brainwildchild

Alla inlägg under maj 2011

Av Ronja Olsson - 31 maj 2011 23:02

Har precis lagt mig och satt igång Harry Potter och Dödsrelikerna del 1. Mamma kom in med Te och jag har krypit upp med gosedjuren och fluffiga kuddar! 

Har varit på Inlinestur med Natalia ca 1,5h, så jäkla jobbigt i benen! 

Tog en kalldusch, åh gud så himla skönt det var!  

Hejjjjjj en fluga försöker hoppa i och dricka mitt te!!!!! Den får hämta eget tänker inte dela med mig!  

Gillar min sovtröja skarpt!

 

Av Ronja Olsson - 31 maj 2011 19:16

Km hem nu! Har både varit hos Rebecka legat ute med henne ca 2,5h och solat, får väll hoppas på lite färg efter duschen!   Sen drog jag ner till Kulle med Alex, Stoffe, Sebbe och Emelie! Stoffe kastade en SKKIIIIIIIITTTT stor snigel på mig fast än han vet att jag är rädd för sniglar!   Dum Stoffe!

Var där nere nån timme bara, doppade mig till magen ungefär det var så jäkla kallt!  

Ska hoppa in i en dusch och se om man fick lite färg sedan vill jag se på House!


Folk frågar mig varför jag solar så mycket, innan jag åkte till Gran Canaria i år har jag inte varit så intresserad av att sola, har mest legat under ett parasol eller i skuggan, men något slog slint när jag åkte dit och efter det i Januari har jag solat ungefär 1 gång i veckan, några veckor har jag hoppat över! Men det är det att jag aldrig blir riktigt brun, jag får samma färg när jag solat hur mycket som helst, som andra får efter kanske 1 solning! Jag blir så less!!! 


Av Ronja Olsson - 31 maj 2011 14:03

Hemma efter näst sista dagen i skolan, började med städning, Brännboll lärare-9:na, var reserv men verkade inte som om de behövde mig! 9:na vann 112-67! Är vi inte bäst!  

Städning , fixade inför teambuildingen. Skulle ha rocka rockring med Niklas, Elias och Filip. 

Tränade inför imorgon med Petrus! Äntligen är min röst tillbaka!  

Lunch

Teambuildning, så jäkla varmt det blev det regnade på förmiddagen tills ungefär när brännbollen var slut, jag avled nästan! 

Ner till skolan, fixa en massa saker, avled nästan igen. 

Cyklade till MM, köpte priser inför imorgon, ner till Viktoria och lämnade usb får bilderna imorgon!  

Nu ska jag lägga mig och vila och dricka vatten sen är jag kanske med Rebecka eller så åker jag ner till stallet!

Av Ronja Olsson - 30 maj 2011 18:37

Ja nu är jag tillbaka igen! 

Har som sagt varit hos pappa i helgen och i lördags hade jag ingen möjlighet att blogga mer än på morgonen, och igår var vi ute i Österbo hela dagen så det var inte ens någon idé att försöka!


I Lördags så fick jag som jag ville, det blev Mustang till Sandviken!  

Innan det kom Andreas (som skulle köra) och hans tjej Nikki. Trevliga människor!:) Gud vad jag har saknat min Mustang, den har varit sönder sen i höstas! Men nu är den pågång igen, 550 hästkrafter som är min!!!

Vi hade super kul och åkte hem vid 22 - 22,30. Hem och såg på tv!

Just det tror att vi såg på champions Leage finalen Barcelona mot United?? Har ingen aning men vet att Barcelona vann!

Söndag!

Ute och jobbade på gården hela dagen, finade till lite och så. Grillade även lax filér idag igen, fytansan vad gott det är med grillad fisk! 

Sedan var det Mors dag, hoppas ni firade era mammor, vilket inte jag gjorde försen idag!

Och Elitlopps finalen då, jävlar vilken grym final! Brioni kommer på de sista 200m i tredje/fjärde spår, får en lucka går ut och bara bam-bam-bam slår alla!! OMG! Sedan skulle han igentligen inte ens vara med! Shit vilken häst!  

Måndag! 

Pappa skjutsade mig till skolan, lite information, blev reserv i brännbollslaget skönt att man inte blev odinarie kan fan inte spela brännboll! Funktionär på cykeltävlingen Daniel och Jesper hade!

Lite träslöjd, och seriöst jag är lite smått glad att det är slut snart, imorgon ska jag fixa det sista! Asså Loic sa att jag skulle ta någon röd färg, jag trodde det var lack dum som man är! Men istället var det bets, så tänker inte ens lägga upp en bild, för det ser FÖRGRÖNJÄVLIGT ut, asså seriöst det ser ut som en clown låda gjord av en clown.  

Sedan var det svenska fick tillbaka en massa uppgifter! Fick även ett rim av Sofie som resten av klassen,

" Att prata och hålla koll på saker är något du verkligen kan, hoppas dina drömmar om fjärran land blir sann!"

Fan vad den stämde in! Eftersom 30 min senare hade jag glömt bort att det var lunch med elevrådsstyrelsen 11,45 fast än att jag pratat med Annika om det ca 300 gånger! Lyckad människa HÄR ÄR JAG!

Smörstekt fisk med tonfisk röra till Lunch, super gott!

Marschträning med niorna hur det kommer gå till på onsdag, som om vi inte redan vet det!

Träning med Petrus, alltså vart är min röst???   Det går aldrig bra, rösten spricker eller går upp i falsett vilket ALDRIG har hänt förut! Bara när jag inte brytt mig så mycket, men nu gör jag det väldigt mycket!  Sedan hjälpte jag Johannes med pokalen!   

Handlade åt mamma, åkte till stallet, mockade och borstade samt pussade på min sötnos, gud så mycket jag kommer sakna honom! Fick även reda på att det inte blir någon ridning på fredag, segt!

Men nästa vecka ska vi hoppa terräng hinder, och sista fredagen ska vi hoppa bana barbacka samt bada, ska fråga Viktoria om hon kan komma de två gångerna!  

Nu har jag och mammat bara legat och slappat, men ska göra ett program inför Öppen scen nu! Har man mycket att göra så har man!

 

Av Ronja Olsson - 28 maj 2011 12:09

Sitter i bilen på vägen mot Hedesunda åh jävlar vilken dålig väg det är!! Gropar överallt och smal som tusan är den! Nej, tacka vet jag vägar som är fina! Har handlat så att vi kan grilla ikväll! Och sedan blir det crusing ikväll också i Sandviken! Kanske det blir Mustangen ändå pappa snacka något om att Carola kanske skulle köra den men det spelar ingen roll, buicken går lika bra den också!

Av Ronja Olsson - 27 maj 2011 22:17

Har lite tråkigt så gick in på garaget.se för att kolla på lite snygga bilar, och kom att tänka på lite vilken bil jag vill ha, och så!

Så tänkte att jag kunde dela mina tankar med er!  

Jag är en liten all människa i nästan allt, musik, stilar, bilar ja nästan allt!

Men vissa bilar och modeller gillar jag lite bättre än andra och där har vi:

Nissan Skyline!

En sådan grymt snygg bil! Alla jag har sett låter som en gud, ser ut som en gud, och går super fort vilket en bil i MIN klass ska göra, DEN SKA GÅ FORT, och vara snygg! Tycker dem nyare modellerna är snyggast, sedan beror det såklart på hur man stylar den och vad man lägger till! Men 2005-2012 modellerna är helt klart godkänt för mig!

Audi R6 är också en enastående snygg bil, liten men snygg, och fort går den! Och ljudet!!!! Det enda jag stör mig på att den är lång och liten, det ser lite roligt ut, men inte gör det så mycket! Nyare modeller snyggast!

 Audi A8 är i min syn den perfekta vardags bilen som man kan glida med på dagen, ta den till jobbet och till fin middagen! Den går skapligt fort, designen inne i bilen på de nyare modellerna är klart snyggast! Och självklart är den snygg utan på! En sådan här kan jag tänkas ha som vardags bil sen!

Sedan har vi såklart klassikern! Den trogna gammal 240, den går bra, går knappt sönder, (min gjorde inte det), och om man stylar den kan den bli riktigt snygg! Detta är en riktig Svenne bil, jag skulle kunna se alla svenskar med en sådan här i garaget! Bara för att ha en och känna sig svensk inte åka runt i den!

 MEN NU KÖR VI TOPP 1:AN!!!! FORD MUSTANG 80 och före det!

Asså detta är en bil som inte går att jämföra med någon annan, detta är one of its kind! En mustang är den första bil jag kommer ha! (Haha suckers har en redan, Ford Mustang cab -70) Ilööööööveeee myyyy caaar!  




Av Ronja Olsson - 27 maj 2011 21:59

Ja nu ligger jag och myser i Fasters soffa med hennes gosefilt!  

Ser på Wallander men det är så jä**a mycket reklam, så byter över till Pluras kök!

Blev Skutskärs Fläskfilé idag igen! Den sitter alltid!

Pappa berättade att det blir Sandvikens Crusing imorgon med buicken, vi har tre andra som ska med så vi kan inte ta mustangen som är lagad!  

Men imorgon ska jag städa och fixa mustangen till toppform!  

Har blivit bjuden till två fester idag! Såklart ska allting hända när inte jag har tid eller inte kan!

Men det kommer fler tillfällen! Men lite synd att inte kunna fira Natalia på hennes 18-års fest!!!!  

Nej nu ska jag åergå och vara sociala! Men jag finns alltid på telefonen!

Av Ronja Olsson - 27 maj 2011 19:01

Varit och ridit, är hos faster nu ska sova här med pappa! Ska upp till Tre små rum och käka! Göööött!

Ridningen:

Lyssnade bra och hade framåtbjudningen när jag red fram! Sen började vi med en övning i grupp att rida i en ått volt över ett räcke! Det gick bra förutom att både jag och Nelson har svårt att byta galopp så att det blir rätt!

 

Sedan över gick vi till att hoppa studs på diagonal och där var det mer problem, jag fick det svårt att visa det i tid så han bröt ut några gånger! Men tillslut så gick det super bra och jag fick till det! ABSOLUT MITT FEL!

 

Sedan gjorde vi en övning som blev betydligt bättre, hoppade ett hinder, volt, ett hinder, volt, och så vidare över fyra hinder! Fina och runda (lite ovala ibland) volter och KLOCKREN över hindren!!! Så nöjd jag är det gjorde vi från båda håll!

   

Sista övningen, fan vad många övningar vi fick till på en timme!!

Vi hoppade en oxer och sedan fem galopp språng över ett räcke! Än en gång KLOCKREN!!!

Väldigt glad över min och Nelsons insats idag!  

Nej nu ska jag vara social och dra iväg på en liten kvällsmiddag med pappa, Saga, Pär och Maria!:)

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27 28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards