brainwildchild

Alla inlägg under maj 2013

Av Ronja Olsson - 28 maj 2013 21:50

Idag är det en speciell dag!! Pontus Poppiz Shaw blir 18 år och kan äntligen gå ut på krogen lagligt!

Älskar dig bäste vän och hoppas du har en bra födelsedag så sickar jag en liten present ikväll!! ;)

Av Ronja Olsson - 28 maj 2013 21:42

Tiden flyger förbí, om mindre än två veckor är det sommarlov och sedan är det bara ett år kvar av gymnasiet! Otroligt!

Är färdig med både samhällsprovet och biologiprovet. Jag ligger mellan C/B på fysiken, Jenny skulle överlägga med Ellinor om vilket betyg jag ska få. Så jag ska träna inför att skriva nationella i fysik, vilket jag egentligen inte vill för det är proven som sänker mina betyg i alla ämnen, jag blir uppstressd och får ingenting ner på pappret som låter vettigt. Iallafall. Jag är tillbaka på träningsfronten igen. Var på gymmet med Dominic i lördags, körde ett eget pass i söndags och vilade igår, idag var jag tillbaka på klubben och körde ett pass. Fått problem med magen så körde plattor med Robel och säck. Inte helt hundra i kroppen både psykiskt och fysiskt men det kommer.

Har skrivit upp lite datum i kalendern, skolavslutning, ska till gävle på onsdag nästa vecka och stannar till söndag kväll, tänkte åka till västerås helgen efter och sedan ska jag spendera en eller två veckor hos pappa och hugga ved. Hahah riktig skogsmulle jag är!' Ska även få in en tid och färga håret, nu ska ni få se mig i helt nya färger!!! ;)

 

Av Ronja Olsson - 27 maj 2013 16:52

Sitter i skolan och pluggar inför biologi provet vi har imorgon! ABSOLUT SISTA PROVET FÖR ÅRSKURS TVÅ! Samtidigt som jag masserar låret. Åkte på en sträckning på fotbollen idag, gör svinaont men den är inte så allvarlig, kunde varit värre, men det känns i varjefall när jag springer och går. Så överväger just nu om jag ska sitta kvar i skolan en timme till och plugga på inför provet så att jag sätter ett A eller om jag ska åka och träna nu. Hmm jag orkar inte med att välja eftersom jag kommrr må skit vad jag än väljer...

Av Ronja Olsson - 24 maj 2013 11:37

Har precis ätit lunch och innan det skrivit klart första delan av nationella provet för matte 3c. Är så sjukt less på matematik just nu och önskar att man kunde ägna livet till något bättre än att räkna med bokstäver, men men det kan kanske vara bra att ha någon gång i framtiden. 12,30 alltså om 50 min börjar sista delen och sedan är jag "klar" med matematiken för årskurs två. Känns jätte skönt, då kan jag fokusera på samhällsprovet och biologiprovet som är nästa vecka. Till helgen ska jag både gymma med Dominic, ha tjejkväll med storasyster, skriva två labbrapporter och vara hundvakt. Känns som om att det är en fullspäckad helg.


Två dagar, och jag har nog fortfarande inte fattat, eller så har jag förstått och tar det på tt väldigt bra sätt. Tänder ett ljus för dig på kvällarna och saknar dig gammelmormor! Du levde ett bra liv och förtjänar den bästa tiden som finns där du är nu. En massa korsord och gamla vänner. Jag vill att du ska se ner på mig från himlen och vara stolt över den person jag är och mina handlingar i världen. På det sättet kan jag sörja på bästa sätt. Jag gör dig stolt och lycklig.

Av Ronja Olsson - 22 maj 2013 17:17

Det är väldigt svårt att förstå att du är helt borta, världen fortsätter snurra, livet går vidare. Att sörja är inte enkelt, det är inte lätt att veta vad du ska göra eller tänka, jag somnade och sov några timmar när jag kommit upp från gävle och jag drömde om dig. Jag drömde att vi var ute och gick inne i stan en sommar när det var varmt och skönt.
Du låg så fridfullt där på din säng, när vi sa farväl, det var svårt att se ett skal utan sin levande själ och jag kunde inte förstå att du inte kommer öppna ögonen, jag tyckte att jag såg dig svälja och andas men det var bara en synvilla. Du låg där så fint och alla minnen kom tillbaka. När vi satt och löste korsord, när vi var ute på promenad, när jag åkte till dig på julafton med hembakade kakor och du blev så glad. Men jag är glad att du somnade in fridfullt och inte led mer än andra personer. De kunde varit värre. Jag vet fortfarande inte hur jag ska sörja och det kommer ta ett tag innan jag riktigt förstår att du är borta, att jag inte kan åka in till dig längre när jag ät i gävle. Att jag inte får ett mobil samtal när jag fyller år och du sjunger för mig. Jag vet att du har mycket bättre nu och jag ska minnas de fina stunderna jag fått med dig genom åren, jag är så glad att jag hade världen bästa gammelmormor, jag älskar dig och jag saknar dig Kakis?
Jag sa inte adjö jag sa på återseende!

Av Ronja Olsson - 22 maj 2013 11:14

Passerar furuvik och en gammal låt kommer igång på min ipod. Finns så mycket att säga men så lite ord och tid. Påväg in till gävle för att ta farväl av en väldigt kär familjemedlem som kommer alltid ha en stor plats hos mig och många tankar kommer läggas. Hann inte upp men det är tanken som räknas. Blir tillbaka i sthlm på fredag för att skriva nationella i matte. Så bloggen kommer inte ligga som prio ett, det viktigaste just nu är min familj.

Av Ronja Olsson - 21 maj 2013 20:21

nu är det faktiskt första gången p ålänge som jag blir riktigt kä slosam här på bloggen men jag vet inte hur jag ska göra på annat sätt, jag sitter just nu i sängen och vet inte vad jag ska göra, vad är bäst, vad mår jag bäst utav??? Åka upp dit och säga farväl, imorgon,? i helgen? NÄR? När är det försent? Jag vet ingenting och det plågar mig, ska jag gå till skola och låtsas att inget har hänt? Eller ska jag berätta och bryta ihop? Just nu sitter jag i sängen och hyperventilerar, storbölar, nästintill skriker. Kommer inte kunna somna, ska jag ut och springa? VAD SKA JAG GÖRA!!?. Jag har aldrig känt mig så här maktlös i hela mitt liv. Att kanske mista någon som betyder ofantligt mycket, och jag vet inte när. Det dödar mig. Jag kommer inte kunna koncentrera mig på något annat än det här just nu. Nationella provet i matte? Skiter jag i just nu, jag kommer göra mitt bästa vad som helst händer såklart men jag kan inte tänka tanken på ett liv utan dig. Jag har aldrig känt mif så här svag, jag har aldrig känt en sådan här smärta i mitt bröst. Jag vet att det
.är det bästa för dig att få somna in och jag berövar dig inte det men jag trodde inte att det skulle komma så här snabbt. Jag är självisk, jag vill ha kvar dig här med oss några år till. Bli bra eller somna stillsamt in. Vad som än händer, om jag kommer/hinner upp ska du veta att jag älskar dig! Föralltid och du är min allra största idol!

Av Ronja Olsson - 20 maj 2013 22:46

Mobilappen fungerar tjoho ni kan få lite fler inlägg! I helgen har jag jobbat i caféet på mellansvenska mästerskapen både lördag och söndag. ETT STORT TACK TILL FANNY,MAMMA, ADAM OCH ALEXANDRA SOM AVBELASTADE OCH GJORDE HELGEN RIKTIGT TREVLIG Bjussar på grillfest någnågon dag i sommar hos mig! ;) Igår körde jag ett pass med ungdomsgruppen och idag med min vanliga grupp. Dagens schema bestod av samhällskunskap, brännboll, (vi vann med 12 färre personer mot en annan klass woop), storhandling och sedan boxning. Körde en halvtimme ute idag trappor 6x spurt upp och gå ner tre gånger alltså 18 spurter sedan till en backe att springa uppför och gå ner för sex gånger. Haöva backen och ja absolut vi va bästisar andra halvan kom från helvetet! Avslutade med fys på klubben. Nu på kvällen har jag varit bort till odenplan och käkade middag med pappa och hans polare och avslutade med en glass på donken. Börjar åtta imorgon och ska upp tidigt och göra iordning min och Nathalies matlåda hpn ska få smaka på mina matlagningskunskaper som alla andra tisdagar imorgon! ;)

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards