brainwildchild

Alla inlägg under november 2016

Av Ronja Olsson - 29 november 2016 00:51

Min älskade rallyskoda aka tjackpundarn aka Berit la av för några veckor sedan och vägrar starta. Så fick min julklapp i förtid av pappa. En peugeot 206 som får namnet Tessan. KCR trimmad och GPS kan de bli bättre. Lite sportigare. 8 år nyare än Berit och hjärtligt välkommen. Nu ska Golarn (ford focusen) lagas och pappa ska hämta Mazdan och laga den. Berit är just nu antingen på g till skroten eller lagas för att säljas.

..

Av Ronja Olsson - 11 november 2016 09:22

Den ångesten jag känt under hösten och den här terminen i skolan, har varit bedrövlig. Jag har alltid varit glad över att gå till skolan, det var en period i termin 2 som var sämre men det gick över väldigt snabbt. Jag bävar mig över att gå till skolan och göra gruppuppgifter. Det jag inte bävar mig inför är examinationerna. Jag vet att om jag fick chansen att göra allt individuellt så skulle jag inte känna den här ångesten, om jag fick plugga in allt enskilt och skriva allt i den takt och version som jag behöver/vill. Jag har två ämnen från årskurs 1 som jag ska tenta av nu i december. Förhoppningsvis blir båda godkända. Då har jag en gruppuppgift, en individuell loggbok, c-uppsats, datagjort test, VFU samt klinisk examination. Därefter är allt färdigt. Jag är äntligen färdig sjuksköterska. Jag hoppas jag klarar av allt nu så jag kan vända blad och lägga skoltiden bakom mig för några år.


Av Ronja Olsson - 8 november 2016 20:10

Tack för alla fina minnen. Tack för all sockerdricka du gömde i vedhögen. Tack för alla gånger vi lekte häst o jag slängde upp cowboysadeln på din rygg o kände mig som värsta cowboyen. Tack för alla utflykter till Huskvarna utsikten samt bowling i Jönköping. Tack för alla gånger jag fick rida på San Marino med dig. Tack för alla pratstunder via telefonen det här året. Tack för att du väntade tills jag hann upp så jag fick säga hejdå. Tack för alla de fina minnen jag har med dig och mamma.

Förlåt för att jag kissade ned mammas vitrinskåp när ni såg på film och jag gick i sömnen. Förlåt för att vi inte sågs oftare på sista tiden. Förlåt för jag var en överenergisk trollunge som barn.

Tack för allt, vi ses i Nangijala. Sov så gott Ölla 🌹❤

Uppe på bället där bor det ett troll, trollemor, trollefar o lilla ollebolle. BÄÄ säger trollefar, Bää säger trollemor och bäääää säger lilla ollebolle.

Av Ronja Olsson - 1 november 2016 12:49

Söndagens middag bestod av kyckling, pommes, sallad o bea. Det var den godaste bakfyllematen jag ätit på länge. Eller ja isterbandsgratäng var också gott... Men jaja.

Igång nu igen. Var hos sjukgymnast igår och idag är det skola 1h. Ska till psyk imorgon och på torsdag ska jag till studenthälsan för att diskutera vilka hjälpmedel jag kan få nu i o med mina diagnoser.

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards