övningar. De sista tio minuterna ägnades åt fys, fick lite känningar i knät men inget farligt! Åkte hem till skutskär och på tåget upp träffade jag markus, längesedan jag träffade han! Skulle gymmat i morse men sjukdom gjorde stopp för det. Nu taggar jag om inför ett boxpass ikväll och slå ut denna hemska träningsvärk. Kör på det,!


Av Ronja Olsson - 30 oktober 2012 07:09

Såå nu är det tisdag och mycket ska hinnas med! Nu ska jag ut på en 7km runda, blandat med powerwalk och löpning, kanske några skuggronder också innan jag är hemma. Sedan ska jag ner till sthlm, bort till skolan och hämta grejer sedan till lidingö, käka lunch och sedan bort till IF Linnea på träning, trevlans!

Ut och göra ågon nytta!

Av Ronja Olsson - 29 oktober 2012 20:53

Ett 2h stod på schemat och jag kände att energin fanns idag, tack gode gud för det!! Började med att värma upp, skugg och lite små övningar därefter sparrades jag och Kalle, fan blir sönderslagen om jag inte lär mig att komma in, alla grabbar här nere är så långa och snabba, aja, åter till sparringen, det gick bra, fick in lite smällar när jag kom in på kroppsslag annars var jag inte så bra. Däremot råkade jag slå ut hans lins en gång, sedan får jag in något slag på näsan på honom och han börjar blöda näsblod, jag går i taket och mår dåligt (vet vet att det händer men jag gillar inte att ge folk slag så att de börjar blöda) så vi stannade där. Sedan sparrades jag med Nisse, grymt längesedan, fick in ett kanske som var okej, och fick feedback att jag ska ha bättre guard och komma in, så känner att dessa tre veckor fram kommer handla om att lära mig komma in i närkamper och förstå tekniken att slå slag därifrån. Efter Nisse stod Mount Everest berget (Micke) haha, gillar mitt smeknamn på honom, men han är lång och robust (och snygg) så han är Mpunt everst! Punkt! Samma sak, jag åkte på storstryk (konstigt nog gillar jag det, hmm hjärnfel) och samma feedback. IN IN IN IN IN, ducka, kroppslag, med mera. Avslutade med mitsar och överslag, jag gillar dem slagen verkligen då får jag verkligen använda all min kraft. Så sammanfattning innan jag stänger ögonen för den här kvällen!

+++ isar kan vi börja med

  • Andas och blir inte så frustrerad när jag gör fel
  • Tänker till (kanske för mycket)
  • Blir ingen bulldozer när jag väl blir arg
  • Jag tycker att min guard börjar arta sig, en lång väg kvar såklart men bättre än förut!

--isar

  • Jag lär få till tekniken i slagen
  • Inte vevaslag om jag inte har en tight guard samtidigt
  • inte bli så förbannad
  • ta till feedback bättre
  • få till tekniken med att komma in på motståndaren
  • bli mer flexibel i bål, höft och ben (få ner benmassan radikalt)
  • KLIPPA AV MIG HÅR HELVETET

Såå nu ligger jag i sängen (fryser!!) ska upp tidigt och ut på en pw/jogg innan jag åker till sthlm, ska förbi skolan och sedan träna imorgon kväll, tror att det är fys, vilket passar mig då jag vill tömma ur energin imorgon och verkligen ladda om med nytt inför onsdag då det blir med skutskärsgrabbsen igen! najss, tänk tre veckor med dårarna jag kommer bli bra tillslut


ps. kommit på att 2020 DÅ kommer jag nog ha tekniken, konditionen och spiriten till att få in kraftiga och bra slag på nisse och micke, mitt mål just nu. ds

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards