brainwildchild

Alla inlägg under mars 2012

Av Ronja Olsson - 31 mars 2012 21:00

Idag har jag sovit, sett på film, varit på promenad, gymmat, ätit och städat. Alltså bara lite bra saker!

Okej, jag börjar bli sjuk så egentligen var det väldigt bra att jag vilade idag men ändå.

Okej okej, jag och jennifer har börjat blogga tillsammans nu på en gemensamblogg, LUGN, blir absolut kvar här också. Där kommer vi mer skriva när vi två hittar på något och minnen, med mera! :)

Kolla in vetje: www.wildones.bloggplatsen.se

Nu ska jag sova lite till och dricka tranbärsjuice :)

Av Ronja Olsson - 31 mars 2012 12:31

Jag är frustrerad, irriterad och trött. Ingen bra dag. Börjar bli sjuk, så min hals håller på och har ihjäl mig. Jag är orolig för vad jag fick för betyg på biologin, och sedan har vi ju prov i droger och doping på onsdag. Det tror jag går bra men man är ju nervös ändå.

Det enda som är bra är ju att jag blir 16 på måndag :)) Hihi lillen blir ... lite större åtminstone!

Min present till mig själv blir nog det här armbandet

http://www.kyssjohanna.se/armband-fran-82-med-ghandibudskap-p-3640-c-312.aspx

Så sött, tycker varje fall jag!

Ska göra ordning lunch och städa lite, ugnsbakad korv, mmm yummy!




Av Ronja Olsson - 31 mars 2012 09:55

Det är snökaos ute, tror jag dör!  Trodde att jag skulle slippa det här, tills åtminstone november.

Okej, har gymmat, måste bygga upp triceps nu känner jag! Och axlar!

Har käkat frukost nu, stekta ägg och bacon, 250g kvarg och ett stortglas lingonjuice.

Ser på en film, och ska sova lite till, vill inte vara vaken i detta väder! :(

 


Av Ronja Olsson - 30 mars 2012 21:49

Jag vet jag vet, att jag sa att jag skulle sova men min förbannade hjärna ville inte det samma. 

Var tvungen att vara uppe och se hur det gick för Brynäs i tredje semin, och vad säger man 4-2!!!

Nu jevlar ska guldet hem, okej nägra semis kvar. Men ser in i framtiden, (hope)

Vårt hockeylag, från Gävlestad, som vi lever för varenda natt och dag ♥

Okej back to reality, upp runt 8 för gympass! Tagga nura!

Av Ronja Olsson - 30 mars 2012 19:57

Tidig kväll för mig!

Provet i biologi, gick helt ok men inte mer än det........................

Tyskan var helt värdelös, hade gjort alla övningar så satt och rullade tummarna ungefär.

På matten hade smartasset! (Jag9 glömt nycklarna till skåpet hemma och hade inga böcker. Men fick dela bok med isaac och sedan lånade jag Jennys.

Malin kom in sista halvtimmen och informerade om att det är dags att snart att välja individuella val till nästa år och trean.

Visste redan lite hur jag skulle välja som tur var.

Har kollat in på Lunds, Umeå, Uppsalas universitet för vad som är obligatoriskt för Läkarprogrammet, så kommer ta dessa kurser

Engelska 7 100p

Fysik 2 100p

Matematik 5 100p

Men sedan ska jag välja Natur-natur inriktning så kommer få dessa kurser också

Biologi 2 100p

Kemi 2 100p

Matematik 4 100p

Bli mycket pluggande! :)

Träningen gick också ganska bra. Joggade som uppvärmning, kände att knät orkade fick stretcha två gånger men kan inte kräva så mycket av det, andra gången jag joggar efter skadan!

Skugg

Lite olika parövningar

Säck

Fys

Var inte så bra på fysen, ficken sådan konstig känsla i knät!

Nu ska jag gå och lägga mig ska upp runt åtta och gymma en timme och sedan 30 min jogging på kvällningen imorgon!

Fokus på gymmet blir överdelen av kroppen.

Har även kollat på att jag ska köpa hem kosttillskott nu, funderar på Tartarus 120 caps, läst mycket bra om denna och nu när jag vill få ner vikten så tror jag att denna bli bra.

TARTARUS är den perfekta fettförbrännaren. Ursprungligen utvecklades Tartarus
för fitnessmodeller och tävlande men nu finns den tillgänglig för alla som vill
optimera sin fettförbränning samt gå ned i onödig vätskevikt. TARTARUS är alltså
både fettförbrännande, energigivande samt en mild naturlig och säker diuretika
(vätskedrivande).
TARTARUS är resultatet av ett samarbete mellan BMR
Sports Nutrition
och forskare från både Harvard och MIT.
TARTARUS innehåller en mängd
effektiva fettförbrännande och energigivande komponenter.
Citrus
Aurantum (Synefrin)

Synefrin kommer från citrusfrukten och är ett
mycket effektivt när det gäller att höja ämnesomsättningen. Synefrin har även en
muskelsparande effekt och ökar energin på bekostnad av
kroppsfett.
Koffein
Koffein är en stimulant av det
centrala nervsystemet vilken som ger en ökad energiförbrukning och hjälper till
att frisätta fett
från fettcellerna vilket leder till ökad fettförbränning. Koffein har även
förmågan att motverka trötthet och öka vakenhet.
Grönt
te-extrakt

Forskning visar att grönt te höjer energiförbrukningen i
kroppen kraftigt vilket leder till ökad fettförbränning. Grönt te har även
vistas sig kunna reglera glukosnivåerna samt har aptithämmande effekter. Det
innehåller även epigallocatechingallat (EGCG), en stark antioxidant som hjälper
till att stärka
immunförsvaret.
Grapefrukt-extrakt
Grapefruktextrakt
är rikt på antioxidanter och stärker immunförsvaret under perioder när kroppen
är under extra hård belastning som t.ex under diet.
Grapefrukt innehåller en grupp kemikalier, furanocoumarinerna, som hämmar
leverenzymet CYP3A. CYP3A bryter ner en lång rad kemiska ämnen och påverkar
därför effekten på läkemedel, kosttillskott och örtpreparat. Hämmas CYP3A kan
nivåerna av de aktiva ämnena bli högre och effekten av dessa förlängs i
kroppen.
Chocamine
Chocamine popularitet som
viktminskning tillskott växer i rasande takt. Chocamine är ett kakaoextrakt som
ökar energin, fettförbränning, dämpar aptiten och fungerar som en sexuell
stimulant. Chocamine är even en mild vätskedrivare som hjälper dig avlägsna
vätska från kroppen.
Dosering: Tag en kapsel två gånger
dagligen (förslagsvis innan 30 min innan kardio och styrketräning) i samband med
måltid. (Överskrid aldrig 2 kapslar per dag och tag inte
för sent på kvällen. Börja med en låg dosering och öka sedan efter behöv för att
hitta rätt nivå för dig).

Av Ronja Olsson - 30 mars 2012 08:58

Alltså något som gör mig så irriterad är människor som inte bryr sig om sitt liv.

Personer som bara lever livet och skiter i konsekvenser och sin framtid, det blir bra, ta dagensom den kommer, etc.

Alltså det är inte många människor som klarar av att leva hela sitt liv som en latmask och rida igenom stormen med andras hjälp och inte sin egen.

Personer som är så bortskämda, att de inte ens kan ta undan sin egen skit eller hjälpa andra med deras (inte skit som "skit") De tror att de är bra och att det kommer lösa sig ifall de skulle hamna i knipa. Men hör och häpna om du inte är multimiljonär som kommer DU själv få lösa problemen som DU har ställt till med. Och DU har bara DIG SJÄLV att skylla på!

Världen och livet är inte gratis, det är inte lätt, så of alla andra ska få kämpa då ska tame fan andra få göra det också.

Man förtjänar inte att leva om man inte bryr sig om sina medmänniskor, inte kämpar för ett bra liv eller beter sig bra.

Jag är så upprörd just nu!

Av Ronja Olsson - 30 mars 2012 07:25

Vaknat till liv igen! Sover som en gudinna i min älskade säng!

Ska sätta mig ner och bara läsa igenom biologin nu vill inte riktigt "plugga" för då brukar det aldrig gå bra för mig, hellre att jag får läsa igenom allt ett antal gånger istället.

Nå dagen 

Biologiprov,

Tyska

Matte,

Träning´

Sooova!

Enkelt, inte så mycket  sköönt!

Blir kvar i stockholm i helgen, så slipper stressa till tåg och annat.


Av Ronja Olsson - 29 mars 2012 22:10

Ännu en torsdag klar!

SKolan gick helt ok fick mycket gjort och muntliga nationella gick jättebra, pratade lite för fort men ingen märkte det som tur var! :)

Hem och vilad kände att jag behövde tat lugnt så kollade på tintin och enhörningens hemlighet. Hehe jätte rolig faktiskt!

Lagade middag ,köttbullar och spagetti, snacka om fantasilös!

Iväg på träning, cykling 15min till uppvärmning, sedan skuggboxning mot varandra fyra ronder. Bytte partner och blandade övningar med slag. Fick halv astmaattack, MÅSTE HITTA BRICANYLEN!!!1 vilade lite och sedan blev vi ojämnt så fick köra mitsar med Arthur istället, gick ganska okej tyckte jag.

Avslutade med hopprep hade så ont i knät.

Kesella efteråt, standard och nu har jag duschat och ligger och vilar.

Biologi prov först imorgon bitti, lite smått nervös men det får bära eller brista!

Fick nytt medlemskort idag! :)

 

Presentation

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Arkiv

Sök i bloggen

Bloggerfly

Länkar


Ovido - Quiz & Flashcards