brainwildchild

Alla inlägg under november 2015

Av Ronja Olsson - 24 november 2015 14:59

Av Ronja Olsson - 17 november 2015 18:59

Kommer släppa ett inlägg senare i veckan eller så som handlar om ett väldigt omdiskuterat ämne där jag står på den positiva sidan FÖR detta ämne. Varför kommer jag att förklara.

Nu om inget som har med detta att göra. Hen betyder brynsten och kommer alltid betyda brynsten....... usch vad jag avskyr de människor som använder ordet i andra sammanhang...

Av Ronja Olsson - 17 november 2015 15:46

Igår märktes det knappt att hon snart blir 15 år. Hon stod mer på bakbenen och var fullt fokuserad på de två lastbilarna ute på planen och ville inte alls bli borstad. Släppte in henne i boxen tills lastbilarna slutat låta o där inne körde hon varv efter varv. Inte ens en hög med hö hjälpte till.
Men så fort lastbilarna lugnat sig o longeringsgjord o hjälptygel på sprang hon så fint på volten o fick springa av sig. På söndag blir det en ridtur istället.

Av Ronja Olsson - 4 november 2015 09:07

Att som 19 åring ha karpaltunnelsyndrom är inte så värst kul. Jag funderar på att operera men jag är samtidigt rädd för att det kommer komma tillbaka senare, kanske det är bättre att vänta. Dessutom är det 3 månaders rehabilitering efter operationen och det är jag inte så värst sugen på. Men samtidigt så kommer jag troligtvis slippa denna hemska smärta och domningar, just nu knarkar jag både smärtstillande som en galning och samt smörjer med liniment och tigerbalsam dagligen för att lindra värken. Jag blir tokig, någon som har karpaltunnelsyndrom som kan ge lite tips för att lindra värken, och kanske en möjlighet att slippa handledsskenan, den är så obekväm... Gringronja.se

Av Ronja Olsson - 3 november 2015 11:42

Jag har total tröttnat gällande nyheterna, skrollar igenom Aftonbladet, expressen, svd, dn och det enda jag ser är en massa artiklar gällande flyktingkrisen, en massa artiklar gällande hur ledsna immigranterna är för att de har blivit avhysta från Malmö, vart ska dem nu ta vägen? Ja vi I Sverige har IGEN direkt skyldighet att ta hand om dem då de inte är svenska medborgare, utan de får snällt ställa sig i kö och söka asyl eller åka tillbaka till sitt hemland. Åk hem eller sluta gnäll. Sverige är på väg mot en kollaps där vi kommer vara tvådelade i invandringsfrågan.
Jag läste i metro idag att de dels diskuteras om biståndspengar eller välfärdspengar skall användas för att lösa flyktingkrisen. I min mening ska INGET av det användas. Har vi inte pengar till att ta in invandrare nej då ska vi inte ta in dem, vi SKALL prioritera våra landsmän först.
Usch nu är jag upprörd.

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards