brainwildchild

Alla inlägg under december 2010

Av Ronja Olsson - 31 december 2010 10:36

Ja idag är det sista dagen på året, tiden går så fort. Men nu ska 2010 glömmas och man hoppas att 2011 kommer föra något bra med sig. 

Först kommer Mimmi, när vet jag inte, hon ska färga och slinga mitt hår. Hon kanske bara hinner färga vet inte.:)

Sen ikväll ska jag vara med Natalia och Jennifer, vet inte vad vi hittar på kanske bara en hemmakväll och går ut vid tolvslaget. Men något blir det.  

  

Av Ronja Olsson - 31 december 2010 10:27

Dag 14 Något Jag Saknar


Jag saknar nog ganska mycket egentligen, Mullsjö, Söderfors, Bruno, Marino, Blizzen.

Ja listan blir lång, men det stör mig inte, jag tänker på mina djur mycket, vad jag missade, vad jag kunde gjort annorlunda.

Men det som har hänt, har hänt och vi kan inte göra mer än att gå vidare. För motgångar ger framgångar.   

Av Ronja Olsson - 31 december 2010 10:21

Dag 13 Min Bästa Födelsedag


Min bästa födelsedag var nog när jag var tre och fick min första häst, visst jag kommer inte ihåg så mycket mer, än att när vi åkte och hämtade honom så visste jag att han var speciell. 


Vem vet kanske nästa födelsedag blir ännu bättre!  

Av Ronja Olsson - 30 december 2010 22:16

Tävlade idag, gick super bra och kom hem med två nya rosetter!

Inte så bra framridning, var ingen bana skottad, så tog lite galopp turer i typ en meter snö, i 80 var han lite seg över första hindret men sedan blev han super pigg på andra, lite svåra svängar, men kom över alla hinder felfritt och fick en rosett. 

I 90 kände jag banan lite mer och visste precis hur jag skulle rida, nu gick det ännu snabbare. Och en till rosett.   

Ska börja tävla 90 och 1 m nu känner att hindren börjar bli lite små.   

  

Av Ronja Olsson - 29 december 2010 21:17

Dag 12 Min Favoritresa

Det bästa jag vet är ju att resa och få se nya saker, och alla resor har gett mig en ny syn på något och en ny upplevelse såklart. + en massa andra saker.


Jag verkligen älskar alla resor jag gjort men utlands resorna har nog varit lite bättre, jag har varit i :

Paris , Frankrike 5dagar

Hurghada , egypten 2 gånger 1 vecka var.

Gran Canaria, Spanien 1 gång 2 veckor

Spanien, 1 gång 1 vecka.


alla har varit otroliga och lärorika, har fått se andra kulturer, i egypten och paris fick jag se några av världens underverk. Träffa en annan sorts människor i deras hemkultur. Alla resor är mina favoriter. Även mina resor i Sverige och Danmark är några favoriter de med, men det skulle ta sådan tid att berätta om alla.

Av Ronja Olsson - 29 december 2010 21:12

Dag 11 Den frisyr jag trivs bäst i!


Det är olika från dag till dag för mig, när jag har glasögonen på mig föredrar jag att ha uppsatt, och utan vill jag ha utsläppt. När jag har mössa måste jag ha utsläppt annars får jag panik!

Vilken tycker ni?

   elr?   

Fast på de här bilderna hade jag inga glasögon på mig.  

Av Ronja Olsson - 29 december 2010 21:01

Dag 10 Min Drömhäst


Jag vet inte riktigt vad som är min drömhäst, Nelson är en riktig drömhäst för mig men inte riktigt. Jag tror nog mer på hästens personlighet och hur den är än hur den ser ut. Precis som med människor, det är det inre som betyder något. Man kan ha den fulaste vännen eller hästen men ändå betyder den mer än sitt liv. 

Men om jag skulle gå efter utsidan på en häst är det en kolsvart hingst, ska se ut som Moorlands Totilas men hoppa som en gud. Vara spänstig, snabb att vända, och kunna få igång riktigt ordentligt på omhoppningar. 

Det är nog min drömhäst!

Av Ronja Olsson - 29 december 2010 19:55

Har laddat över lite bilder från kameran nu!


Julklappen av farmor + 500:-

  

Fick av Faster, Pär, Farbror, Eva och kusinerna + 500:- på stadium.!

  


Fick av Mimmi.

  


Jag pappa och Saga käkar frukost.

  


Det jag shoppade igår, tre tröjor, tre linnen, ett par tights, en gosegris.:D:D hårspännen. och mimmis julklapp.:)

  

Och hårfärg.:)

  

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards